بهترین مکان های عکاسی در تهران

بهترین مکان های عکاسی در تهران


مکان های عکاسی در تهران بسیار متنوع و زیاد هستند. تهران شهری است که جاذبه های گردشگری و سرگرمی زیادی دارد و همچنین به خاطر موقعیت سیاسی خاصی که در کشور دارد، اهمیت ویژه‌ای نسبت به شهرسازی و لوکیشن های آن، قائل هستند. تهران به دلیل معماری های تاریخی و مدرنی که در خود دارد توانسته نیاز بسیاری از عکاسان را برطرف کند.

به طوری که از سراسر جهان نیز عکاسان مشهری برای ثبت تصاویر از جاذبه های تهران به این شهر سفر می‌کنند. برای مثال تصاویری از تخت مرمر و بازار قدیمی تهران در مجلات مشهور بین المللی طی سالیان چاپ شده و توجه جهانیان را جلب نموده است. حتی کوچه و خیابان های این شهر نیز توانسته به یک لوکیشین عکاسی برای عکاسی خیابانی تبدیل شود.

پارک های مناسب عکاسی در پایتخت ایران بیشمار هستند که از جمله آنها میتوان به پارت جمشیدیه، قیطریه، ساعی، ملت، گفتگو، آب و آتش یا حضرت ابراهیم(ع)، بوستان نهج البلاغه، باغ فردوس، جوانمردان و … اشاره کرد. این حجم بالا از جاذبه، بی دلیل نیز نمی‌باشد؛ معماری تهران تلفیقی است از مدرنیته و سنت.

اگر ساکن تهران هستید و یا قصد سفر به تهران را دارید اما با لوکیشن های مناسب برای عکاسی در آن آشناییت چندانی ندارید، در ادامه به معرفی برخی از این اماکن می‌پردازیم.

مکان های تاریخی تهران برای عکاسی

تهران به دلیل اینکه از زمان حکومت قاجاریه، تبدیل به پایتخت کشور شده است، مکان های تاریخی بسیاری از این دوره در خود جای داده می‌باشد. علاوه بر آن، باتوجه به آنکه دوره تاریخ حکومت قاجاریه به دوره زندگی امروزه نسبتاً نزدیک است، آثار و معماری هایی که از این دوره وجود دارد در وضعیت مناسبی قرار دارند.

از جمله مکان های تاریخی از تهران قدیم که همچنان برجای مانده و بسیار نیز مناسب برای عکاسی هستند، به شرح زیر می‌باشند:

شمس العماره:

کاخ شمس العماره از جمله جاذبه های دیدنی تاریخی محسوب می‌شود که نمادی از تهران قدیم نیز است. این بنای تاریخی و حدودً 150 سال عمر دارد و یکی از بهترین سوژه های و لوکیشن ها برای عکاسی می‌باشد. در داخل خود این بنا نیز، سوژه های عالی برای عکاسی وجود دارد. تخت سلیمانی ایوان دارالاماره، یک سوژه‌ی سراسر رمز آلود در این کاخ می‌باشد. تخت سلیمانی، تختی است اسرار آمیز که روی دوش دیو و فرشتگان قرار گرفته است.

بازار تهران؛ معماری، سنت، اقتصاد و جامعه:

یکی از بهترین زمان های عکاسی در این لوکیشن، شب های عید نوروز است. عید نوروز یک عید باستانی و قدیمی است که مردم ایران نسبت به برگزاری آداب و رسوم آن بسیار اهمیت می‌دهند. به طوری که سعی می‌کنند با مراجعه به مغازه و فروشگاه ها، آنچه که نیاز است برای این مراسم تهیه نمایند.

بازار تهران دارای معماری قدیمی و سنتی است. بسیاری از توریست های خارجی در سفر خود به ایران حتماً به این بازار قدیمی و سنتی رفته و با عکس هایشان خاطره سازی و خاطره بازی میکنند.

تالار آینه ها؛ سمبل کاخ های زیبای جهان:

بدون تردید تالار آینه ها نه تنه یکی از زیباترین مکان های تاریخی تهران محسوب می‌شود، بلکه یکی از مبهوت برانگیزترین مکان ها در دنیا نیز به حساب می‌آید. این تالار یک لوکیشن و مکان عالی برای عکاسی در تهران است. مکانی پر زرق و برق که هیچ عکاسی نمیتواند از آن چشم بپوشد.

این مکان مهمترین تالار از کاخ های ناصرالدین شاه می‌باشد که جهت پذیرایی از مهمانان خاص بکار گرفته می‌شده است. نقل است که هر میهمان خارجی ناصرالدین شاه بمحض ورود به این تالار، برای دقایقی خشکش میزد و در تلالو نور اطرافش غرق میگشت.

تالار آینه بخشی از کاخ گلستان است. دیوار کوب ها و کاشی کاری های این کاخ نیز بسیار حیرت انگیز و زیبا است. خصوصاً در ماه فروردین و اردیبهشت که طبیعت داخل کاخ نیز این زیبایی را چندین برابر می‌کند.

مکان های مذهبی تهران

باتوجه به آنکه شهر تهران محل زندگی اثلیت های مختلف است، مکان های مذهبی مختلفی نیز دارد. این مکان ها میتوانند یک انتخاب جذاب برای عکاسی در تهران باشد.

حرم شاه عبدالعظیم در شهر ری:

یکی از قدیمی ترین مکان های مذهبی و بسیار مهم تهران، حرم شاه عبدالعظیم در ری، جنوب شهر تهران است. این مکان تا قبل از اینکه تهران پایتخت شود یکی از مراکز مهم سیاسی بوده و از نظر مهماری داخلی نیز بسیار جذاب و قابل توجه است.

حرم شاه عبدالعظیم یکی از مشهورترین زیارتگاه های شیعیان ایران بوده و قدمت معماری آن مربوط به دوره ایلخانی دوره صفوی دوره قاجار است. هر ساله تعدادی زیادی از زائران شیعه از سراسر جهان به سمت آن سفر می‌کنند.

آتشکده زرتشتیان آدریان، تنها آتشکده پایتخت:

آتشکده آدریان از دیگر مکان ها و لوکیشن های جذاب تهران می‌باشد. این آتشکده در خیابان جمهوری واقع شده و بنای بسیار زیبای آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. ساختمان مرمرین آتشکده دارای ستون هایی زیبا و دارای نمایی باشکوه می‌باشد. آتشکده آدریان قسمت های متعددی دارد که برای اجرای انواع مراسم زرتشتیان استفاده می‌شود.

موزه مردم‌شناسی زرتشتیان هم در همین آتشکده واقع شده که میتواند لوکیشن دیگر برای عکاسی محسوب شود. بازدید از آتشکده آدریان صبح‌ها و با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر است.

آرامستان بوراستان (گورستان ارامنه تهران):

گورستان ارامنه تهران یا آرامستان بوراستان یکی از گورستان های مرتبط با کلیسای حواری ارمنی است که در سال 1353 شمسی در تهران بنا شده‌است. این گورستان در حومه شهر تهران در خیابان خاوران، بعد از خاورشهر، در کیلومتر 10 جاده خراسان به طرف گرمسار قرار دارد. آرامستان بوراستان تنها گورستان دایر ارامنه در تهران بوده و دارای چاپلی (کلیسای کوچک) به نام استپانوس مقدس است.

استپانوس مقدس بر روی صفه‌ای بنا گردیده دارای پلانی بشکل صلیب بوده و یک ورودی در سمت غربی و نورگیرهایی بر روی سه ضلع دیگر آن می‌باشد. گنبد هشت ضلعی آن دارای چهار نورگیر است. این بنا از نظر معماری بسیار جذاب است و می‌تواند حس و حال دوران قرون وسطی را در تصاویر شما به وجود آورد.

کلیسای سرکیس مقدس: 

این کلیسا بزرگترین کلیسای پایتخت و یکی از مکان های مذهبی تهران است. گرچه کلیسای سنت سرکیس قدمت تاریخی ندارد (در سال 1349 ساخته شده) اما معماری آن که تلفیقی از معماری ارمنی و قرون وسطایی است که می‌تواند یک سوژه و مکان عالی برای عکاسی در تهران باشد. این کلیسا با نمایی سفید و مرمرین، گنبد و ناقوس‌خانه‌هایی زیبا بوده و در آن می‌توانید یادمان سنگی نسل کشی ارامنه را که به زیبایی ساخته شده است ببنید.

در داخل کلیسای سنت سرکیس نیز سوژه ها و لوکیشن های جالبی برای عکاسی وجود دارد. برای بازدید از کلیسا هم حتما هماهنگی های لازم را انجام دهید چون اگر مراسم خاصی در کلیسا برقرار باشد ممکن است شما را راه ندهند.

مکان های سرگرمی برای عکاسی

پل طبیعت:

معماری خاص این پل به اندازه‌ای متحیر کننده، دقیق و هندسی طور طراحی شده که بیش از صد نما و لوکیشن بی‌بدیل برایتان ایجاد خواهد کرد. پل طبیعت یک سازه مدرن در تهران بوده که بر بالای بزرگراه مدرس قرار دارد. حتی بواسطه این پل می‌توانید از لوکیشن ها و نماهای بسیار جذابی عکسبرداری کنید.

باغ وحش ارم:

اگر از گروه عکاسان علاقمند به طبیعت و حیات وحش هستید، باغ وحش ارم همان مکان مناسب برای عکاسی در چنین سبکی است.

ایران مال:

از دیگر مکان های بسیار جذاب و مملوء از سوژه و لوکیشن های مختلف برای عکسبرداری در تهران، ایران مال می‌باشد. این مال بزرگترین مال خاورمیانه بوده که از بخش ها و قسمت های مختلفی ساخته شده است. هر کدام از این بخش ها بیانگر نوع خاصی از معماری اصیل ایرانی می‌باشد و از سبک های مختلفی طراحی و ساخته شده است.

مسجد جامع، باغ دیدار، بازار سنتی، تالار آینه، شربت خانه، ایوان اشراق، باغ رستوران ملل، باغ کتاب و … جزء بخش های بسیار دیدنی و جذاب ایران مال تهران می‌باشند. اگر روزی تصمیم داشتید برای عکاسی به این لوکیشن بروید، حتماً چند روزی را برای عکسبرداری از آن اختصاص دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *