مطرح‌‌ترین شهرهای فعال در مد و فشن

مطرح‌‌ترین شهرهای فعال در مد و فشن


شهرهای فعال در مد و فشن از جمله مقاصد اصلی برای برگزاری انواع فشن شوها و فستیوال های مد است. افراد ساکن در این شهرها بخاطر داشتن پوشش شیک و بروز، باعث شدند بوجود آمدن بسیاری از ترندها و سبک ها شده‌اند. همین موضوع سبب شده توجه بسیاری از طراحان و مردم جهان به استایل ها و لباس های ساکنین این شهرها جلب شود.

به عنوان مثال ترند لباس های زنانه از ساکنان ایالات متحده نشات می‌گیرد. همچنین ساکنین لندن به عنوان نمایندۀ ارائه ترندها، مد روز خیابانی و ارائه آخرین اخبار مد شناخته می‌شوند. شهرهایی که در حوزه مد بسیار فعال هستند، مدارس و آموزشگاه های بیشتری نسبت به سایر شهرها در زمینه طراحی لباس، طراحی مد و مواردی از این قبیل دارند. همین موضوع باعث شده این شهرها مقصد اصلی علاقه مندان به حرفه مد و فشن تبدیل شود.

پاریس، میلان، لندن، نیویورک، لس آنجلس، توکیو، رم، شانگهای، پکن و هنگ کنگ کیپ تاون و ژوهانسبورگ از جمله شهرهای فعال در زمینه فشن و طراحی لباس می‌باشند. در ادامه به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم:

پاریس، مبدا شهرهای مد

پاریس، مَهد مد و فشن در تمام دنیا محسوب می‌شود. این شهر شیک ترین و روی مدترین شهر جهان می‌باشد که مبدا بسیاری از برندهای معتبر مانند شنل، لویس ویلتون، هرمس، دیور، ایو سن لوران و … می‌باشد. این شهر همواره یکی از فعال ترین شها در زمینه مد و فشن می‌باشد که مقصد بسیاری از طراحان برای برگزاری فشن شوهای مجلل می‌باشد.

هفته مد پاریس یکی از مهمترین رویدادها در جامعه مد محسوب می‌شود. چراکه مطرح‌ترین طراحان لباس و مد گرد در آن شرکت می‌کنند تا جدیدترین مجموعه های خود را به نمایش بگذارند. رقابتی که برای ارائه موفقیت آمیز یک نمایش باشکوه از لباس های مد روز دنیا در این رویداد بوجود می‌آید، در هیچ جای دیگری جز اینجا به چشم نمی‌خورد.

همچنین در پاریس، بوتیک های متنوع با اجناس مختلفی بوجود دارد. این شهر از لباس های کلاسیک گرفته تا جدیدترین سبک های مد غربی را در خود جای داده و از شهرت جهانی برخوردار است.

میلان

از دیگر شهرهای تاثیرگذار و فعال در حوزه مد و فشن، میلان می‌باشد. اگر به دنبال لباس های تجملاتی و لاکچری هستید، این شهر ایتالیایی را فراموش نکنید. به طور کلی ایتالیا موسس بسیاری از برندها معتبر و مطرحی همچون مانند گوچی، پارادا، ورساچه، فندی، آرمانی و … می‌باشد. همگی این برندها جزء مشهورترین خانه های مد لوکس در جهان به شمار می‌آیند.

خیابان Via Monte Napoleone در میلان، به عنوان یکی از گران‌ترین و معتبرترین خیابان های جهان می‌باشد که قدمت آن مربوط به زمان حکومت ناپلئون باز می‌گردد. این خیابان مملو از بوتیک های همگام با مد روز دنیا است که برخی از زیباترین طرح های لباس ها را ارائه می‌دهند، است. هفته مد میلان، از دیگر دلایل مهم بودن این شهر در صنعت مد و فشن دنیا است.

به طوری که هیچ کدام از علاقه مندان به مد و همچنین فعالان صنعت مد و طراحان لباس دوست ندارند آن را از دست بدهند. مهمترین و با افتخارترین طراحان مد و لباس جهان در این مراسم ها حضور داشته و مجموعه های خود را در نسخه های سپتامبر -اکتبر و فوریه-مارس به نمایش می‌گذارند. این رویدادها با حضور سلبریتی ها و اشخاص مطرح بسیاری برگزار می‌شود.

همچنین رویداد میلانو یونیکا، که یکی دیگر از مهمترین رویدادهای جهان در این شهر می‌باشد. این رویداد به لباس و اکسسوری تولید شده در ایتالیا و اروپا اختصاص داده شده است. نمایشگاه MICAM، نمایشگاه کفش پیشرو میلان است که مجموعه های سال آینده در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

لندن

از جمله شهرهایی که به خاطر داشتن تاثیر زیاد بر روی استایل خیابانی و همچنین وجود خیابان های اختصاصی برای فروشگاه های طراحی مد، بسیار مورد توجه علاقه مندان به حرفه مد و فشن قرار گرفته، لندن است. لباس های خیابانی در فرهنگ، خون مردمان و ساختمان های این شهر نفوذ کرده است. خیابان باند و خیابان آکسفورد، دو تا از خیابان های بسیار مطرح در حوزه طراحی لباس در لندن می‌باشد.

این شهر بخاطر داشتن طراحی لباس های ظریف، زیبا و خاص از محبوبیت فراوانی برخوردار گشته است. توجه به مد و فشن به یکی از عناصر اصلی در فرهنگ مردم این شهر تبدیل شده است. برند سوئیتی بتی، ایسوس، لیپسی لندن و … از جمله برندهای معتبر بریتانیا محسوب می‌شود.

نیویورک

شهری که نه تنها در حوزه مد و فشن بلکه در بسیاری از حوزه های دیگر حرف نخست را می‌زند، نیویورک است. مهمترین، مطرح‌ترین و با شکوه ترین رویدادهای مد در این شهر برگزار می‌شود. نیویورک در حوزه مد و فشن، رقابت سختی با شهرهای پاریس و میلان دارد. هفته مد این شهر یکی از باشکوه‌ترین رویدادهای فشن می‌باشد که در آن افراد بسیار مهم و مطرحی شرکت می‌کنند.

مُدی که در نیویورک سیتی دنبال می‌شود، بسیار شیک و به روز است. بطوری که توانسته خود را از سایر مقاصد مد متمایز کند. این شهر مرکز مهمی برای آموزش طراحی لباس و مد است، و درست همانند پاریس، مدارس طراحی لباس، مد و فشن بسیاری را در خود جای داده است. برخی از معتبرترین نشریات مد و خانه های مد در نیویورک قرار دارند.

مت گالا یکی از مهمترین رویدادهای مد در جهان می‌باشد که هر سال در موزهٔ هنر متروپولیتن نیویورک برگزار می‌شود.

توکیو، عجیب ترین شهرهای مد

توکیو یکی از عجیب ترین شهرهای مد و فشن در جهان محسوب می‌شود. این شهر خانه برخی از مشهورترین طراحان مد مانند حانا موری (دانشگاه مسیحی زنان توکیو) و ایسی میاکه (دانشگاه هنر تاما) را در اختیار صنعت مد قرار داده است.

هفته مد توکیو یکی از مشهورترین رویدادهای منطقه‌ی آسیا شرقی می‌باشد که آخرین اخبار مد و جدیدترین ترندهای مد دنیا را به نمایش می‌گذارد. این ترندها یکی از غیرمعمول‌ترین خطوط مد جهان را به نمایش می گذارند و بسیاری از عجیب ترین ترندهای مد از این منطقه منشاء می‌گیرند. هفته مد توکیو نقطه عطفی برای طراحان مشهور مد، وبلاگ نویسان مد و سایر متخصصان اصلی صنعت مد برای سایر پایتخت های مد جهان میباشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *