آموزش جنسیت سازی چرم در طراحی لباس

جنسیت سازی چرم در طراحی لباس، به معنی مشخص کردن نوع پارچه به کمک رنگ ها و سایه ها می باشد. به کمک این هنر، شما می توانید آنچه در ذهن دارید را، با جزئیات بهتر و نزدیک‌تری به مخاطبین و مشتریان خود ارائه کنید. درواقع جنسیت سازی به افراد کمک می کند راحت‌تر لباس موردنظر شما را تصور کنند و قطعاً زودتر اقدام به خرید یا سفارش می نمایند. جنسیت سازی پارچه یکی از توانایی های به روز یک طراح لباس محسوب می شود. جنسیت سازی پارچه چرم و پارچه هایی مثل حریر و مخمل، باعث می شود زیبایی و جلوه لباس کاملاً به چشم بیاید و طراحی شما از این طریق بیشتر موردتوجه قرار می گیرد.

جنسیت سازی چرم چیست؟

در جنسیت سازی چرم، شما با به کار گیری اصول و قواعد لازم، استفاده از رنگ ها و ابزار مرتبط، بعد از طراحی لباس می توانید پارچه آن را نیز به تصویر بکشید و به تصویرتان حالتی سه بعدی و جذاب بدهید. به کمک رنگ ها طرح اولیه جان تازه‌ای می گیرد و سایه ها و جزئیات آن بهتر نمایش داده می شوند. امروزه تنها کشیدن الگوهای درست و کشیدن فیگور ها و طرح های بی نقص، شما را به یک طراح لباس تبدیل نمی کند.

برای اینکه در کارتان موفق شوید و بتوانید در مارکت رقابتی این هنر، جایگاهی برای خود کسب نمایید، بهترین راه یادگیری هنر های مکمل در طراحی لباس، مانند هنر جنسیت سازی چرم و دیگر پارچه ها است. در جنسیت سازی چرم، با کشیدن خطوط، استفاده از طیف های مختلف رنگی و همچنین ایجاد حالت سایه روشن، می توانید لباس های چرم را به بهترین شکل نمایش دهید. مشتریان می توانند لباس را در تن خود تصور کنند و قطعاً ارتباط بهتری با طرح برقرار خواهند کرد.

می توانید این هنر را از طریق شرکت در دوره های آموزش آنلاین طراحی لباس و یا کلاس های حضوری به راحتی کسب کنید و با تلاش و یادگیری، به هدفی که دارید برسید و یک طراح لباس بسیار موفق شوید.

آموزش جنسیت سازی چرم

همان‌طور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، برای موفقیت در زمینه طراحی لباس، باید مانند هر رشته هنری دیگری، شروع به کسب مهارت های مختلف نمایید. افراد زیادی هستند که برای موفقیت در این زمینه تلاش می کنند و شما باید علاوه بر کسب مهارت های اصلی طراحی لباس مانند طراحی، کشیدن فیگور، انتخاب ژست، کشیدن پارچه های مختلف و غیره، آموزش های دیگری هم ببینید تا بتوانید در عرصه طراحی لباس حرفی برای گفتن داشته باشید.

از نکات بسیار مهم این است که باید دائماً خود را به روز کنید و با آموزش مهارت هایی مانند جنسیت سازی چرم، جنسیت سازی پارچه مخملی و دیگر مهارت ها، بتوانید در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشید. تجربه شخصی و آموزش اشتباه، می تواند وقت زیادی را از شما بگیرد و مسیرتان را از موفقیت دورتر کند. بنابراین اگر می خواهید آموزش جنسیت سازی چرم را داشته باشید، می توانید در کلاس های مربوط به این رشته شرکت کنید.

دوره های جامع طراحی لباس هنرآموزی، تمامی نکات لازم برای طراحی لباس را به شما آموزش می دهد. این دوره ها با بهترین اساتید تشکیل می شوند و شما می توانید بسته به شرایطتان در دوره های حضوری و یا غیرحضوری شرکت کنید. در این دوره ها تمامی نکات مربوط به طراحی لباس ازجمله طراحی لباس عروس با مداد، طراحی لباس با مداد رنگی، جنسیت سازی پارچه، کشیدن فیگور و بسیاری از تکنیک ها را به صورت عملی می آموزید.

مراحل تکنیک چرم در طراحی لباس

لباس های چرم بسیار پرطرفدار هستند و افراد زیادی به خرید آن ها علاقه دارند. لباس های مختلفی نیز برای این جنس پارچه ها طراحی می شوند. بهترین راه برای جلب نظر افراد، طراحی لباس های چرم با به کار گیری جنسیت سازی چرم است. از این طریق طرح شما با جزئیات کامل و زیبایی هرچه بیشتر به نمایش گذاشته می شود و می توانید دقیقه آنچه در ذهن دارید را به مخاطبانتان ارائه کنید. در این بخش مراحل تکنیک جنسیت سازی چرم را به صورت کامل بیان می کنیم.

مرحله اول

ابتدا باید فیگور را تنظیم کنید. ابتدا به طرح کلی لباس توجه کنید و بعد ببینید چه فیگوری برای آن مناسب است و طرحی گه می خواهید بکشید را بهتر نمایش می دهد. در این زمینه دقت کافی به خرج دهید و تمامی جوانب را در نظر بگیرید. بعد از تصمیم‌گیری، فیگور را با دقت روی کاغذ بکشید.

مرحله دوم

هنگامی که می خواهید جنسیت سازی چرم را پیاده کنید، به هیچ وجه هنگام کشیدن طرح لباس، آن را به بدن نچسبانید. باید بین بدن و لباس فاصله ای برای لباس زیر آن در نظر گرفته شود. فراموش نکنید شما یک طرح برای کتاب نمی کشید. شما می خواهید آنچه نتیجه دوخت طرح شما خواهد بود را به دید مشتریان و مخاطبین برسانید. باید پیش از طراحی واقعیت طرح را در نظر بگیرید و آن را به بهترین شکل نمایش دهید.

مرحله سوم

در این مرحله خطوط اضافه را کاملاً پاک کنید. مرکز مدل را پیدا کنید و خط وسط آن را در نظر بگیرید. خطی نزدیک به آن را پیدا کنید و برای طراحی ژاکت می توانید طرحتان را بکشید. خطوط منحنی هستند. سعی کنید با خطوط منحنی تمامی بخش های لباس را طراحی کنید و فراموش نکنید فاصله لازم از بدن را حتماً رعایت کنید.

مرحله چهارم

در طراحی و جنسیت سازی چرم، یکی از مهم‌ترین نکات کشیدن جزئیات و پرداختن به آن هاست. برای اینکه بهترین نتیجه را داشته باشید، حتماً جزئیاتی مانند یقه، آستین ها، شانه و دیگر بخش ها را به خوبی طراحی کنید و آن ها را نزدیک به واقعیت بکشید تا نتیجه بهتری داشته باشند. دوخت ها نیز باید به خوبی دیده شوند. چروک ها و خطوط پارچه را دربیاورید و با دقت آن ها را رسم کنید. اگر آستین می کشید، می توانید اطراف آرنج چروک هایی ایجاد کنید. به یاد داشته باشید، چروک پارچه های چرم کمی تیزتر است.

مرحله پنجم

طراحی جزئیاتی مانند جیب ها، زیپ، دکمه و غیره، باید خلاقانه باشد. هرچقدر طرح شما جدید تر باشد و آن را نزدیک به واقعیت کشیده باشید، توجه بیشتری را به آن جلب خواهید کرد.

مرحله ششم

رنگ‌آمیزی در جنسیت سازی چرم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از آنجایی که معمولاً بسیاری از لباس های چرم تک رنگ هستند و یا تنوع رنگ در یک طرح محدود است، می توانید از طیف های مختلف یک رنگ بهره ببرید. در این بین سعی کنید بخش های براقی که به خط ها نزدیک‌تر هستند را به طور نامنظم رنگ کنید. سایه ها را با دقت با استفاده از مداد سیاه در نواحی مختلف مانند یقه، زیپ و غیره ایجاد کنید. برای داشتن نتیجه طبیعی‌تر و بهتر، مداد را به آرامی روی کاغذ حرکت دهید.

مرحله آخر

در این بخش می توانید نواحی روشن و دارای نور را با مداد سفید بهتر نشان دهید تا طرحتان به واقعیت نزدیک شود.

جنسیت سازی چرم با ابرنگ

همان طور که در پاراگراف‌های قبلی به طور کامل اشاره شد، تکنیک جنسیت سازی چرم اهمیت زیادی در افزایش زیبایی و جلوه بهتر کیفیت چرم دارد. چرم‌ها معمولاً به صورت تک رنگ و با طیف رنگی محدودی تولید و عرضه می‌شوند، به همین دلیل به نمایش گذاشتن و طراحی لباس با این نوع متریال دشوار است. یکی از بهترین روش‌هایی که برای جلب مخاطبان بیشتر و ایجاد ایده‌های زیباتر می‌تواند کمک کننده باشد، جنسیت سازی چرم با استفاده از آبرنگ است. در این تکنیک برای داشتن چرم‌ها و طرح‌هایی با رنگ‌های متنوع از تکنیک رنگ آمیزی با استفاده از آبرنگ استفاده می شود. به گونه ای که برای قسمت‌های مختلف از جمله یقه، دم آستین‌ها، قسمت‌های زیپ دار، و … می‌توانید از آبرنگ‌های مختلف با رنگ‌های متناسب با رنگ اصلی  چرم استفاده کرده و شروع به رنگ آمیزی کنید. تکنیک رنگ  آمیزی با آبرنگ به گونه ای است که به راحتی می‌توانید قسمت‌های سایه و روشن، چین و چروک‌های ایجاد شده در ژست‌های مختلف و در نورهای متفاوت را به تصویر بکشید. این کار باعث افزایش جذابیت در طراحی لباس و جنسیت سازی چرم می شود. علاوه بر این، با انتخاب قلم موی صحیح و نازک برای نشان دادن و رنگ آمیزی قسمت‌های ظریف و کوچک مانند دندانه‌های زیپ، سر آستین یا جیب و … با استفاده از رنگ آمیزی توسط آبرنگ بسیار آسان‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.

جنسیت سازی چرم با مداد رنگی

تکنیک رنگ آمیزی با مداد رنگ در مقایسه با سایر وسایل برای رنگ آمیزی بسیار آسان‌تر و البته جذاب‌تر خواهد بود. برای مثال رنگ آمیزی با استفاده از آبرنگ به دلیل پخش شدن سریع یا دیر خشک شدن ممکن است برای افراد مبتدی دشوار باشد. به همین دلیل یکی از بهترین روش‌های جنسیت سازی چرم استفاده از مداد رنگی است. مداد رنگ‌های با کیفیت از برندهای معتبر هنگام رنگ آمیزی حالت مخملی و بر جسته ای به طرح می بخشد که برای رنگ آمیزی و نمایش سایه روشن‌ها و خصوصیات ریز و ظریف در طراحی لباس بسیار مناسب است. علاوه بر این، حتی در صورتی که بخواهید از رنگ‌های مختلف و چندین رنگ مخالف با یک دیگر استفاده کنید، می‌توانید به راحتی رنگ‌ها و خطوط نا منظم و منظم و … را از یک دیگر تفکیک کنید و با نهایت ظرافیت شروع به رنگ آمیزی و جنسیت سازی کنید. یکی از بهترین مزایای  جنسیت سازی چرم با مداد رنگی این است که در صورت لزوم با استفاده از محو کن بی رنگ می‌توانید بافت‌هایی که به صورت نا خواسته ایجاد شده را از بین ببرید. همه مداد رنگی‌ها دارای یک مداد سفید هستند. اما در صورت نیاز می‌توانید از یک مداد سفید نرم برای اضافه کردن درخشش‌های سفید لطیف استفاده نمایید. این کار باعث مخملی و زیباتر شدن طرح می شود. در روش جنسیت سازی چرم با مداد رنگی فرو رفتگی های قسمت‌های مختلف بدن از جمله مچ، گردن، بین انگشتان و … را با استفاده از رنگ‌های کرم، سفید و کمی رنگ قهوه ای روشن می‌توانید سایه بزنید. همچنین با رنگ قهوه ای تیره‌تر جزئیات چهره مانند سایه روشن‌های چهره در قسمت‌های مختلف از جمله دور چشم، خطوط دور لب، چین و چروک‌های چهره را به خوبی نشان دهید. در آخر تیرگی‌ها را با استفاده از مداد رنگ مشکی پر رنگ تر و تیره‌تر کنید. پس از این که سایه روشن‌ها را با استفاده از رنگ‌های متناسب رنگ آمیزی کردید، با مداد رنگی نوک تیز خطوط بافت را مشخص‌تر کنید. قسمت‌های چروک خورده و خطوطی که دچار شکست شده را نیز با استفاده از مداد رنگی‌های متناسب با رنگ اصلی به صورت خطوط اریب و با بافت‌های ظریف و باریک رنگ آمیزی را تکمیل کنید.

 جمع‌بندی

جنسیت سازی چرم از مراحل بسیار حساس و مهم کار یک طراحی به شمار می رود. با شرکت در دوره های آموزشی می توانید تمامی نکات مهم بخش های مختلف آموزش طراحی لباس مجلسی، لباس های کژوال، جنسیت سازی لباس و غیره را به صورت عملی بیاموزید و کارتان را ارتقا دهید. کلاس های هنرآموزی دوره های جامعی را شامل می شوند که حتی افراد مبتدی هم می توانند در آن شرکت کنند. این کلاس ها شامل چند ترم هستند که بعد از هر ترم، بر اساس ژوژمانی که تحویل می دهید، نمره‌ای کسب می کنید و در صورت کسب امتیاز لازم، به دوره بعد راه پیدا می کنید. بعد از پایان دوره نیز یک مدرک معتبر بین‌المللی به شما داده می شود. دوره های طراحی لباس و جنسیت سازی چرم و دیگر پارچه ها، زیر نظر بهترین اساتید برگزار می شوند و می توانید به راحتی به یک طراح لباس حرفه‌ای تبدیل شوید.

این مطلب برایتان مفید بود؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *