امروزه طراحی لباس به رشته‌ای لذت‌بخش و سودمند تبدیل‌ شده است. این رشته شاخه‌های بسیاری را دارد که یکی از این شاخه‌ها توانایی جنسیت سازی پارچه است که به‌ معنای پیاده کردن انواع طرح‌های پارچه بر روی کاغذ است. از نمونه‌های برجسته جنسیت سازی پارچه طراحی لباس خز است. شاید در ابتدا با خود فکر کنید که طراحی لباس خز بسیار مشکل است، اما این‌طور نیست و شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های آموزشگاه دانش هنر با کمک استادان مجرب و باتجربه تمامی فنون طراحی لباس خز را بیاموزید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید که روش‌ها و نکات مربوط به طراحی لباس خز را به شما آموزش بدهیم. برای شرکت در کلاسهای آموزشگاه طراحی لباس با ما تماس بگیرید

آموزش طراحی لباس خز

شما با یادگیری طراحی لباس خز می‌توانید تمامی طرح‌های ذهنی خود را روی کاغذ پیاده کنید و به‌راحتی آن را در معرض دید قرار بدهید و بتوانید با طراحی‌های زیبای خود در این رشته شهرت فراوانی را کسب کنید. باید بدانید برای این‌که بتوانید به یک طراح لباس حرفه‌ای تبدیل شوید و از این راه درآمد قابل‌توجهی را کسب کنید، در ابتدا باید طراحی لباس خزدار بر روی کاغذ را بیاموزید؛ چرا که بسیاری از سلبریتی ها و افراد مشهور طرفدار لباس‌های خزدار هستند و جامعه مد و لباس نیز از نحوه پوشش سلبریتی ها در طراحی‌های خود استفاده می‌کنند. مراحل طراحی لباس با خز یا جنسیت سازی خز چندان مشکل نیستند و ما در ادامه مقاله به شما این تکنیک را آموزش می‌دهیم تا بتوانید به یک طراح لباس حرفه‌ای و معروف در دنیای مد و زیبایی تبدیل شوید.

  1. ترسیم خطوط بیرونی: شما در ابتدا باید بتوانید خطوط بیرونی را ترسیم کنید، یعنی طرح کلی از لباس در ذهنتان دارید را بر روی کاغذ پیاده کنید و آن را با مداد رسم کنید. بعد پارچه خزی را که در ذهن خود طراحی کرده‌اید روی آن رسم کنید و سعی کنید که لباس را طبق طرحی که در ذهن خود درآورده‌اید، طراحی کنید. ‌در این مرحله شما باید سعی کنید که مداد را به‌آرامی روی کاغذ بکشید و از فشار دادن مداد بر روی کاغذ پرهیز کنید تا بعداً بتوانید به‌راحتی خطوط اضافه را پاک کنید. ‌درهنگام طراحی لباس خزدار به این نکته توجه داشته باشید که لباس‌های خزدار، حجم بیشتری را از لباس‌های عادی اشغال می‌کند و شما باید این فضا را بر روی کاغذ خود داشته باشید.
  2. لکه‌های رنگی پایه: در این مرحله شما باید رنگ‌های پایه و مورد نظر خود را به طرح لباس مورد نظر خود اضافه کنید. شما می‌توانید از یک پوستر رنگی نرم کمک بگیرید و رنگ مورد علاقه خود را به‌صورت لکه لکه بر روی طرحتان پیاده کنید. دقت کنید که لکه‌ها باید نزدیک به یکدیگر و در یک‌جهت قرار داشته باشند. شما در این مرحله توانسته‌اید که رنگ اولیه را ایجاد کنید و گام به گام حالت طراحی خط را بر روی پارچه‌ی لباس خود ایجاد کنید.
  3. پایه خز: شما در این مرحله باید لکه‌ها را با انگشت خود به‌آرامی بر روی طرح موردنظر خود پخش کنید. برای انجام این کار باید انگشت خود را از بخش‌های بالای لباس به سمت پایین کاغذ خود بکشید و این عمل را به‌صورت دایره‌وار انجام بدهید. شما باید این کار را با توجه و دقت کامل انجام بدهید و مراقب باشید که لکه های رنگی را در جهات دیگر کاغذ خود نکشید و سعی کنید که از بیرون نزنید. در صورتی که کمی از خطوط بیرون آمدید، با پاک‌کن اشتباهات خود را پاک کنید. بعد از این مرحله قادر خواهید بود که خط‌هایی را که با مداد رسم کرده‌اید پاک کنید و به مرحله بعدی طراحی لباس خز بروید.
  4. لایه اول: بعد از ایجاد لکه‌های رنگی، شما باید کشیدن خط بر روی لباس را شروع کنید. شما برای طراحی لباس خزدار، بایستی لایه‌هایی را درست کنید که پارچه‌ای خاص بتواند تشکیل شود. پارچه خز دارای لایه‌های مختلفی است که برای رسم طرح آن، در ابتدا باید رنگ تیره‌ای که پررنگ‌تر از رنگ پایه را انتخاب کنید و لکه‌های جدید رنگی را مانند قبل ایجاد کنید. دقت کنید که اگر اندازه‌های خز متفاوت باشد کار ما زیباتر و واقعی‌تر به نظر می‌آید و این عمل تصویری چشم‌نوازتر را به طرح ما می‌بخشد.
  5. لایه دوم: بعد از ایجاد لایه اول، باید لایه دوم خط را ایجاد کنیم برای کشیدن لایه دوم باید لکه‌های رنگی لایه اول را در جهت یکنواخت پخش کنید و لایه دوم را به وجود بیاورید. شما برای طراحی لایه دوم باید از رنگ‌های تیره همچون مشکی و خاکستری تیره استفاده کنید؛ چرا که لایه دوم باید پررنگ‌تر و تیره‌تر از اول باشد. موهای ایجاد شده در لایه دوم باید کوچک‌تر و با فاصله بیشتری در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند.
  6. موهای سفید: شما باید در این مرحله لکه‌های مرحله دوم را پخش کنید و سپس با استفاده از یک پاستل نرم سفید رنگ موهای سفید را به طرح مورد نظر خود اضافه کنید که طراحی لباس شما کامل شود تا بتوانید یک جلوه سه بعدی را به طراحی خود بدهید و کاری کنید که پارچه خز واقعی به نظر برسد. توجه داشته باشید که در این مرحله نباید از مداد سفید زیاد استفاده کنید، چون طراحی را صاف و سفید نشان می‌دهد و حالت سه بعدی و واقعی طرح را از بین می‌برد.
  7. شما می‌توانید این مرحله را با یک مداد رنگی نوک تیز که رنگ سایه آن تیره‌تر از رنگ پایه‌ی طراحی باشد انجام بدهید و با ایجاد خطوط کوتاهی که در اندازه‌های گوناگونی هستند از مرز خطوط طرح اولیه خود فراتر بروید. شاید این خطوط در جهات مختلفی قرار داشته باشند که شما می‌توانید دو خط را به یکدیگر وصل کنید تا شکلی همانند یک مثلث به وجود بیاید. شما برای انجام این کار می‌توانید از لوازم جانبی موجود در طراحی لباس خز همچون کیف، جواهرات، کمربند و… بهره ببرید. در این مرحله آموزش طراحی لباس خز به پایان می‌رسد.

نکات طراحی لباس خز

جنسیت سازی یا طراحی لباس خز یکی از شاخه‌های هنر طراحی لباس است که پیش‌تر برای شما نحوه ایجاد این طرح‌ها را آموزش دادیم؛ اما برای این‌که بتوانید یک طراحی لباس کامل و بی‌نقص را از خود ارائه بدهید، رعایت یکسری از نکات و موارد در این زمینه ضروری است که در ادامه این نکات را برای شما بیان می‌کنیم.

  1. ترسیم خطوط کم‌رنگ: یکی از نکاتی که شما در هنگام طراحی لباس با خز باید به آن توجه داشته باشید، ترسیم کم‌رنگ خطوطی است که به وسیله آن‌ها طرح مورد نظر خود را ایجاد می‌کنید، شما باید این خطوط را خیلی کم‌رنگ بکشید، چون در ادامه طراحی پاک می‌شوند.
  2. استفاده از مداد رنگی‌های تیز: شما برای طراحی لباس خز باید از مداد رنگی‌هایی که نوک بسیار تیزی دارند استفاده کنید تا بتوانید به شکل محسوسی خطوط خز را ایجاد کنید. برای این منظور می‌توان از تونالیته های متنوع یک رنگ استفاده کرد. شما برای به وجود آوردن لایه‌های خز باید کار خود را با رنگ‌های روشن شروع کرده و سپس با رنگ‌های تیره شکل پارچه را طراحی کنید. در طول طراحی باید حواستان باشد که دست خود را اصلاً فشار ندهید و به‌آرامی روی کاغذ بکشید.
  3. طراحی هوشمندانه و با دقت: شما باید سعی کنید که طراحی خود را به‌صورت هوشمندانه و با دقت کامل انجام بدهید، برای این منظور لازم است که رنگ‌های تیره و روشن را در بخش‌های مختلف طراحی خود استفاده کنید که طرح شما واقعی‌تر و دل‌نشین‌تر به نظر بیاید. شما با انجام این کارها می‌توانید موهای روی پارچه خود را حجم بدهید و بعضی از خطوط را نیز بیرون ببرید که طرح لباس خز شما واقعی‌تر به نظر بیاید.

جمع بندی

طراحی لباس خر یکی از بخش‌های پرطرف‌دار در حوزه طراحی لباس و مد است. در این مقاله ما سعی کردیم که جنسیت سازی خز را به آسان‌ترین روش ممکن به شما آموزش بدهیم که بتوانید به یک طراح لباس حرفه‌ای تبدیل شوید، اما شما برای یادگیری کامل و اصولی طراحی لباس خز باید به آموزشگاه‌های معتبر در دوره طراحی لباس مراجعه کرده و ثبت‌نام کنید که آموزشگاه دانش هنر یکی از بهترین آموزشگاه‌ها است که رزومه ای بسیار قوی دارد و توانسته مبتدی ترین افراد را به یک طراح لباس حرفه‌ای و موفق تبدیل کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *