آموزش طراحی لباس برای افراد چاق

طراحی لباس برای افرادی که یک اندام ایده آل دارند کار چندان دشواری نمی‌باشد؛ اگر می‌خواهید مهارت خود را در طراحی لباس به رخ دیگران بکشید سعی کنید تا به دنبال طراحی لباس برای افراد چاق باشید. قطعاً طراحی لباس برای اندام‌هایی که مانکنی نیستند کار هر کسی نبوده و تنها یک استعداد و پشتکار بالا می‌تواند بهترین نمونه‌های ممکن را طراحی نماید. البته طراحی لباس برای افراد چاق آنقدرها هم که برخی از طراحان لباس ادعا می‌کنند کار دشوار و طاقت فرسایی نیست بلکه با رعایت چند نکته اصولی و توجه به برخی از ضروریات طراحی لباس افراد چاق می‌توانید به نتیجه مطلوبی در این زمینه دست پیدا کنید. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا مهم‌ترین اصول و نکات طراحی لباس برای افراد تپل را دریابید. پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

اصول طراحی لباس برای افراد چاق

چند اصل پایه و اساسی وجود دارد که باید در زمان طراحی لباس مورد توجه شما قرار گیرد. اول از همه اینکه باید اندام شخص را در نظر بگیرید. دوم اینکه قد او را مد نظر قرار داده و رنگ پوست شخص را هم فراموش نکنید. این نکات در خصوص انواع مختلف طراحی لباس مورد توجه قرار می گیرد و در وهله دوم است که باید نکات اساسی در خصوص هر اندام را مورد توجه قرار دهید. اصول طراحی لباس برای افراد چاق به این صورت است:

  • لازم است تا نحوه طراحی به گونه‌ای باشد که اجزای درشت تر همانند شکم، پهلو، سینه و بازوها برجسته تر از میزان واقعی به نظر نرسند.
  • تفکیک مناسبی میان افراد چاق و تپل داشته باشید. افراد تپل دارای حجم بیشتری در تمام اجزای بدن هستند اما اصولاً چاقی در یک یا دو عضو از بدن مشهود تر است به عنوان مثال چاقی ناحیه شکم و پهلو در اغلب افرادی که اضافه وزن شدید دارند مشاهده می‌شود.
  • ظریف بودن بالاتنه یک فرد نباید شما را به اشتباه بیاندازد. برخی از افراد مهارت چاقی را در پایین تنه دارند.
  • نحوه طراحی لباس برای افراد چاق بهتر است با افزایش خطای دید در بلند قد نشان دادن فرد همراه باشد.
  • برخی مواقع همه نکات اساسی رعایت شده است اما رنگ یا جنس پارچه به شما امکان یک نتیجه موفق را نمی‌دهد؛ بنابراین انتخاب رنگ و پارچه مناسب برای طراحی لباس افراد چاق نیز حائز اهمیت است.

هنرآموزی به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید یک طراح حرفه‌ای شده و بعد از اخذ مدرک به بازار کار وارد شوید. قطعاً بعد از ورود به بازار کار نیاز به طراحی لباس برای افراد چاق هم پیدا خواهید کرد چرا که آمارها نشان از افزایش وزن شهروندان بالای سی سال دارد و حال آنکه بخش قابل توجهی از جمیعت جامعه نیز بیشتر از سی سال سن دارند.

جنس پارچه در طراحی لباس برای افراد چاق

همانطور که اشاره کردیم جنس لباس یکی از اصلی ترین کاراکترها در طراحی لباس برای افرادیست که اضافه وزن دارند. انتخاب پارچه برای دوخت لباس های مناسب افراد چاق بدین صورت است که:

  • پارچه ساتن و براق استفاده نکنید.
  • پارچه های کشی به هیچ وجه برای افراد چاق مناسب نیستند.
  • پارچه پشمی نیز اندام را درشت تر نشان می‌دهد.
  • پارچه حریر و گیپور به شرط اینکه توسط یک خیاط ماهر دوخته شود نتیجه مطلوبی دارد.
  • پارچه های نخی بهترین انتخاب ممکن برای افراد چاق هستند.
  • پارچه هایی با گل های درشت مناسب افراد چاق نیست.
  • پارچه های چهار خانه یا پارچه هایی با خطوط افقی را استفاده نکنید.
  • پارچه های لَخت و سبک همانقدر که می توانند برای افراد چاق مناسب باشند در صورت عدم سایز بندی مناسب می توانند به یک انتخاب نامناسب مبدل شوند.

انتخاب رنگ در طراحی لباس برای افراد چاق

به یکی دیگر از مراحل اساسی طراحی لباس برای افراد چاق می رسیم و آن رنگ لباس است. در اینجا باید قلم یا قلم های مناسب را بردارید بنابراین باید رنگ مناسب را انتخاب کنید. رنگ های تیره بهترین انتخاب ممکن هستند بخصوص اگر چاقی فرد بسیار زیادتر از حد نرمال باشد. سعی کنید از یک رنگ استفاده کنید یا اگر قصد دارید لباس دو تکه‌ای را طراحی کنید رنگ تکه ها شبیه به یکدیگر و در طیف های مختلفی قرار داشته باشد. شاید بخواهید خلاقیت خود را با انتخاب رنگ های مختلف به دیگران نشان دهید. در این خصوص به قد فرد توجه کنید. اگر وزن شخص بالا باشد و قد کوتاهی هم داشته باشد انتخاب رنگ های مختلف می‌تواند پر ریسک باشد. اگر مشکل کوتاهی قد وجود ندارد می‌توانید محل چاقی را در نظر گرفته و رنگ تیره تر را به همان بخش اختصاص دهید.

اگر مشکل کوتاهی قد وجود دارد و می‌خواهید از رنگ های مختلف استفاده کنید حتماً پارچه هایی با خطوط عمودی را بکار گرفته و از پارچه های گلدار با زرق و برق فراوان استفاده نکنید. از بکارگیری چین در بخش های پرحجم تر خودداری کنید. همه این موارد با جزییات بیشتر و به صورت عملی در دوره طراحی لباس هنرآموزی آموزش داده می‌شود.

طراحی لباس مجلسی برای افراد چاق

نمونه طراحی لباس برای افراد چاق و تپل

اگر می‌خواهید یک لباس مجلسی برای افراد چاق را طراحی کنید به نکات ذیل توجه نمایید:

  1. از دامن های کوتاه و کلوش استفاده نکنید چرا که اندام های چاق و بخصوص شکم و ران ها را درشت تر از حد معمول نشان می دهند. استفاده از دامن های سه ربع مناسب است. دامن بسیار بلند نیز استفاده نکنید.
  2. کمر لباس را برش ندهید چرا که شکم را درشت تر نشان می‌دهد اما اگر مجبور به این کار شدید جای برش را روی شکم قرار ندهید.
  3. استفاده از دکوب سرشانه ایده مناسبی به نظر می رسد. مخصوصاً اگر قسمتی که طرف پهلو قرار می گیرد با پارچه‌ای که رنگ تیره‌تری دارد دوخته شود.
  4. همانطور که در مباحث قبل هم بیان کردیم بیشتر از پارچه های نخی برای لباس هایی که برای افراد چاق مناسب است استفاده کنید تا پارچه کشی.
  5. به عنوان یکی از اصول طراحی لباس برای افراد چاق باید بدانید که دامن بلند و یقه هفت به لاغرتر نشان دادن اندام انسان کمک می کند. پس هنگام دوخت یقه و دامن به این دو نکته دقت نمایید با این حال باید بدانید که طراحی دامن بلند دارای محدودیت هایی است که باید حتماً مورد توجه طراحان لباس قرار گیرد.
  6. شاید استفاده از پارچه نخی برای لباس مجلسی را پسند نکنید در این صورت انتخاب پارچه حریر به شرط رعایت سایز بندی و انتخاب رنگ مناسب می‌تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد.
  7. پارچه گیپور اگر بافت ظریفی داشته باشد و به رنگ تیره باشد برای طراحی لباس افراد چاق مناسب است.

طراحی مانتو برای افراد چاق

اصول اساسی طراحی مانتو برای افراد چاق با توجه به قد آن ها به صورت ذیل می باشد:

  • برای افراد قد کوتاه و چاق، سایز مانتو را روی زانو در نظر بگیرید. مانتوی کوتاه یا بلند تر از حد زانو آن ها را کوتاه تر نشان می‌دهد.
  • اگر فرد قد کوتاهی دارد به هیچ وجه مانتو را دو تکه طراحی نکنید. مانتو نیز برای این افراد باید با یک رنگ طراحی شود.
  • اگر فرد قد بلندی دارد اما چاق نیز می باشد می‌توانید به صورت عمود از دو تکه پارچه استفاده کنید.
  • افراد قد بلند و چاق می توانند از مانتوهای کوتاه استفاده کنند.
  • اگر قد فرد بسیار بلند است و تصور می کنید اندام خشن و پسرانه ای دارد بهتر است از یک طراحی جالب با دامن کلوش مانند نیز برای طراحی مانتو استفاده کنید.
  • ساده ترین روش طراحی مانتو برای افراد چاق استفاده از پارچه هایی با خطوط راه راه عمود است که بهترین نتیجه ممکن را به دنبال خواهد داشت.
  • اگر چاقی فرد در ناحیه شکم و پهلو است به هیچ وجه از کمربند استفاده نکنید اما چاقی ناحیه سینه و باسن مشکلی برای استفاده از کمربند در مانتو ایجاد نمی کند.

جمع بندی

همانطور که مشاهده می کنید محدودیت های بسیار زیادی در مسیر شما برای طراحی لباس برای افراد چاق وجود دارد اما همین محدودیت هاست که می‌تواند میزان توانایی و مهارت شما به عنوان یک طراح حرفه‌ای به دیگران نشان دهد. موسسه هنر آموزی کلاس های جامع آموزش طراحی لباس را به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. اگر علاقه زیادی به طراحی لباس دارید می‌توانید در کلاس های این موسسه شرکت کنید و با بهره گیری از نرم افزار مارولوس به یک طراح حرفه‌ای برای طراحی انواع لباس های ساده و مجلسی تبدیل شوید.

تقریبا شش تا هفت ماه طول می‌کشد تا از یک طراحی مبتدی به یک طراحی حرفه‌ای مبدل شوید و بعد از آن وارد بازار کار شوید. این کلاس ها به صورت هفتگی برگزار شده و کاملاً عملی هستند. حتی دوره های آنلاین نیز به صورت تعاملی بوده و کاملاً عملی است. هم اکنون می‌توانید از طریق وب سایت هنر آموزی در کلاس های طراحی لباس ثبت نام کرده و بعد از پرداخت وجه مورد نظر به مجموعه هنرآموزی بپیوندید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلاس های طراحی لباس با ما تماس بگیرید: 021460941170214411122902146094118

1/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *