بهترین پارچه های پالتویی برای دوخت و طراحی

بهترین پارچه های پالتویی برای دوخت و طراحی


انتخاب پارچه پالتویی مناسب برای دوخت و طراحی این پوشش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. باتوجه به فرا رسیدن فصل سرما، افراد باید با استفاده از پوشش های مناسب بتوانند گرمای بدن خود را محفوظ نگه دارند. پالتو از جمله پوشاک زمستانی است که تنوع بسیار زیادی داشته و در میان انواع سلایق، بسیار پر طرفدار است.

الیاف و پارچه هایی که در طراحی و دوخت این پوشش بکار گرفته می‌شود همگی ضخیم و محفوظ بوده و تا حد زیادی مانع از جریان هوا می‌شود. با تن کردن پالتو، شما میتوانید هم از زیبایی و هم از گرمای آن لذت ببرید. چه قصد خرید، دوخت و حتی طراحی این پوشش را داشته باشید، آشنایی با بهترین پارچه های این بستر ضروری است.

نکات انتخاب پارچه پالتویی

به طور کلی لباس های زمستانی در میان سایر لباس های فصول سال، گران‌تر هستند. بر همین اساس بهتر است در هنگام خرید این لباس ها و یا انتخاب پارچه پالتویی، دقت زیادی را بکار ببرید. بهتر است رنگی را انتخاب کنید هیچ وقت از مُد نمی افتد. انتخاب رنگ های خنثی میتواند بهترین گزینه باشد. این رنگ ها هیچگاه از مد نیافتاده و به راحتی قابلیت ست شدن با سایر لباس ها را دارند.

همچنین اگر می‌خواهید لباس های زمستانی‌تان را تا سال ها استفاده کنید و از زود خراب نشوند، حتماً آنها را با احتیاط و براساس دستورالعمل ها بشویید و اتو کنید. اگر میخواهید از هرکدام از پارچه های زیر را رسم کنید برای راهنمایی بیشتر یمتوانید به مطلب جنسیت سازی پارچه مراجعه نمایید.

انواع پارچه زمستانی

پارچه پشمی:

الیاف پشمی از دیرباز تا به الان همواره یکی از بهترین پارچه پالتویی و سایر لباس های گرم محسوب می‌شده است. این پارچه از پشم حیوان های مختلفی از جمله گوسفند، بز (کشمیر و موهر)، خرگوش (آنگورا) و گاو مشک (کیو یوت) تولید می‌شود. پارچه پشمی دارای بافتی بسیار سبک، گرم و در عین خال بادوام است.

این پارچه ضد آب بوده و در برابر آب بسیار مقاوم است. به همین خاطر در سردترین و پُر بارش‌ترین روزهای سال نیز می‌تواند شما را از سرما در امان نگه دارد. در روستاها و مناطق قطبی کره زمین، پارچه پشمی در میان قومیت های آنجا بسیار محبوب است. همچنین تنوع طرح و رنگ پارچۀ پشمی بسیار زیاد است.

پارچه خز مصنوعی:

از دیگر انواع پارچه های مناسب برای فصول سرد، خز مصنوعی است. این نوع پارچه میتواند ظاهر شیک و لوکسی را به استایلتان ببخشد. خز مصنوعی از مواد مختلفی تولید میشود که از جمله آنها اکرلیک و مداکرلیک است.

ظاهر و گرمای خز مصنوعی، شبیه به ظاهر و گرمای خز طبیعی میباشد. علاوه بر آن، این پارچه دوام زیادی داشته و درصورتی که از آن به درستی استفاده شود، برایتان سال ها ماندگار خواهد بود. طراحی لباس خز یکی از جذابترین انواع طراحی ها محسوب می‌شود.

پارچۀ نایلونی:

از دیگر پارچه های پر کاربرد برای طراحی و دوخت پالتویی، پارچۀ نایلونی است. این پارچه توسط انسان ساخته شده و از الیاف مصنوعی و پلاستیک حاصل می‌شود. پارچه نایلونی بسیار نرم و لطیف بوده و از دوام بالایی برخوردار هستند. این پارچه ها به نوعی ضد آب بوده و در برابر برف و باران مقاوم هستند.

همچنین از نظر شستشو و تمیز کردن، به راحتی و بدون مشکلی میتوان آنها را شست و یا تمیز کرد. در اثر برخورد با بدننیز به خود لکه نمی‌گیرند.

سایر انواع پارچه پالتویی

پارچه کنف:

اگر میخواهید پارچه پالتویی تان دارای ویژگی هایی مانند دوام بالا، نرم و دوست دار محیط زیست باشد، پارچۀ کنف بهترین انتخاب برای این مورد است. الیاف کنف همانند عایق بوده و به خوبی میتواند گرمای بدن را در فصول سرد محفوظ نگه می‌دارد.

علاوه بر آن پارچه های کنفی دارای خاصیت آنتی باکتریال و آنتی میکروبیال می‌باشند. این ویژگی باعث شده تا این پارچه ها بویی ناشی از رشد انواع باکتری ها به خود نگیرند. همچنین این پارچه ها یکی از بهترین گزینه ها برای اشخاصی با پوست های حساس میباشد. زیرا الیاف آن بسیار لطیف بوده و قادر است هوا را از خود عبور دهد.

پارچۀ فلانل:

این پارچه ها به خاطر ظاهر خاصی که دارند در فصل سرما بسیار مورد توجه طراحان و خیاطان قرار میگیرد. الیاف فلانل بسیار راحت، گرم و بادوام هستند و در سرمای سال میتوانند شما را گرم نگه دارد.

پارچۀ فلانل دارای تنوع بسیار بالایی میباشد که همین موضوع تبدیل به نقطه قوت این پارچه شده است. چه استایل محبوبتان کژوال باشد چه کلاسیک و رسمی، می‌توانید پارچۀ فلانل متناسب با سلیقه و استایلتان را پیدا کنید و از پوشیدن آن لذت ببرید.

پارچۀ کشمیر:

از جمله پارچه های بسیار شیک و لاکچری برای پوشش زمستانی، پارچه کشمیر است. این پارچه بسیار نرم و لطیف بوده و به خوبی گرما را در بدن محفوظ نگه میدارد.

پارچه کشمیر از پارچۀ های گران محسوب می‌شود با اینحال کیفیت، زیبایی و گرمایی که این پارچه، ارزش هزینه‌ای را که می پردازید دارد.

ادامه پارچه ها

پارچه پالتویی موهر:

از جمله زیباترین و شیک‌ترین پارچه ها برای طراحی و دوخت پالتو، پارچه موهر میباشد. این نوع پارچه، ظاهری مجهد داشته و الیاف آن از پشم بز آنگورا به دست می‌آید.

این پارچۀ طبیعی بسیار بادوام و گرم است و هم برای دوختن لباس مردانه و هم دوختن انواع لباس زنانه مناسب می‌باشد. برخی از تولید کنندگان پارچه، الیاف موهر را با پشم ترکیب ‌کنند. البته هیچ تفاوتی از نظر گرم نگه داشتن ایجاد نمی‌کند و چه حالت خالص و چه حالت ترکیب شده پارچه می‌توانند شما را گرم نگه دارند.

پارچه پنبه‌‌ای:

الیاف پنبه‌ای از انواع پارچه هایی محسوب می‌شوند که هم در فصل تابستان و هم زمستان کاربرد دارند. نوع نازک این پارچه، گزینۀ خوبی برای فصل تابستان بوده و نوع ضخیم آن نیز انتخاب خوبی برای فصل زمستان به شمار می‌آید.

کسانی که به پارچه ها و الیاف پشمی حساسیت دارند، می‌توانند از این پارچه برای لباس ها و پالتوهای خود استفاده کنند. پارچه های پنبه‌ای بسیار نرم و لطیف بوده و هوا را از خود عبور می‌دهند.

مخمل کبریتی:

پارچه مخمل کبریتی از جمله پارچه هایی است که هیچگاه از مد نمی‌افتد. این پارچه گزینۀ بسیار مناسبی برای دوختن انواع شلوار، کت و پالتو محسوب می‌شود.

ظاهر جذاب این پارچه باعث شده استفاده از آنرا در بسیاری از لباس های زمستانی شاهد باشیم. مخمل کبریتی، دارای بافتی منحصر به فرد بوده و بسیار نرم و راحت است. این پارچۀ ضخیم، گزینۀ مناسبی برای سردترین روزهای سال است.

پارچۀ توییت:

از دیگر پارچه های پالتویی زمستانی که هیچگاه از مد نیز نمی‌افتد، پارچۀ توییت است. این پارچه از پشم خالص یا از ترکیب پشم با دیگر الیاف تولید می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *