یکی از جذاب‌ترین راه‌های خاطره‌سازی در دوران بارداری، گرفتن عکس‌های جذاب، خلاقانه و زیبا از مادر در این دوران است. یک عکاس حرفه‌ای پس از گذراندن دوره آموزش عکاسی بارداری می‌تواند با توجه به زاویه عکاسی، نحوه چیدمان صحنه و انتخاب سوژه‌های فرعی، عکس‌های بسیار شگفت‌انگیزی از این دوره زندگی مادر ثبت کند. در ادامه متن نکاتی در رابطه با بهترین روش‌های عکاسی بارداری ارائه شده است، همراه ما باشید.

آموزش عکاسی از مادران در دوران بارداری

عکس‌برداری از مادران باردار ممکن است در ابتدا بسیار جذاب و هیجان انگیز به نظر برسد. ولی نکات بسیاری در این میان هستند که با رعایت کردن آن‌ها شما می‌توانید عکس‌های بسیار جذاب‌، خاص و خلاقانه‌ای بگیرید. برای مثال استفاده کردن از اکسسوری‌های جذاب که با توجه به جنسیت فرزند به عنوان سوژه فرعی در عکس وجود دارند، می‌تواند باعث شود تا شما عکس‌های بسیار دلنشین‌تری از مادران باردار ثبت کنید. نورپردازی نیز یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگامه عکس‌برداری از مادران باردار باید به آن توجه کنید.

همچنین برای اینکه بتوانید ژست‌های خلاقانه‌ای به مادر آموزش دهید، می‌توانید چند ساعت قبل از عکس برداری چند ژست خلاقانه، با نمک و البته نسبتاً راحت را از اینترنت پیدا کنید تا در نهایت زمان کمتری برای آموزش مادر باردار بگذارید. این مقاله سعی دارد تا با آموزش عکاسی بارداری به شما کمک کند تا عکس‌های جذاب‌تری از این دوران ثبت کنید، برای آشنایی بیشتر با نکات عکاسی بارداری، همراه ما باشید.

نکات مهم در عکاسی بارداری

با توجه به میزان مهارت عکاس و شرایط مادر، نکات متفاوتی وجود دارند که با در نظر گرفتن این نکات می‌توان عکس‌های جذاب و خاطر انگیزی از مادر در این دوران ثبت کرد. عکاسی در لوکیشن‌هایی مثل ساحل، کلبه چوبی و سایر لوکیشن‌هایی که حس آرامش و امنیت را به همراه دارند، باعث می‌شود تا والدین پس از دیدن عکس‌های بارداری حس بهتری از عکس‌ها دریافت کنند. این مطلب سعی دارد تا با آموزش عکاسی بارداری به شما کمک کند تا عکس‌های جذاب‌تری از این دوران ثبت کنید، همراه ما باشید.

  • ایمنی مادر را در اولویت بگذارید. توجه کنید که حفظ ایمنی مادر در هنگام عکاسی از مادران باردار باید در اولویت باشد. حتماً قبل از اینکه موقعیت‌های ایده آل و جذابی برای گرفتن عکس‌های بارداری پیدا کنید، به این نکته توجه کنید که مادران باردار به خاطر شرایط حساسی که دارند قادر نیستند تا مانند سایر افراد برای عکاسی به لوکیشن‌های بسیار دوری بروند.
  • بهتر است مادران پس از ۶ ماهگی برای ثبت تصاویر بارداری مراجعه کنند؛ زیرا این عکس‌ها باید طوری باشند که بارداری مادر به وضوح مشخص باشد. بهترین زمان عکاسی بارداری، در شروع سه ماهه سوم خواهد بود. البته با توجه به سخت شدن شرایط و محدودیت حرکتی مادر، بهتر است عکاسی بارداری را برای هفته‌های آخر نگذارید.
  • نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که مادران باردار معمولاً انرژی زیادی برای عکاسی‌های بسیار طولانی ندارند؛ بنابراین عکس برداری در لوکیشن‌هایی با قدم زدن‌های طولانی و یا پله‌های زیاد را فراموش کنید. در صورتی که مادر باردار خودش لوکیشن خاصی را مد نظر دارد، بهتر است که با نظرات وی پیش بروید. حتی ممکن است بسیاری از خانواده‌ها برای ایجاد حسی دل‌پذیرتر، خانه خود را به عنوان لوکیشن جذاب به شما معرفی کند؛ بنابراین با توجه به شرایط مادر و درخواست‌هایش سعی کنید شرایط متفاوت را در نظر بگیرید. تا پایان مقاله آموزش عکاسی بارداری همراه ما باشید.

بهترین زمان برای عکاسی بارداری

بهترین زمان برای ثبت عکس‌ از مادران باردار زمانی است که مادران در سه ماهه سوم بارداری هستند. بهترین زمان عکاسی از بارداری قبل از هفته سی و پنجم است، زیرا شکم مادر باید برجسته باشد و هدف از عکاسی مشخص باشد ولی احتمال زایمان وجود نداشته باشد. حتماً قبل از نهایی کردن زمان عکاسی با مادر در رابطه با شرایط سلامتی وی گفت و گو کنید تا بتوانید عکس‌هایی جذاب و خلاقانه از مادر ثبت کنید.

با توجه به زمان عکاسی می‌توانید در هنگام روز یا غروب در فضای باز و یا در استودیو و فضای بسته عکاسی بارداری را انجام دهید. توجه کنید که در تمامی این موقعیت‌ها، شرایط و شدت نورپردازی و سایر فاکتورهایی که در هنگام عکاسی بارداری باید به آن توجه کنید، متفاوت است. در صورتی که مادر انتظار دریافت عکس‌های بسیار خلاقانه و جذابی را از شما دارد، بهتر است در لوکیشن‌های فضای باز از مادر عکاسی کنید.

در رابطه با ساعت عکاسی، باید حتماً به فصلی که در آن هستید، توجه کنید. از انتخاب ساعت‌های خیلی سرد یا خیلی گرم خودداری کنید، زیرا مادر باردار باید در شرایط آرام و مطلوبی برای عکاسی آماده شود. گاهی حتی نفس کشیدن هم در سه ماهه سوم بارداری به اندازه کافی برای مادران باردار سخت است؛ بنابراین سعی کنید تا زمان‌هایی که مادر خودش به عکاسی علاقه دارد، این لحظه‌ها را ثبت کنید. برای مثال ممکن است برخی از مادران تا ماه‌های آخر در هنگام صبح، حالت تهوع داشته باشند و یا نتوانند انرژی کافی را در عکس برداری هنگام غروب برای انجام ژست‌های خلاقانه صرف کنند. تمامی این مسائل را با مشتریان خود در میان بگذارید و یک ساعت مناسب برای عکاسی در بارداری (با تأیید مادر) انتخاب کنید.

ایده‌های ژست عکاسی بارداری

قطعاً مادرانی که برای عکس‌برداری در دوران بارداری اقدام می‌کنند، خود ایده‌هایی جذاب و ناب در ذهن دارند. با توجه به شرایط مادر و لوکیشن انتخاب شده، باید ایده‌ها و ژست‌های متفاوتی را با مادران مختلف امتحان کنید. توجه کنید که در عکاسی بارداری تمرکز اصلی بر روی جنین در شکم مادر است. مادران باردار ممکن است شکم‌هایی با سایز متفاوت داشته باشند. برخی از مادرها ممکن است بدن چاق‌تری داشته باشند.

در این شرایط طبق نکات آموزش عکاسی بارداری لازم است تا تنها برجستگی‌های شکم در عکس با وضوح مشخص باشند. سعی کنید با توجه به فرم بدن مادر، ژستی را انتخاب کنید که سایر ایرادات احتمالی بدن مادر مشخص نباشد. حالت ایستاده معمولی، یکی از ایده‌آل‌ترین ژست‌ها در هنگام عکاسی بارداری می‌باشد. در صورتی که مادر کمی چرخش جانبی را در ژست خود ابراز کند، اندازه شکم به راحتی در عکس قابل مشاهده خواهد بود.

به دنبال اجرای ژست‌های سخت برای مادران کم انرژی نباشید. سعی کنید تا حالت نشسته را تنها در برخی موارد که مادر راحت است، امتحان کنید. البته با توجه به لوکیشن انتخاب شده، ژست‌هایی می‌توان ژست‌های متفاوتی به مادر باردار پیشنهاد داد. برای مثال اگر لوکیشن مورد نظر، منزل خود مشتری می‌باشد استفاده از تخت خواب والدین یا اتاق کودک می‌تواند صحنه بسیار جذابی را برای شما فراهم کند. سعی کنید تا در بیشتر ژست‌ها از مادر بخواهید که دستانش را اطراف شکمش قرار دهد. ارتباطی که بین مادر و نوزاد در این عکس‌‌ها حس می‌شود، بسیار عمیق است. در صورتی که مادر تمایل ندارد به شکمش خیره شود، می‌تواند به فضای باز در افق بنگرد.

حضور پدر یکی از الزامات عکاسی در بارداری است. هیجان و انتظار والدین با حضور پدر در عکس‌های بارداری بسیار بیشتر از حالات دیگر نمایان می‌شود. بهتر است در یکی از عکس‌ها از هردو والدین درخواست کنید تا دستشان را روی شکم مادر بگذارند و به آن خیره شوند یا مثلاً پدر روی زانوهایش بنشیند و شکم مادر و در نهایت آرامش ببوسد. با توجه به شرایط جسمی و فیزیکی پدر و مادر می‌توانید ژست‌های بسیار متفاوتی را به مشتریان مختلف پیشنهاد کنید.

توجه کنید که در تمامی این عکس‌ها، هدف از عکس‌برداری و حضور پدر، نشان دادن ارتباط نزدیک والدین و انتظار آن را برای تولد کودکشان می‌باشد. در صورتی که مادر باردار فرزند دیگری هم دارد، بهتر است او را هم در گرفتن عکس‌ها درگیر کنید. برای مثال از وی بخواهید تا حس تازه‌ای به عکس ببخشد. در صورتی که پدر کودک دیگر را در آغوش بکشد و همچنین سرش را روی شکم مادر بگذارد، می‌توان عکس‌های بسیار جذابی از این منظره دریافت کرد.

نکته: از آنجا که مادران باردار معمولاً در تمامی قسمت‌های بدن دچار افزایش وزن می‌شوند، بهتر است حتماً زاویه صحیح بدن را در عکاسی از مادران باردار پیدا کنید. سعی کنید منحنی‌های بدن از جمله کمر را به کمک زاویه سازی طوری نشان دهید تا مادر در جذاب ترین حالت ممکن خودش باشد. گرفتن عکس‌هایی در ژست زاویه سه رخ بهترین گزینه است. این مقاله سعی دارد تا با آموزش عکاسی بارداری به شما کمک کند تا عکس‌های جذاب‌تری از این دوران ثبت کنید، همراه ما باشید.

وسایل لازم برای عکاسی بارداری

از آنجا که بهترین زمان برای عکس‌برداری بارداری پس از جشن تعیین جنسیت در سه ماهه آخر بارداری می‌باشد، بهتر است از اکسسوری‌ها و سایر اشیایی استفاده کنید که جنسیت فرزند را نیز نشان می‌دهند. جالب است بدانید که استفاده از زیورآلات و لباس‌های جذاب باعث می‌شود تا زیبایی عکس‌ها خیره‌کننده شود. برای مثال استفاده از کمربندهای پارچه‌ای، تل‌های ساتن و یا هر اکسسوری که باعث بیشتر شدن برآمدگی شکم مادر شود، می‌تواند به جذاب‌تر شدن عکس‌ها کمک کند.

در صورتی که والدین نام نوزاد خود را انتخاب کرده‌اند، از حروف اول نام نوزاد و یا قرار دادن کفش‌های بچه‌گانه تاج‌های بسیار کوچک، کتاب داستان و یا سایر اکسسوری‌هایی که می‌توانند به عنوان سوژه فرعی در عکس استفاده شوند، برای تأثیرگذاری بیشتر استفاده کنید. به کارگیری حلقه‌های گل و یا تاج‌های بسیار جذاب بر روی سر مادر، حس مادرانه و زنانه عکس را افزایش می‌دهد. توجه کنید که از قبل باید به مادر باردار اطلاع دهید که کمی بیشتر از حالت عادی آرایش داشته باشد.

در صورتی که آرایش چشم‌ها پررنگ‌تر باشند، چهره رنگ پریده و ضعیف مادر باردار کمتر خودنمایی می‌کند. یکی دیگر از مواردی که قبل از انجام عکاسی بارداری باید با مادر هماهنگ کنید، این است که چه لباسی می‌خواهد برای عکاسی بر تن کند. لباس نباید خیلی پوشیده یا خیلی باز باشد. در حقیقت لباس‌ها باید طوری باشند که در قسمت شکم جذب باشند و کمی از پاهای مادر دیده شوند. البته با توجه به لوکیشنی که انتخاب کرده‌اید، ممکن است در انتخاب لباس، محدودیت‌هایی داشته باشید. با توجه به فصل عکس‌برداری و لوکیشن انتخاب شده سعی کنید تا مادر را راهنمایی کنید تا بتواند بهترین لباس را در روز عکاسی بر تن کند.

بهترین لباس برای عکس‌برداری لباس‌های بلند و پیراهن‌های دنباله دار هستند. مخصوصاً اگر مکان انتخاب شده خودمانی و غیر رسمی ‌باشد. البته پوشش پدر نیز تا حدی در زیباتر شدن عکس‌ها تأثیرگذار است. سعی کنید برای پدر شلوار جین و یا تی‌شرت‌های یقه دار را پیشنهاد دهید. البته ممکن است برخی پدرها ترجیح دهند تا با کت و شلوار در روز عکاسی حاضر شوند؛ بنابراین سعی نکنید پیشنهادات خود را تحمیل کنید. آن‌ها را فقط در قالب پیشنهاد با توجه به سلیقه مشتری به وی ارائه دهید. در نهایت سعی کنید تا از مادر مشورت بگیرید و با توجه به سلیقه وی، از وسایل لازم برای عکاسی بارداری استفاده کنید تا عکس‌های بسیار جذابی در لوکیشن انتخاب شده بگیرید.

نورپردازی در عکاسی بارداری

نه تنها در عکاسی بارداری بلکه در تمام ژانرهای عکاسی، نورپردازی باید سبک خاص خودش را داشته باشد. رعایت اصول نورپردازی در عکاسی بارداری به شما کمک خواهد کرد تا جلوه‌های بسیار زیبا‌تری را ثبت کنید. نور طبیعی معمولاً در هنگام عکاسی محبوبیت بیشتری دارد؛ بنابراین ساعات پایانی قبل از غروب یا همان ساعات طلایی عکاسی بارداری را انتخاب کنید. البته در صورتی که شرایط مادر به گونه‌ای نیست که بتواند در لوکیشن و ساعت مورد نظر شما حاضر شود، می‌توانید با استفاده از نور فلش در هر ساعتی از روز به عکاسی بپردازید. نگران نباشید با اضافه شدن نور فلش عکس معمولاً ویرایش جذاب‌تری هم خواهد داشت.

جمع بندی

عکس‌برداری در دوران بارداری یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین فعالیت‌هایی است که امروزه در بین مادران باردار بسیار رایج شده است. این مادران دوست دارند تا عکس‌هایی به حالت فانتزی و رویایی داشته باشند؛ بنابراین شما باید بتوانید با توجه به نورپردازی، لوکیشن انتخاب شده، ژست‌های مادر، لباس و اکسسوری‌ها و سایر فاکتورهایی که در متن اشاره شد، عکس‌های کاملاً جذاب و خاطره انگیزی به والدین تحویل دهید.

سعی کنید تا در هنگام عکاسی با توجه به شرایط خانواده از تکنیک‌ها و ژست‌های متفاوتی کمک بگیرید تا عکس‌های خلاق و یونیکی ثبت کنید. توجه کنید که در تمام شرایط باید ایمنی و سلامت مادران باردار را در اولویت کار خود بگذارید. در صورتی که تمایل دارید در ژانرهای مختلف (مثلاً عکاسی بارداری) حرفه‌ای‌تر از همکاران خود عمل کنید، می‌توانید دوره‌های آموزشی متفاوتی را در مجموعه هنر آموزی در زمینه عکاسی بگذرانید. در این مقاله سعی داشتیم تا با آموزش عکاسی بارداری به شما کمک کنیم تا بتوانید عکس‌های جذاب‌تری از مادران باردار ثبت کنید.

برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام در کلاس عکاسی را می‌توانید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از دریافت دوره‌ها و ثبت‌نام در کلاس‌ها، قیمت‌های رقابتی این مجموعه را با سایر آموزشگاه‌های معتبر و آکادمیک مقایسه کنید تا از حسن نیت ما اطمینان حاصل کنید. لازم است بدانید که کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شوند و شما می‌توانید از سراسر ایران از تکنیک‌ها و آموزش‌های بهترین اساتید کشوری در این مجموعه استفاده کنید و مهارت عکاسی خود را افزایش دهید.

این مطلب برایتان مفید بود؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *