کسب درآمد با طراحی لباس

بیشتر طراحان مد با کار در صنعت مد یا با راه اندازی مشاغل مد، خودشان امرار معاش می‌کنند، لذا کسب درآمد از طراحی لباس امری بسیار زمان بر بوده و نیازمند حوصله و توجه فراوان است. در همین راستا شرکت در کلاس‌های آموزشی طراحی لباس به صورت آنلاین و حضوری بسیار حایز اهمیت بوده و افراد بدون داشتن هیچ پیش نیاز اولیه در این زمینه، می‌توانند به راحتی در این کلاس‌ها شرکت کنند و در این حوزه به درآمد زایی مناسبی در محیط کاری دست پیدا کنند.

بسیاری از افراد آرزو دارند کاری را انجام دهند که به طور حرفه ای دوست دارند. اما برای افراد خلاق، یافتن راهی برای تحقق و سودآوری دشوار است. گذران زندگی به عنوان یک هنرمند به سختی کار، مهارت‌های عالی و مشتری بستگی دارد که مایل است هزینه کار شما را پرداخت کند. فرصت بازار برای طراحان لباس و تولیدکنندگان پوشاک بسیار زیاد است و شرکت‌ها و موسسات بزرگی در این حوزه برای پوشاک هزینه می‌کنند.

راه‌ های کسب درآمد از طراحی لباس

اگر شما یک طراح هستید، احتمالاً از قبل می‌دانید که یک الگوی پیراهن یا لباس، می‌تواند چقدر برای شما و مشتری شما مهم باشد. اینکه بتوانند طراحی عالی را که ایجاد کرده اید به شکلی جذاب به نمایش بگذارید بسیار مهم است تا به وسیله آن بتوانید محصولات خود را بفروشید. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که راه‌های کسب درآمد از طراحی لباس چگونه است؟ چگونه می‌توان به این امر مهم در آموزشگاه طراحی لباس در تهران دست پیدا کرد؟ و …

در اینجا برخی از مهم‌ترین کارهایی را که می‌توانید انجام دهید که به طور مستقیم با طراحی لباس مرتبط است که می‌تواند مشتری شما را تحت تأثیر قرار دهد و از طریق آن می‌توانید به راحتی کسب درآمد از طراحی لباس را داشته باشید، آورده شده است که به شرح زیر است:

دامنه محصولات خود را گسترش دهید

اگر در طراحی لباس تخصص دارید، احتمالاً می‌توانید مهارت‌های طراحی خود را به چیزی مشابه انتقال دهید و به تدریج کسب درآمد از طراحی لباس را برای خود ایجاد کنید. بسیاری از شرکت‌های تولید لباس، برخی از محبوب‌ترین طرح‌های خود را روی محصولاتی مانند سایر لباس‌ها یا چیزهایی مانند کیف، پوستر، لیوان یا حتی اسباب بازی‌های مخصوص خود ارائه می‌دهند. اگر مشتری شما طرح‌های شما را دوست دارد و شما هم خوب کار می‌کنید، می‌توانید راه‌های بیشتری را در این زمینه ارائه دهید.

یک آرم سفارشی تهیه کنید

اگر مارک لباسی که با آن کار می‌کنید، از قبل دارای برچسب سفارشی شده مشخصی نیست،  این امر فرصتی مناسب برای ارائه یک الگوی مناسب برای شماست. این امر به راحتی زمینه کسب درآمد از طراحی لباس را برای شما فراهم می‌کند. بدست آوردن جزئیاتی از این دست به درستی می‌تواند به شما کمک کند، برند خود را تثبیت کرده و در طول کار تداوم ایجاد کنید.

برجسته سازی محصول خود

ارائه یک الگوی اضافی به طرح خود، می‌تواند راهی عالی برای برجسته سازی کار شما باشد، در این صورت با ارائه آن می‌توانید به راحتی کسب درآمد از طراحی لباس خود را داشته باشید. شاید بتوانید با گلدوزی یا کلاژ طراحی لباس، طرحی ارائه دهید که به نظر عالی برسد. در حقیقت ارائه گزینه‌های فراوان در این زمینه، موجب جلب بیشتر مشتری شده و از طرف دیگر به برجسته شدن کار شما کمک شایانی می‌کند.

به اشتراک گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی

شما می‌توانید با ارائه تصاویر مناسب از طراحی لباس خود  در شبکه‌های اجتماعی، به تجارت لباس موردنظر خود کمک کنید تا کالاهایی را که طراحی کرده اید، به بازار عرضه کنید. در حقیقت استفاده از شبکه‌های اجتماعی در به نمایش گذاشتن کارهای خود، می‌تواند نقش قابل توجهی در رشد کسب درآمد با طراحی لباس داشته باشد و به بهبود و توسعه کار شما کمک شایانی می‌کند.

درآمد طراح لباس چقدر است؟

حقوق اولیه طراحان مد از کارفرمایی به کارفرمای دیگر و بین طراحان حقوق بگیر و کسانی که خود اشتغالی دارند، بسیار متفاوت است. حقوق و دستمزد نیز بسته به سطح تحصیلات، تجربه و مهارت، از طراحی به طراح دیگر متفاوت است. اما به طور مشخص از بازه  2.500.000 تا 8.500.000 متغیر بوده و هنرجویان لازم است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان مجرب در این حوزه تماس گرفته و با کسب آگاهی بیشتر، در این کلاس‌های آموزشی شرکت کرده تا بتوانند کسب درآمد مناسبی از طراحی لباس را داشته باشند.

مسئولیت‌های طراحان مد

به طور کلی، طراحان مد روند صنعت را ارزیابی و پیش بینی می‌کنند، مضامین مجموعه‌های پوشاک را تعریف می‌کنند، از جمله انتخاب پارچه و لوازم جانبی، ساخت طرح‌های مفهومی برای لباس، استفاده از برنامه‌های رایانه ای ویژه برای ایجاد الگوها و برنامه‌های ساختاری که تولید هر یک از پوشاک را هدایت می‌کند و در نهایت بازاریابی طرح‌های آنها به خرده فروشان پوشاک و مصرف کنندگان نهایی که می‌تواند به آن‌ها در این امر کمک فراوانی کند.

چگونه طرح های لباس خود را بفروشیم؟

زمانی که طرح‌های شما آماده شد و نام تجاری خود را راه اندازی کردید، حالا نوبت آن رسیده است که شروع به فروش طرح‌های خود کنید. همان طور که می‌دانید رویای هر طراح این است که طرح‌های خود را وارد فروشگاه‌های خرده فروشی لباس‌های معروف کند. این رضایت فقط با نمایش طرح‌های شما در فروشگاه‌های آنلاین لباس معروف وجود دارد، اما چگونه می‌توانید به این هدف برسید تا از طریق آن بتوان به کسب درآمد مناسبی از طراحی لباس دست پیدا کرد؟

واقعیت این است که ورود آنلاین طرح‌های شما به فروشگاه‌ها کار کمی نیست و در واقع دستیابی به آن، نیازمند زمانی طولانی است. شما باید خیلی سخت کار کنید و آماده باشید تا در صورت چند بار لغزش، دوباره به عقب برگردید، زیرا به عنوان یک مبتدی، احتمال رد شدن توسط چند خرده فروشی وجود دارد که احساس می‌کنند نام تجاری شما هنوز محبوب نیست. در حقیقت در اینجا روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید طرح‌های خود را به راحتی به فروشگاه‌های معروف به فروش برسانید.

تحقیق و امکان سنجی

شما باید در اینترنت بگردید و نام فروشگاه‌های عمده طراحی لباس آنلاین یا طراحی لباس مجلسی شیک را بنویسید که می‌خواهید از آن‌ها ایده بگیرید تا درباره هر یک از آنها و نوع محصولاتی که می‌فروشند، بیشتر بدانید. همچنین می‌خواهید از میزان فروش و درآمد آنها ایده بگیرید. شما نمی‌خواهید وقت و تلاش خود را صرف فروشگاهی که فروشی ندارد، کنید. می‌توانید آدرس ایمیل صاحبان آن را بدست آورید تا بتوانید از آن برای برقراری ارتباط با آنها درباره نام تجاری خود و آنچه می‌خواهید به دست آورید، استفاده کنید.

انجام کارهای مقدماتی

شما نمی‌توانید یک روز از خواب بیدار شوید و برند خود را به تمام خرده فروشان آنلاین لباس بسپارید و انتظار داشته باشید که آنها فقط برند شما را بخرند. شما باید مقداری از بازاریابی قبلی خود را انجام دهید و مطمئن شوید که برند شما توسط مردم شناخته شده است. قبل از اینکه بتوانید افراد دیگر را مجاب کنید که طرح‌های شما را در فروشگاه خود حمل کنند، باید مطمئن باشید که برخی از فروش‌های آنلاین را انجام داده اید. اگر شما نتوانید نشان دهید که فروش داشته اید، متقاعد کردن مردم برای فروش نام تجاری شما مشکل خواهد بود.

ارائه قیمت‌های جذاب

یکی دیگر از استراتژی‌های موثر برای جلب توجه و پذیرش محصولات شما توسط فروشگاه‌های آنلاین و هم چنین کسب درآمد از طراحی لباس، ارائه قیمت‌های جذاب است تا خرده فروشان آنلاین بتوانند سود زیادی از فروش برند شما بدست آورند.

کسب درآمد طراحی لباس در ایران

ارسال کاتالوگ محصولات به فروشگاه‌های آنلاین

شما می‌توانید به طور منظم کاتالوگ محصولات طراحی شده خود را که به عنوان یک کتاب شناخته می‌شود، برای فروشندگان هدف خود ارسال کنید. این کاتالوگ‌ها حاوی تصاویر برخی از محصولات شما و همچنین توضیحات مربوط به هر کالا و قیمت‌ها هستند. اطمینان حاصل کنید که تصاویر موجود در کاتالوگ تصاویر حرفه ای هستند و به اندازه کافی جذاب هستند و باعث می‌شوند مردم به محصولات شما علاقه مند شوند. خرده فروشان آنلاین همچنین می‌توانند دفترچه شما را در وب سایت خود نمایش دهند و وقتی می‌بینند، مشتری محصولات شما را درخواست می‌کنند، ترغیب می‌شوند از شما حمایت کنند، لذا این امر می‌تواند در کسب درآمد شما از طراحی لباس نقش مهمی داشته باشد.

مشورت با بزرگان بازار

شما باید بتوانید با مشورت با افراد متخصص در این حوزه، یک یا دو چیز در مورد چگونگی ورود مارک‌های خود به فروشگاه‌های آنلاین، یاد بگیرید. می‌توانید به دنبال کتاب‌های نوشته شده توسط طراحان مشهور باشید و یا با متخصصان بازاریابی صحبت کنید تا به شما کمک کنند کسب درآمد مناسبی از طراحی لباس داشته باشید.

در حقیقت کلاسهای جامع طراحی لباس هنرآموزی به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار میشود، هنرجویان عزیز میتوانند بسته به نوع عملکرد خود، یکی از این دو را انتخاب کنند، در حقیقت هیچ تفاوتی در نوع تدریس کلاسها به دو صورت آنلاین و حضوری نیست، لذا از این جهت خیال هنرجویان را آسوده کرده اند. یکی از مهمترین مزایای برگزاری کلاسهای طراحی لباس در این است که این کلاس زیر نظر بهترین اساتید برگزار شده و به طور کامل از صفر تا صد( از مقدماتی تا پیشرفته) به بررسی تمامی نکات موردنیاز برای یادگیری طراحی لباس را شامل میشود، لذا در این حوزه افراد به راحتی تمام نکاتی را که راجب طراحی لباس است، را میآموزند و با تکنیکهای مرتبط با آن به خوبی و با مهارت بالا آشنا میشوند.

ویژگیهای آنلاین این کلاسها این است که از تمام مباحثی که در آن مدرسین در آن به تدریس پرداخته اند، به صورت فیلمهایی باکیفیت بالا آماده کرده اند، که لازم است هنرجویان آن را از مجموعه دریافت کنند. از سوی دیگر مهمترین مزیت شرکت در این کلاسها در این است که همزمان با برگزاری این کلاس‌ها، هم اساتید هم هنرجویان باید حتماً در کلاس‌ها حضور داشته باشند و از آن بهره مند شوند.

این کلاسها به نوعی مربوط به فضای کار و آشنایی با آن میباشد  و افراد را برای ورود به فضای کار و کسب درآمد از طراحی لباس آماده می‌کند. در این کلاس‌ها، آموزش به صورت عملی است و به هیچ عنوان تئوری تدریس داده نمیشود و در پایان هر ترم ژوژمان هایی به هنرجویان داده میشود که در صورت قبولی میتوانند در دوره بعدی شرکت کنند، لذا این میتواند یک فضای بسیار ارزشمند برای هنرجویان باشد. در نهایت شما میتوانید به آسانی کسب درآمد مناسبی از طراحی لباس را با شرکت در این دوره‌ها به دست آورید و از تجربیات افراد متخصص و کارشناس در این حوزه بهره مند شوید.

این مطلب برایتان مفید بود؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *