طراحی لباس با مداد رنگی

طراحی لباس از هنر های بسیار ظریف و پردرآمد است و افراد بسیاری به آن علاقه‌مند هستند. این رشته ی محبوب انواع مختلفی دارد که یکی از بهترین و مهم‌ترین آن ها، طراحی لباس با مداد رنگی است. طراحی لباس با مداد رنگی این فرصت را در اختیار طراح می گذارد تا لباس را از تمام جوانب نشان دهد و زیبایی خاصی به آن می دهد. درواقع داشتن هنر طراحی لباس با مداد رنگی یک مزیت حساب می شود که افراد می توانند برای طراحی لباس های زیبا و خاص از آن استفاده کنند. شما با یادگرفتن این تکنیک می توانید به راحتی وارد صنعت مد و فشن شوید و به راحتی کسب درآمد کنید. برای حرفه‌ای شدن در این زمینه بهترین راه شرکت در کلاس های آموزشی است و حتی به صورت آنلاین می توانید یک طراح ماهر شوید. در ادامه به معرفی این هنر و ابزار و اطلاعاتی که لازم است برای شروع درباره آن داشته باشید، می پردازیم.

آموزش طراحی لباس با مداد رنگی

قطعاً اگر می خواهید طراحی لباس با مداد رنگی را یاد بگیرید، به دنبال این هستید که ایده هایی که در ذهنتان هستند را روی کاغذ بیاورید و هنرتان را به بهترین شکل نشان دهید. درواقع ذهن شما باید به گونه‌ای باشد که شکل لباس را با جزئیات و سه بعدی در ذهن داشته باشید و در درجه ی بعد بدانید چگونه می توانید این طرح را روی کاغذ بکشید و رنگ های مناسب را برای آن انتخاب کنید. برای این کار باید بدانید از چه ابزاری استفاده کنید، چطور طرح را بکشید و چه ترکیب رنگ هایی را برای چه لباسی انتخاب کنید. این نکات بسیار مهم هستند و هرکدام می توانند در نتیجه ی کار شما تأثیر فراوانی داشته باشند. در بخشی از همین مقاله لوازمی که لازم است برای شروع طراحی لباس با مداد رنگی تهیه کنید را معرفی می کنیم و درباره آن ها توضیح می دهیم.

برای اینکه بدانید چگونه از این وسایل استفاده کنید و برای پیاده سازی دقیق ایده‌هایتان، بهترین راه کمک گرفتن از کسانی است که تجربه دارند و می توانند این کار را به صورت اصولی به شما یاد بدهند. این روز ها بسیار از دوره ها به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می شوند و شما می توانید در بهترین شرایط این تکنیک ها را از طریق کلاس طراحی لباس یاد بگیرید.

نکات طراحی لباس با مداد رنگی

بهتر است از اجناس باکیفیت استفاده کنید و فراموش نکنید این وسایل جزئی از کار شما هستند که نتیجه را نیز به صورت چشمگیری تغییر می دهند.

  • یادگیری و استفاده از تکنیک های طراحی لباس با مداد رنگی به شما کمک می کند تا هر لباسی را که می خواهید دقیقه همان‌طور با همان رنگی که در ذهنتان است، روی کاغذ بیاورید.
  • آموزش طراحی لباس مجلسی و انواع لباس ها با مداد رنگی توسط دوره های آنلاین انجام می شود و شما می توانید بهترین نتیجه ها را بگیرید و در مسیر هدف خود قدم بردارید و پیشرفت کنید.
  • استفاده از ترکیب های رنگی درست و وسایل مناسب و همچنین دانستن قوانین و چهارچوب ها به شما کمک می کند تا در کار خود پیشرفت کنید.
  • طراحی لباس با مداد رنگی نیاز به تخیل قوی و خلاقیت زیادی دارد. کافی است سبک و هدف خود را پیدا کنید تا بتوانید در این رقابت ها حرفی برای گفتن داشته باشید.

ترکیب رنگ ها در طراحی لباس با مداد رنگی

رنگ ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا یک تصمیم غلط می تواند طرح لباس و تمامی زحمات شما را هدر بدهد. انتخاب رنگ درست برای پارچه و مدل لباس و همچنین استفاده از ترکیب های رنگی درست بسیار مهم است و این مبحث را می توانید با شرکت در دوره های آموزشی مختلف یاد بگیرید. درواقع زمانی که طرح را کشیدید، نوبت به رنگ آن می رسد و بهتر است طوری آن را رنگ‌آمیزی کنید که خط نیافتد و رنگ‌آمیزی را در یک جهت انجام دهید. بهتر است جهت گرفتن بهترین نتیجه، هر بخش از لباس را 3 بار رنگ کنید.

ترکیب رنگ ها و استفاده از تکنیک های خاص به شما کمک می کند با استفاده از چند رنگ پایه، رنگ های جدیدی برای طراحی لباس با مداد رنگی خلق کنید و خود را محدود ننمایید. در کلاس آنلاین طراحی لباس، این مهارت ها را یاد می گیرید و با کمی خلاقیت می توانید در این زمینه بسیار موفق عمل کنید.

طراحی لباس با مداد

وسایل لازم برای طراحی لباس با مداد رنگی

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، این هنر نیاز به وسایل مخصوصی دارد که بدون آن ها نمی توانید طراحی لباس با مداد رنگی را شروع کنید. در این بخش به معرفی این وسایل می پردازیم.

کاغذ و دفتر مخصوص طراحی

یکی از مهم‌ترین ابزار در طراحی لباس با مداد رنگی دفتر مخصوص است که قابلیت تنظیم سایز کاغذ دارد و برای افراد مبتدی کاملاً عالی است. شما می توانید انواع لباس های مورد نظرتان را به بهترین شکل روی این کاغذ ها بکشید و ایده ی خود را دقیق به اشتراک بگذارید. جنس این کاغذ ها گاهی کاغذ گراف و گاهی کاغذ روغنی یا پوستی است. کاغذ های گراف در انواع سفید و زرد پررنگ و کاغذ های روغنی به صورت بی رنگ تولید می شوند. کاغذ های پوستی یا روغنی را برای تغییرات و کپی طرح استفاده می کنند.

انتخاب مداد رنگی برای طراحی لباس

مداد رنگی اصلی‌ترین ابزاری است که این تکنیک را با نمونه های دیگر متفاوت می کند و استفاده از یک مداد رنگی مناسب جهت طراحی لباس با مداد رنگی، می تواند نتیجه ی کار را به طور چشمگیری تحت تأثیر قرار دهد. از ویژگی های بسیار مهم مداد رنگی مرغوب این است که مغزی آن ها در وسط قرار دارد و چوبشان نیز یکدست می باشد و تیره و روشن نیست. در صورت خوب نبودن جنس مداد، هم رنگ ها کیفیت خوبی ندارند و هم دائماً می شکنند و ممکن است طراحی شما را که چند ساعت برای آن وقت گذاشته‌اید را خراب کنند. بهترین مارک های مداد رنگی جهت طراحی لباس عبارت‌اند از:

  • اوزارک
  • پالومینو
  • تام بو
  • فابر کاستل
  • استدلر
  • ادمیرال
  • پاک کن

مداد رنگی هایی که برای طراحی لباس مورد استفاده قرار می گیرند معمولاً چرب هستند و زمانی که پاک کن های عادی را روی آن ها بکشید، به دلیل آب شدن این چربی ها رنگ روی کاغذ پخش می شود و کارتان را خراب می کند. بهترین پاک کن برای این کار، پاک کن خمیری است که بند های مشهوری مانند فابر کاستل آن ها را تولید می کنند. این پاک کن ها شکلی خمیری دارند. با ضربه های آرام می توانید خطوط اضافه ی مداد رنگی را پاک کنید.

اسپری فیکس

برخی برای اینکه طراحی‌شان خراب نشود و سالم بماند، از اسپری فیکس کننده استفاده می کنند. این اسپری رنگ ها را کمی تغییر می دهد و بهتر است پیش از استفاده ی مستقیم روی اثر، آن را به صورت امتحانی روی رنگ های مورد نظر امتحان کنید و بعد تصمیم بگیرید و حتماً قبل از استفاده از آن، به کمک یک براش نرم خرده مداد رنگی ها و پاک کن ها را از روی سطح آن پاک کنید زیرا بعد از فیکس کردن امکان تغییر در اثر وجود نخواهد داشت.

محو کننده

این ماده بیشتر برای طراحی لباس با مداد و مداد رنگی به کار می رود و می تواند بسیار کاربردی باشد. نوک این ماژیک نمدی است و بدون رنگ است. برای محو کردن و یا از بین بردن خط های مداد رنگی از آن استفاده می شود. این وسیله می تواند بسیار کاربردی باشد و خروجی خوبی به شما بدهد.

جنسیت سازی در طراحی لباس با مداد رنگی

بعد از طراحی برای تهیه ی لباس از پارچه های مختلف استفاده می شود و یکی از مهم‌ترین نکاتی که شما باید در طراحی لباس خود نشان بدهید، این است که چه جنس پارچه‌ای را برای طرح مورد نظر، انتخاب کرده‌اید. با استفاده از مهارت ها و تکنیک های خاصی می توانید حس جین، مخمل، ساتن و انواع پارچه ها را از طریق طرح لباس منتقل کنید. به این کار جنسیت سازی در طراحی لباس می گویند. جنسیت سازی با انواع پاستل ها و ماژیک ها و آبرنگ نیز قابل انجام است اما یکی از بهترین نمونه ها، طراحی لباس با مداد رنگی است. در ادامه جنسیت سازی برای چند پارچه ی معروف را با شما در میان می گذاریم.

جنسیت سازی پارچه جین

برای این کار کافی است مداد رنگی آبی روشن را به صورت نرم روی طرح بکشید و بعد از اینکه رنگ کردید، مطمئن شوید به‌صورت یکدست پخش شده است. در قدم بعدی با مداد سفید نور ها را مشخص کرده و با مداد رنگی آبی روشن حجیم سازی می کنید و در آخر با آبی پر رنگ چین و چروک ها و خطوط آن را بکشید.

جنسیت سازی پارچه شیفون

پارچه شیفون بسیار زیبا و شفاف است اما طراحی آن به دقت بالایی نیاز دارد. در صورت انجام تکنیک های ساده و با مهارت خوب می توانید لباس های زیبای شیفونی طراحی کنید. برای این کار کافی است رنگ پوست زمینه را انتخاب کنید. بعد از انتخاب رنگ پوست به یاد داشته باشید اگر می خواهید پارچه ی شیفون را روشن انتخای کنید، رنگ مورد نظر را یک درجه روشن‌تر و اگر می خواهید رنگ پارچه تیره باشد، یک درجه تیره‌تر از پوست بردارید. بخش هایی از بدن که قرار است روی آن ها پارچه طراحی شود را رنگ بدن نزنید. سعی کنید از طیف های رنگی مختلف برای سایه های این پارچه استفاده کنید تا شفافیت آن را نشان دهید.

جنسیت سازی پارچه حریر و ساتن

این پارچه ها بسیار ظریف و نازک و لطیف هستند و برای جنسیت سازی آن ها باید حتماً ریزه کاری ها و نکات جنسیت سازی و ترکیب رنگ آن ها را یاد بگیرید و آن ها را مو به مو انجام دهید تا بتوانید لباس مورد نظرتان را طراحی کنید. برای نشان دادن این جنس در طراحی، می توانید از تکنیک های سایه و روشن استفاده کنید. درآوردن چین و چروک های ریز، چین های بزرگ و حالت پارچه و یقه از نکات مهمی هستند که در طراحی و جنسیت سازی این دو پارچه مهم هستند و می توانید آن ها را به راحتی با تکنیک در بیاورید.

با شرکت در دوره جامع طراحی لباس هنر آموزی می توانید تمامی نکاتی که لازم است جهت طراحی لباس با مداد رنگی بدانید را خواهید آموخت و م در حرفه ی خود پیشرفت کنید. در این دوره تمامی تکنیک ها به شما آموزش داده می شوند و حتی اگر مبتدی باشید می توانید با کمی تمرین بهترین لباس ها را با مداد رنگی طراحی کنید و در زمینه ی مد و فشن بدرخشید. این دوره به صورت آنلاین برگزار می شود و شما به راحتی می توانید از تجربیات افراد خبره استفاده کنید تا این هنر دوست‌داشتنی و پرکاربرد را یاد بگیرید.

این مطلب برایتان مفید بود؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *