نکات عکاسی از نوشیدنی

عکاسی از نوشیدنی‌ها یکی از جنبه‌های جذاب عکاسی از غذا به شمار می‌آید. این نوع عکاسی می‌تواند هم سرگرم‌کننده و هم ارزشمند باشد، اما در عین حال چالش‌هایی را نیز به همراه دارد. مشکلاتی مانند آب شدن یخ‌ها در لیوان، انعکاس نور روی شیشه و موارد دیگر از جمله این چالش‌ها هستند. با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی نکات مهم در عکاسی از نوشیدنی‌ها بپردازیم.

نکات عکاسی از انواع سوژه با شرکت در دوره عکاسی

نکات عکاسی از نوشیدنی

نور اصلی

در عکاسی از نوشیدنی، منبع اصلی نور معمولاً در پشت سوژه قرار دارد. از آنجا که نوشیدنی‌ها معمولاً شفاف هستند، برای نمایش رنگ آن‌ها در عکس (و در برخی موارد، برای قابل مشاهده بودن آن‌ها) نور باید از مایع نوشیدنی عبور کرده و به سمت دوربین شما بیاید.

در عکاسی از سوژه‌های جامد مانند انسان‌ها، نور به سوژه برخورد کرده و سپس به سمت دوربین بازتاب می‌شود. برای داشتن کنترل بیشتر بر نور در عکاسی از نوشیدنی، می‌توانید از اسنوت استفاده کنید. اسنوت، نور فلاش استودیویی را به اشعه‌های باریک و متمرکز تبدیل می‌کند.

شما به راحتی می‌توانید یک اسنوت بسازید؛ به این صورت که یک کیسه نایلونی سیاه را دور فلاش بپیچید تا یک لوله ایجاد کنید که عملکرد اسنوت را داشته باشد. این خلاقیت را می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید.

نکات عکاسی از نوشیدنی

استفاذه از 3 پایه

این نوع عکاسی نیازمند تنظیمات دقیق و حرکات ظریف در زمینه نورپردازی و فلاش است. برای به دست آوردن عکس‌های با کیفیت و حرفه‌ای از نوشیدنی‌ها، استفاده از سه پایه دوربین می‌تواند بسیار مفید باشد.

استفاده از سه پایه دوربین به شما کمک می‌کند تا در حین عکاسی، به جای حرکت مداوم دوربین، به تنظیمات فوکوس و نورپردازی تمرکز کنید. با نصب دوربین بر روی سه پایه و تنظیم زوایای مختلف، می‌توانید به راحتی به عکس‌های مورد نظرتان برسید.

اگر مایل به عکاسی از زوایا و چشم‌اندازهای مختلف از نوشیدنی‌ها هستید، می‌توانید سر سه پایه دوربین خود را پشت و رو کنید تا به راحتی بتوانید از زیر سه پایه عکس بگیرید. این ویژگی مشترک بسیاری از سه پایه‌های دوربین است و به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی زوایای مختلف عکاسی را امتحان کنید.

بنابراین، استفاده از سه پایه دوربین برای عکاسی از نوشیدنی‌ها یک راه حرفه‌ای و کارآمد است که به شما کمک می‌کند تا به عکس‌های با کیفیت و شگفت‌انگیز برسید. با تمرکز بر روی جزئیات و استفاده از تجهیزات مناسب و شرکت در کلاس های عکاسی آنلاین ، می‌توانید در عالم عکاسی از نوشیدنی‌ها به عنوان یک عکاس حرفه‌ای شناخته شوید.

 

پس زمینه نوشیدنیهای گرم

بسیاری از عکاسان حرفه‌ای در سراسر جهان بر این باورند که بهترین پس‌زمینه برای عکاسی از نوشیدنی‌های گرم، پس‌زمینه‌ای تیره است. این نوع پس‌زمینه موجب می‌شود بخار نوشیدنی به خوبی نمایان شود و اگر از لیوان یا فنجان شفاف یا با رنگ روشن برای عکاسی استفاده کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت. البته این قاعده یک استثنا دارد: در عکاسی از زاویه بالا یا سبک flat lay برای قهوه یا سایر نوشیدنی‌های گرم و تیره، استفاده از پس‌زمینه‌ای روشن یا با رنگ متضاد می‌تواند عکس را جذاب‌تر کند. برای انتخاب رنگ‌های متضاد با رنگ نوشیدنی، می‌توانید از چرخه رنگ بهره ببرید.

به کارگیری رنگ‌های سرد در پس‌زمینه، اشیاء و Props موجود در عکس، موجب می‌شود نوشیدنی گرم شما گرم‌تر به نظر برسد. با این حال، باید به یاد داشته باشید که سوژه اصلی عکاسی، خود نوشیدنی است و بنابراین باید تا حد ممکن پس‌زمینه و اشیای اطراف را محو (Blur) کنید.

 

نکات عکاسی از نوشیدنی

 

 بطری های نوشیدنی

  • نورپردازی: انتخاب نور مناسب و زمان مناسب برای عکاسی می‌تواند به عکس‌های شما زندگی و جذابیت بیشتری ببخشد. نورپردازی صحیح، محصول را به خوبی نمایان کرده و جذابیت آن را افزایش می‌دهد، بنابراین نباید از آن غافل شوید. بسیاری از عکاسان بر این باورند که زمان ظهر بهترین زمان برای عکاسی است، زیرا نور طبیعی به طور مستقیم در دسترس است و سایه‌ها به حداقل می‌رسند.
  • زمینه: استفاده از زمینه‌ای ساده و وسیع می‌تواند بطری نوشیدنی را در عکس متمایز کند. همچنین، انتخاب زمینه‌ای با رنگ‌های مناسب می‌تواند بر رنگ‌های محصول تأکید کند. از بک‌گراندهای شلوغ و پرجزئیات پرهیز کنید، زیرا این موارد می‌توانند توجه بیننده را از محصول منحرف کنند. در عکاسی تبلیغاتی نوشیدنی، هرچه پس‌زمینه ساده‌تر باشد، محصول بیشتر به چشم می‌آید.
  • سناریو عکس: ممکن است فکر کنید که داشتن سناریو تنها برای تولید فیلم‌های صنعتی ضروری است، اما این تصور اشتباه است. عکاسی از محصول نیز به یک سناریوی حرفه‌ای نیاز دارد. آیا محتویات نوشیدنی از آن خارج می‌شود یا خیر؟ آیا نوشیدنی شما سرد است یا گرم؟ با چه خوراکی‌هایی بهتر ترکیب می‌شود؟ سناریویی که بتواند نقاط قوت محصول را به خوبی نمایش دهد، بسیار حائز اهمیت است.

پیشنهاد مقاله: تقارن در عکاسی

عکاسی خلاقانه

یکی از روش‌های خلاقانه عکاسی از نوشیدنی ها، معلق نگه داشتن عناصر صحنه است که باعث می‌شود تصاویر شما بسیار زیبا و جذاب به نظر برسد.

برای شروع به عکاسی از نوشیدنی ها، می‌توانید از آبمیوه ها استفاده کنید. آبمیوه ها به دلیل رنگ‌های جذاب و شفافیت آن‌ها، موضوع بسیار جذابی برای عکاسی خواهند بود. می‌توانید از میوه ها و سبزیجات مختلف برای تزئین صحنه استفاده کنید تا تصاویر شما زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسد.

روش دیگر برای عکاسی خلاق از نوشیدنی ها، استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس است. شما می‌توانید بخش‌های مختلفی از عکس را پس از عکاسی، با استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس به آن اضافه کنید. این روش به شما امکان می‌دهد تا تصاویر خلاقانه‌تر و جذاب‌تری ایجاد کنید.

با استفاده از روش‌های خلاقانه عکاسی و نرم افزارهای ویرایش عکس، می‌توانید تصاویر جذاب و شگفت‌انگیزی از نوشیدنی ها ایجاد کنید.

نکات عکاسی از نوشیدنی

عناصر انسانی

وقتی انسان‌ها در عکس‌های نوشیدنی حضور داشته باشند، تعامل بین مخاطب و تصویر بسیار قوی‌تر می‌شود و این امر می‌تواند باعث افزایش جذابیت و تأثیرگذاری تصویر شود.

یکی از روش‌های اضافه کردن عناصر انسانی به عکس نوشیدنی، استفاده از یک مدل یا حتی فقط اعضای بدن یک فرد است. به عنوان مثال، می‌توانید تصویر یک شخص را نشان دهید که دستش را برای یک کوکتل دراز کرده یا لباس‌های جذاب و مناسب برای محیط مورد نظر پوشیده است.

اگر شما عکاسی از نوشیدنی‌های مربوط به یک برند خاص دارید، ممکن است به دنبال یافتن یک مدل باشید که با ارزش‌ها و استایل آن برند همخوانی داشته باشد. اما اگر این چنین نیازی ندارید، حتماً باید از مدل‌هایی استفاده کنید که با تصویر برند شما همخوانی داشته باشد.

علاوه بر این، ایده خوبی است که مدل یا فرد انتخاب شده با شخصیت نوشیدنی مورد نظر همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، تصویر یک کوکتل در یک لیوان فانتزی مناسب برای یک مدل با شخصیت پرانرژی است،

نکات عکاسی از نوشیدنی

استفاده از تکنیک سرعت بالا یا High Speed Photography

یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های عکاسی است که به شما امکان می‌دهد لحظه‌های پر از اکشن و پویایی را به تصویر بکشید. یکی از زمینه‌های محبوب این نوع عکاسی، عکاسی از نوشیدنی‌ها است. عکس‌های تبلیغاتی زیبا و جذابی که از نوشیدنی‌ها دیده می‌شود، بسیاری از آن‌ها با استفاده از تکنیک سرعت بالا گرفته شده‌اند.

در عکاسی نوشیدنی‌ها با استفاده از تکنیک سرعت بالا، معمولاً لحظات پرشور و پویایی نشان داده می‌شود. به عنوان مثال، لحظه پاشش قطرات یک نوشیدنی یا بخشی از آن که به بیرون از لیوان یا لگن آن پرتاب می‌شود. این تصاویر با فریز کردن یا به اصطلاح انجماد زمان، جذابیت خاص خود را دارند.

برای گرفتن چنین عکس‌هایی، علاوه بر داشتن دوربین مناسب، نور مناسب و تجهیزات فتوگرافی، نیاز به مهارت فنی و تجربه زیادی است. همچنین تنظیمات دقیق دوربین نیز باید به گونه‌ای باشد که در کسری از ثانیه لحظات پرشور را ثبت کند.

مثلاً، رها کردن یک قطعه یخ به داخل لیوان نوشابه یا حبه قندی داخل فنجان قهوه ممکن است باعث شود مقداری از نوشیدنی به بیرون ظرف پرتاب شود. در این حالت، عکاس باید به گونه‌ای تنظیمات دوربین و نور را کنترل کند که لحظه پرتاب نوشیدنی به شکل واضح و جذاب ثبت شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید