سبک شناسی در طراحی لباس

استایل و سبک لباس پوشیدن اهمیت بسیار زیادی در زندگی فردی و اجتماعی دارد. این موضوع بیانگر این است که چه کسی هستیم یا چه کسی می‌خواهیم باشیم. لباس‌هایی که به تن می‌کنیم و نوع آرایش و زیورآلاتی که انتخاب می‌کنیم بیشترین تأثیر را در پیش داوری دیگران دارد. با انتخاب درست لباس، کیف و کفش و اکسسوری، نه تنها زیبایی شما دو چندان می‌شود بلکه اعتماد به نفس شما چند برابر شده و فرصت‌های فوق‌العاده به سراغتان خواهد آمد. درواقع همه افراد روزانه به طور خواه یا نا خواه با مد و استایل سرکار دارند و حتی افرادی که ادعا می‌کنند با مد کاری ندارند و چندان پیرو آن نیستند، هنگام آماده شدن لباسی را انتخاب می‌کنند که تمایل بیشتری به آن دارند و با آن لباس احساس راحتی بیشتری دارند و این یعنی آن‌ها مد را مدنظر قرار می‌دهند. انواع استایل‌ها و لباس‌های زیادی در دنیای مد لباس وجود دارند که هرکدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. استایل‌های دخترانه‌ای مانند الگانت گوتیک اگزوتیک وینتیج و هر استایل دیگری که می‌تواند برای موقعیتی خاص یا با توجه به سلیقه افراد استفاده شود.

استایل شناسی در طراحی لباس چیست

درواقع استایل یک مفهوم بسیار گسترده و کلی است. این مفهوم مجموعه‌ای از سبک زندگی شخصی هر فرد را در برمی گیرد. این سبک زندگی شامل نوع غذاهایی که به آن‌ها علاقه دارید، سبک موسیقی که به آن بیشتر گوش می‌دهید و حتی طرز رفتار و زبان بدن شما می‌شود. سبک زندگی بر نوع لباس پوشیدن شما هم تأثیر دارد. پوشش فاکتور مهمی است که در اولین برخورد اطلاعات زیادی درباره شما در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. مدل و رنگ لباس‌ها، نوع آرایش، اکسسوری‌ها و تمام چیزهایی که در ظاهر شما هستند همه زبانی گویا دارند؛ بنابراین استایل شخصی موضوع مهمی است. درواقع استایل بخش مهمی از زندگی است، زیرا هر فرد توسط سبک لباس پوشیدنش معرفی می‌شود، ولی این تنها منحصر به دنیای مد نیست، کلمه استایل به معنای سبکی مشخص از موزیک، دکوراسیون و حتی زندگی نیز می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با استایل شناسی کلاس آنلاین طراحی لباس هنرآموزی را پیشنهاد می‌کنیم.

اهمیت استایل شناسی در طراحی لباس

ست کردن لباس‌ها و ساختن استایل‌های متفاوت برای کسانی که عاشق طراحی لباس و مد و فشن هستند، بسیار لذت بخش است. بازی با رنگ‌ها و کنار هم قرار دادنشان یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این کار است. با وجود اینکه برخی افراد سلیقه ذاتی دارند اما اگر ما کمی از اصول اولیه استایلینگ، رنگ شناسی در لباس و ترندهای روز آگاه باشیم به راحتی می‌توانیم بهترین و متفاوت‌ترین استایل‌ها را برای خودمان خلق کنیم. شما به عنوان طراح لباس باید از نیازهای بازار مد آگاه باشید، باید علاقه زیادی به یادگیری چیزهای جدید داشته باشید و مجلات، ژورنال‌ها و کتاب‌هایی درباره تاریخچه طراحی مد و روندهای جدید بخوانید و نباید فقط به خلاقیت و ذوق هنری خود بسنده کنید. طراحی لباس با نرم‌افزار مارولوس دیزاینر می‌تواند شما را در این زمینه خلاق‌تر کند.

انواع سبک طراحی لباس

یکی از شاخه‌هایی که همیشه مورد توجه قرار خواهد گرفت و هرگز از بین نمی‌رود یا تکراری نخواهد شد، سبک طراحی لباس در دنیای مد و فشن است. مد، سبک‌های بسیاری را شامل می‌شود که به صورت روزانه در حال پیشرفت و به روزرسانی می‌باشد. شرکت در دوره‌های آموزش مقدماتی تا پیشرفته طراحی لباس شما را با انواع سبک‌های موجود در صنعت مد آشنا می‌کند و با توجه به آن‌ها به یک طراح لباس حرفه‌ای تبدیل خواهید شد. سبک‌های مد زیادی وجود دارند که در اینجا تعدادی از بهترین‌های آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

سبک طراحی لباس اداری

در کلاس آنلاین طراحی لباس این مطالب به شما آموزش داده می‌شود که در سبک طراحی لباس اداری، لباس باید پوشیده، ساده و رسمی باشد. همان‌طور که می‌دانید در این محیط فرد باید مرتب به نظر برسد. به این دلیل پوشیدن لباس‌هایی ازجمله از کت و شلوار، مانتو و شلوار و … مناسب این محیط‌ها می‌باشد.

سبک مد قومی در طراحی لباس

یکی از انواع سبک‌ها در فرآیند طراحی لباس، سبک مد سنتی می‌باشد که در طراحی آن از لباس‌های سنتی اقوام مختلف الهام گرفته می‌شود. ازجمله لباس‌هایی که دارای این سبک هستند می‌توان به بلوزهای دهقانی مکزیکی، کتهان افغان، باندهای رنگارنگ کولی‌ها و … اشاره کرد.

سبک بوهمین در طراحی لباس

در سال‌های اخیر سبک بوهمین در صنعت مد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این سبک شامل لباس‌هایی شبیه پیراهن، مانتو، شلوارهای بلند طرح دار و. می‌شود. از ویژگی‌های بارز این سبک لایه لایه بودن لباس‌ها می‌باشد. یکی از اصولی که به زیباتر به نظر رسیدن لباس شما کمک می‌کند این است که لباس اصلی خود را طرح دار انتخاب نمایید و سایر لباس‌ها ساده باشند.

استایل در طراحی لباس

سبک طراحی لباس عجیب و غریب

این سبک طراحی لباس شامل لباس‌های عجیب و غریبی است که هیچ‌کس تا کنون در عمرش ندیده است و شامل کلکسیونی از لباس‌هایی با طرح‌های عجیب، مرموز، چشم نواز، رنگ‌های پررنگ و جیغ، گلدوزی‌های پیچیده، لباس‌های چاپی جذاب و فریبنده و جواهرات برجسته و چشمگیر که از فاصله دور هم خیره کننده هستند، می‌شود. به دلیل وجود طرح‌هایی عجیب، آموزش طراحی لباس در این سبک مشکل می‌باشد.

سبک هنری در طراحی لباس

سبکی خلاقانه و هنری است و افرادی که این لباس‌ها را می‌پوشند، با این پوشش زمینه هنری‌شان را نشان می‌دهند. آن‌ها از لباس‌های معمولی دوری می‌کنند و لباس‌هایی را انتخاب می‌کنند که منحصربه فرد هستند و به چشم می‌آیند و معمولاً از بدلیجات سنتی و یا ساخت دست خودشان استفاده می‌کنند و معمولاً طراح لباس‌های خودشان هستند و ممکن است با طرحی در لباس‌های ساده خود تغییری ایجاد کنند و معمولاً لباس‌های گشاد می‌پوشند. مثل لباس‌های بازیگران، طراحان، موزیسین‌ها و … . طرفداران این استایل طراحی لباس، اغلب سبک خیابانی در طراحی لباس را هم دوست دارند. این سبک طراحی لباس بیشتر در بین جوانان رواج دارد و مورد توجه این قشر قرار می‌گیرد. در این سبک از یک نوع لباس استفاده نمی‌شود و همه استایل‌ها را در بر می‌گیرد.

سبک کلاسیک در طرایح لباس

سبکی ساده است که احساس ثبات و راحتی را بیان می‌کند. در این سبک دوخت لباس باید بی عیب و نقص، تمیز، متقارن و مرتب باشد. این سبک بسیار بر روی ظرافت و سادگی تمرکز دارد. از انواع آن‌ها می‌توان به لباس‌هایی مثل کت و شلوار، کت و دامن و … که الگوسازی لباس بر اساس آن انجام می‌شود، اشاره کرد.

سبک طراحی لباس زیبا

این سبک از طراحی لباس شامل لباس‌های مجلل و پرزرق و برق می‌باشد. زنی که مطابق این سبک لباس می‌پوشد تنها زمانی از خانه بیرون می‌رود که مطمئن باشد به بهترین شکل ظاهر شده است. لباس‌های این سبک با توجه به آموزش‌های طراحی لباس معمولاً از پارچه‌های پرزرق وبرق، سنگی، طلایی و نقره‌ای و درجه یک هستند. آن‌ها عاشق لوازم و جواهرات خیره کننده و الماس نشان می‌باشند. از این سبک می‌توان به طراحی لباس مجلسی اشاره کرد. اگر این سبک را دوست دارید، سبک طراحی لباس دخترانه هم توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. بیشتر لباس و لوازم جانبی صورتی بپوشید و از لوازم آرایش زیاد استفاده کنید. دامن و بلوز را با جزییات زیبا مانند کمان یا قلاب، پارچه و توری بپوشید.

سبک رسی در طراح لباس

سبک مهیج رسی بیشتر برای مهمانی‌های شبانه و خودمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این سبک کوتاهی و تنگ بودن و چاک‌های بلند اهمیت دارد. استفاده از آرایش‌های تند در این سبک متداول است. یقه‌ها باز و دکلته می‌باشد، پاشنه کفش‌ها بلند و جلو باز است و تأکید بر زیبایی زنانه دارد. در کنار این استایل، سبک طراحی لباس شب هم هست که طرفدارن زیادی دارد. به لباس‌های بلند، چسبان و تجملاتی با سنگ‌ها تزیینی که برای مهمانی‌های شبانه می‌پوشند لباس شب می‌گویند.

سبک طراحی لباس کژوال

به لباسی که حالت کلاسیک و رسمی نداشته باشد و با آن احساس سبکی و راحتی کرد کژوال گفته می‌شود. در این سبک زنان و مردان از نظر جنسیتی محدودیتی در استفاده از اکسسوار و پوشاک ندارند. این سبک برای پوشش روزمره ایده آل می‌باشد که در آن‌ها دوام و تناسب مهم اهمیت زیادی دارد. لباس‌هایی مثل بلوزهای سفید با شلوارهای جین و یا یک شلوار سیاه همراه با یک کیف مد روز از این دست هستند. کژوال سبکی مدرن، منظم و راحت است و بخش بزرگی از مد را در بر می‌گیرد. لباس‌های کژوال ترکیبی از سبک لباس‌های خیابانی و فشن هستند که بیشتر در خیابان و مهمانی‌های کوچک مثل تولد پوشیده می‌شود.

سبک های طراحی مد و لباس

سبک طراحی لباس پانک

در این سبک معمولاً از ژاکت‌ها و شلوارهای چرم، تی شرت های چاپی حیوانات وحشی و عنکبوت، چکمه و شلوارهای جین چسبان و مچ بند استفاده می‌کنند و همچنین از رنگ‌های مشکی و قرمز بهره می‌برند.

سبک تعطیلات

این سبک در مسافرت و استراحت استفاده می‌شود. مثل شلوارک‌های کوتاه، پیراهن‌های گشاد، کلاه تابستانی پهن و صندل‌های راحتی و که با آن‌ها احساس راحتی می‌کنید.

سبک پرپی در طراحی لباس

امروزه این سبک توسط دیگران در خارج از این کشور نیز پذیرفته شده است. لباس‌های این سبک شامل پیراهن‌های چوگان، پیراهن‌های هنلی با کاپشن‌های ورزشی، ژاکت‌های گردن خدمه، دامن‌های کوتاه طرح دار و چهار خانه از ویژگی‌های این سبک هستند. در کمار استایل طراحی لباس پرپی، سبک طراحی لباس هیپ هاپ هم هست که محبوب‌ترین ژانر موسیقی در ایالات متحده می باشد. سبک لباس پوشیدنی که توسط هواداران این سبک کپی می‌شود به سبک هیپ هاپ معروف است. مثل پیراهن بیس بال، ژاکت بمب افکن، شلوار جین و غیره.

برای شرکت در دوره‌های طراحی لباس و استایل شناسی، نیاز به گذراندن هیچ پیش نیازی نیست و هر فردی که احساس کند به هنر است کردن لباس‌ها و سبک طراحی لباس علاقه‌مند است و می‌خواهد فراتر از روزمرگی، علم هماهنگ سازی پارچه‌ها را بیاموزد، می‌تواند در این دوره ثبت‌نام کند. دوره‌های آموزشی جامع هنرآموزی برگزار کننده دوره‌های جامع و پیشرفته طراح لباس و استایلینگ است که به صورت آنلاین و حضوری این دوره را برگزار می‌کند. هنرآموزی پس از اتمام دوره، به هنر جویان مدرک معتبری ارائه می‌دهد که همواره دانش آموختگان زیادی را وارد بازار کار طراحی لباس و مد می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *