بهترین کلاس آموزش طراحی لباس

با شرکت در دوره طراحی لباس در آموزشگاه طراحی لباس هنرآموزی میتوانید حرفه طراحی لباس و تمام تکنیک های آن را به طور کامل توسط اساتید حرفه ای آموزش ببینید.آموزش طراحی لباس در تهران برای هنرجویان به صورت حضوری برگزار می شود.

آموزش طراحی لباس

دوره آموزش طراحی لباس یکی از کلاس‌های پرطرفدار در حوزه مد و فشن می‌باشد. هر شخصی که نوع استایل و لباس برای وی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است، ترجیح می‌دهد تا در این دوره‌ها شرکت نموده و از آخرین متدها و تکنیک‌های این هنر آگاه گردد. البته کلاس طراحی لباس برای هر فرد علاقه مندی از سطح مبتدی تا پیشرفته می‌ تواند مفید باشد.

آموزشگاه طراحی لباس هنرآموزی شما هنرجویان عزیز را برای ورود به بازار کار در دوره طراحی لباس آموزش میدهد و تمامی تکنیک های یک طراح لباس حرفه ای را به شما می آموزد.

آموزش طراحی لباس

دوره طراحی لباس

دوره طراحی لباس یکی از کلاس‌های پرطرفدار در حوزه مد و فشن می‌باشد. هر شخصی که نوع استایل و لباس برای وی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است، ترجیح می‌دهد تا در این دوره‌ها شرکت نموده و از آخرین متدها و تکنیک‌های این هنر آگاه گردد. البته کلاس طراحی لباس برای هر علاقه مندی از سطح مبتدی تا پیشرفته می‌تواند مفید می‌باشد.

مشاوره تخصصی ✔️

021-48000928

نوع کلاس ✔️

به صورت حضوری و آنلاین
سطح دوره ✔️ از پایه تا پیشرفته

قیمت کلاس ✔️

جهت اطلاع تماس بگیرید
بهترین دوره طراحی لباس

آموزش طراحی لباس از مبتدی تا پیشرفته

 

کلاس طراحی لباس برای تمام افراد با هر میزان دانش و مهارت می‌تواند مفید باشد. امروزه این دوره‌ها برای انواع لباس‌های کودک، زنانه، مردانه، عروس، شب، خواب و … برگزار می‌شود.

دوره طراحی لباس از مقدماتی تا پیشرفته به صورت جامع برگزار می‌گردد.

در این دوره‌ها، نحوه طراحی مانکن (فیگور)، رنگ شناسی و شناخت رنگ‌ها، بررسی ایرادات اندامی، پرورش خلاقیت در طراحی لباس، انواع دوخت تزیینی بر روی لباس، مولاژ و الگو سازی حجمی بر روی مانکن، طراحی لباس با نرم افزار و… به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

به صورت کلی طراحی لباس یک هنر محسوب می‌شود که تمام فرآیند ساخت یک لباس از ابتدا تا انتها را شامل می‌شود.

پیش نیازهای دوره طراحی لباس

به صورت کلی برای شرکت در دوره طراحی لباس، نیاز به پیش نیاز خاصی ندارید اما باید در نظر داشت که علاقه و هنر در این حوزه حرف اول را می‌زند. افرادی که دارای قدرت خلاقیت و ایده پردازی قوی هستند، به راحتی می‌توانند طرح‌های مختلف را در ذهن پرورش داده و از آن‌ها یک مدل خاص خلق کنند.

گاهاً ساعت‌ها فکر بر روی طرح، نمی‌تواند نتیجه موردنظر شما را ایجاد کند لذا لازم است تا با علاقه و پشتکار، راه ادامه یابد. آشنایی با انواع پارچه‌ها، رنگ‌ها و طراحی‌های پایه نیز می‌تواند به شما کمک کند تا در این رشته سریع‌تر پیشرفت نمایید.

مدت زمان کلاس طراحی لباس

همان‌گونه که در مطالب بالا توضیح داده شد، کلاس طراحی لباس به صورت جامع و کوتاه مدت می‌باشد. این دوره در مدت زمان ۶ الی ۷ ماه طول می کشد و هنرجویان می‌توانند بعد از اتمام دوره کار خود را به صورت حرفه ای خود را آغاز کنند.

15سال سابقه در آموزش

سرفصل های کلاس طراحی لباس

در حال حاضر کلاس‌های طراحی لباس به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شوند که در انتهای تمام این دوره‌ها نیز مدارک معتبر و بین المللی ارائه می‌گردد؛ اما باید در نظر داشته باشید که سرفصل های آموزشی دوره طراحی لباس با سرفصل های دوره‌های بین المللی هم سو باشد تا امکان ارائه مدارک در خارج از کشور و کسب شغل وجود داشته باشد. در همین راستا می‌بایست در این دوره‌ها به سرفصل های زیر پرداخته شود:

  • آشنایی با طراحی فیگور: شامل آشنایی با فرم صورت، سایه زدن، آناتومی بدن و …
  •  رنگ شناسی و آشنایی با دنیای رنگ‌ها و سازگاری آن‌ها با یکدیگر
  •  ایده پردازی و پرورش خلاقیت در طراحی لباس
  •  آموزش انواع دوخت تزیینی بر روی لباس
  •  مولاژ (نحوه پیاده سازی طرح بر روی مانکن)
  •  آموزش نرم‌افزارهای طراحی لباس

جامع ترین کلاس طراحی لباس حضوری

همان‌گونه که می‌دانید امروزه مد و فشن جایگاه ویژه‌ای در جهان به دست آورده است و افراد زیادی هم به کلاس و دوره طراحی لباس علاقه مند هستند. در همین راستا درآمد این رشته هنری نیز قابل توجه می‌باشد و می‌توان به عنوان حرفه و شغل به آن نگاه نمود.

در آموزشگاه طراحی لباس هنرآموزی دوره آموزش طراحی لباس با حضور اساتید برجسته و حرفه ای برگزار میشود و در تمامی مراحل کنار هنرجویان قراردارند تا بتوانند سوالات و مشکلات آن ها را به صورت کامل برطرف کنند.

اینستاگرام طراحی لباس

بهترین دوره طراحی لباس

کلاس طراحی لباس زنانه امروزه علاقه مندان بسیاری دارد، با توجه به اینکه بازار کار طراحی لباس خوب است، بسیاری از افراد به این هنر به چشم شغل نگاه می‌نمایند و مایل هستند تا دوره‌های مربوطه را سریع‌تر پشت سر بگذارند. این ما بین لباس‌های زنانه و طراحی آن‌ها طرفداران بسیار زیادی دارد، نیاز بازار از یک سو و پهناور بودن ایده‌ها و انتخاب‌ها در این حوزه باعث شده است که افراد زیادی به سمت لباس‌های زنانه جذب شوند.

در کلاس طراحی لباس زنانه عموماً تلاش می‌شود تا با توجه به نوع پارچه‌ها، آشنایی با ویژگی اندام‌های مختلف و شناخت ایرادات اندامی (جهت پوشاندن آن ایرادات در طراحی لباس)، محل مورد استفاده لباس‌ها، معرفی انواع مدل‌ها و …، بهترین ایده را در ذهن هنرجو ایجاد نماید. در این دوره‌ها نوع استخوان بندی وفرم اندام‌های زنانه، بررسی انواع فرم‌های لباس برای پوشاندن ایرادات بدن و … مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یادگیری دوره طراحی لباس با نرم افزار

قطعاً نام دوره طراحی لباس با نرم افزار را شنیده‌اید. صنعت لباس و مد نیز از تکنولوژی عقب نمانده است و با آن هم سو می‌باشد. در همین راستا، طراحان با مهارت و یا افرادی که در آغاز فعالیت قرار دارند می‌توانند بدون هیچ گونه پیش نیازی اقدام به شرکت در این دوره‌ها نمایند. شما در کلاس طراحی لباس با نرم افزار آموزش خواهید دید که چگونه می‌توان با نرم‌افزارها، هرگونه طرح و ایده پیچیده‌ای را پیاده سازی نمایید. این نرم‌افزارها به طراحان کمک می‌کنند تا نوع جنس پارچه، اندازه و طرح خود را وارد نموده و خروجی را از هر جهت بررسی نمایند.

با استفاده از نرم‌افزارهای مذکور پیاده سازی ایده، امکان رفع خطا، بررسی جوانب مختلف طرح، متقاعد سازی کاربر و … آسان تر خواهد بود. از سوی دیگر طراحی از این طریق بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر خواهد بود. در حال حاضر بهترین نرم افزار که مورد استفاده طراحان قرار می‌گیرد و امکان خروجی گرفتن دارد، نرم افزار مارولوس است.

یادگیری دوره طراحی لباس با مداد رنگی

در هر کدام از انواع دوره طراحی لباس تلاش می‌شود تا بخشی از مهارت‌های فردی را در افراد تقویت نماید. در آموزش طراحی به کمک مداد رنگی، شما با دنیای رنگ‌ها و نقش سایه روشن‌ها در طراحی آشنا خواهید شد. به عبارت دیگر، برای اینکه بتوانید بهترین تصویر را از ایده خود بر روی کاغذ پیاده نمایید و آن را در قالب پارچه‌های رنگارنگ به مشتریان خود نشان دهید، می‌بایست از رنگ‌ها استفاده کنید.

استفاده از مداد رنگی مناسب، نحوه هاشور زدن، پر رنگ نمودن برخی از خطوط، آشنایی با محدودیت رنگ‌ها و برند مدادهای رنگی، از جمله نکات مهمی است که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شوند. مدادهای رنگی به شما کمک می‌کنند تا اثرات نورپردازی را به کمک سایه‌ها بر روی ایده و طرح خود پیاده سازی نموده و از همین طریق نظر مشتری خود را جلب نمایید.

معتبرترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران

برگزاری کلاس های طراحی لباس نیز به این منظور انجام می شود تا افرادی که استعداد و پشتکار این کار را دارند مهارت های لازم را ببینند و در این کار مشغول شوند تا سهم مهمی در تولید انواع لباس های شیک و باکیفیت داشته باشند.

طراحی و دوخت رابطه نزدیکی با هم دارند و با طراحی های زیبا می توان لباس هایی خوش دوخت و خوش فرم را دوخت.

برای پشت سر گذاشتن دوره طراحی لباس، امروزه آموزشگاه‌های فراوانی در کشور فعالیت می‌کنند.

آموزشگاه طراحی لباس حرفه ای

هر کدام از این آموزشگاه‌ها دارای سطوح مختلفی هستند و مهارت‌های متفاوتی را آموزش می‌دهند؛ اما قبل از اینکه اقدام به انتخاب آموزشگاه نمایید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  •  در دوره‌ای که شرکت می‌کنید به صورت جامع باشد و شما بعد از اتمام دوره، دیگر نیازی به گذراندن دوره دیگری نداشته باشید.
  •  آموزش توسط مدرسین دانشگاهی و زبده در امر طراحی لباس صورت گیرد.
  •  ارائه مدارک بین المللی و معتبر
  •  آموزش متدهای روز دنیا
  •  مشاوره و همراهی هنرجویان تا ورود به بازار کار

مرکز آموزش خانه صنعت و معدن اقدام به برگزاری دوره طراحی لباس به صورت آنلاین و حضوری با بالاترین سطح آموزش کرده است. این دوره‌ها به صورت جامع از مقدماتی تا پیشرفته توسط اساتید مجرب و دانشگاهی با به روزترین متدهای روز دنیا آموزش داده می‌شود. هنرجویان بعد اتمام دوره جامع، مدارک معتبر دریافت خواهند کرد و در صورت مهاجرت می‌توانند مدارک رو به زبان کشور مقصد در دارالترجمه‌های رسمی در سراسر کشور ترجمه کنند و بعد از ترجمه روی آن مهر دادگستری جهت تائید زده خواهد شد.

ثبت نام کلاس طراحی لباس در تهران

برای شرکت در کلاس طراحی لباس می‌توان به صورت آنلاین یا حضوری اقدام نمود. جهت ثبت نام و شرکت در دوره طراحی لباس از طریق لینک واتساپ و یا شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان دپارتمان طراحی لباس در ارتباط باشید.

بازار کار طراحی لباس

طراحی لباس به صورت علمی نکات مختلف طرح الگو و نقشه لباس را با توجه به اندام هر فرد آموزش می دهد. در واقع لباس دوخته شده به این شیوه باید بتواند عیوب اندامی در هر فرد را کم رنگ نماید. علمی بودن این رشته سبب شده است تا تعدادی از شرکت های خودروسازی برای طرح بافت و روکش صندلی های خودرو از دانش آموختگان این رشته کمک بگیرند. کسانی که در این رشته تحصیل نموده اند می توانند با سرمایه ای اندک به کسب درآمد از طراحی لباس بپردازند. در این صورت حتی اگر فرصت استخدام در سازمان های خصوصی و دولتی پیش نیاید، امکان راه اندازی شغل طراحی و دوخت لباس به صورت خصوصی وجود دارد. در مجموع بازار کار طراحان لباس در موارد زیر خلاصه می شود:

  • تاسیس آموزشگاه پس از دریافت مدرک یا استخدام به عنوان مدرس در یک آموزشگاه
  • استخدام در صدا و سیما به عنوان طراح لباس و تشریفات
  • شرکت های عرضه پوشاک و تولیدی های کیف و کفش و زیور آلات
  • مشاوره در زمینه طراحی و چاپ پارچه های لباس، مبلمان، و پرده
  • بخش رنگرزی کارخانجات نساجی برای تعیین رنگ پارچه
  • صنایع اتوموبیل سازی

زمینه های گوناگون اشتغال در این رشته سبب شده است تا بسیاری از افراد این هنر را بیاموزند تا بتوانند از طریق آن به کسب درآمد بپردازند.

کلاس طراحی لباس روی الگو

برای اینکه بتوانید به یک طراح حرفه ای در صنعت مد تبدیل شوید، لازم است تا دوره طراحی لباس بر روی الگو را پشت سر بگذارید. در واقع این مورد جز حیاتی ترین نیازهای یک طراح است. ماها پس از پیاده سازی طرح و تهیه الگو و در زمان کار بر روی پارچه و انتقال طرح از الگو به پارچه، متوجه نواقص یا تغییراتی می شوید. در این شرایط می‌بایست بتوانید در کمترین لحظه این تغییرات را بر روی الگو پیاده سازی کنید. به طور مثال ماها لازم است تا با توجه به نوع پارچه محل درز ها یا پنس‌ها را تغییر دهید. همچنین ممکن است که در مواردی خاص، اندازه بدن تغییر نموده و به فراخور آن الگوی شما نیز نیاز به ترمیم داشته باشد.

بسیاری از طراحان حرفه ای، امروزه پیچیده‌ترین طرح‌ها را بر روی الگو پیاده سازی می‌نمایند زیرا در این شرایط، با توجه به مشاهده بصری طرح، نتیجه تغییرات ملموس تر خواهد بود. به همین جهت در دوره‌های طراحی لباس مجموعه صنعت و معدن یک ترم به عنوان الگوسازی حجمی بر روی مانکن و مولاژ برای هنرجویان در نظر گرفته شده تا آن‌ها بتوانند پیاده سازی طرح را بر روی مانکن به سهولت انجام دهند.

آموزش طراحی لباس روی مانکن

کلاس طراحی لباس بر روی مانکن، این امکان را به شما می‌دهد تا طرح مد نظر خود را بتوانید روی مانکن پیاده سازی نموده و جلوه ایده خود را به صورت بصری مشاهده نمایید. آنچه در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است، آشنایی با بخش‌های مختلف بدن و نحوه ژست و فیگور می‌باشد. در نظر داشته باشی که یک طرح هر اندازه که زیبا و اصولی هم باشد، اگر که بر روی مانکن غیر استانداردی قرار گیرد، نمی‌تواند نتیجه مثبتی را به همراه داشته باشد. این دوره نیاز به پیش نیازی ندارد و در صورتی که دانش فنی لازم را نیز ندارید، می‌توان در آن شرکت کنید.

هدف کلاس طراحی لباس بر روی مانکن، آموزش اتودهای مختلف، رنگ آمیزی طرح، آموزش تکنیک‌های نورپردازی، آشنایی با انواع فیگورها، در نظر گرفتن محل‌های چین بر روی لباس و تأثیر آن بر روی ایده طراح شده و مواردی از این قبیل می‌باشد. شما در این دوره هم طراحی مانکن بر روی کاغذ را آموزش می‌بینید و هم آموزش طراحی توسط پارچه و یا الگو بر روی مانکن را یاد خواهید گرفت که اصطلاحاً به آن مولاژ گفته می‌شود.

آموزشگاه هنرآموزی به عنوان یکی از معتبرترین آموزشگاه طراحی لباس تهران در رسانه لرن آپ معرفی شده است. و شما میتوانید در این لینک آن را مشاهده کنید

آموزشگاه طراحی لباس در تهران

تازه های طراحی لباس و مد

سوالات متداول در زمینه دوره طراحی لباس

آیا کلاس طراحی لباس احتیاج به پیش نیاز دارد؟

در دوره‌های آموزشی، تمام نکات از موارد پایه‌ ای تا نکات تکنیکال آموزش داده خواهد شد لذا افراد بدون هیچ پیش نیازی می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند.

پس از اتمام کلاس طراحی لباس می‌توان درآمدزایی نمود؟

دوره‌ های طراحی لباس بسیار متنوع بوده و دارای شاخه‌های متفاوتی است اما با توجه به علاقه، هر شخصی می‌تواند پس از اتمام دوره‌ها به صورت منفرد یا کار در کارگاه‌های تخصصی، دارای شغل و درآمدی گردد.

هزینه کلاس طراحی لباس چه میزان خواهد بود؟

هزینه کلاس‌های طراحی لباس وابسته به سطح شما و نظر کارشناسان دپارتمان طراحی لباس را دارد.

4.9/5 - (33 امتیاز)

2 نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *