اموزش طراحی لباس حریر

یکی از زیباترین پارچه هایی که برای طراحی لباس های ساده و خانگی تا لباس های مجلسی و گران قیمت به کار می‌رود پارچه حریر نام دارد. طراحی لباس حریر به مهارت بالایی نیاز داشته و به جز کسانی که دوره های حرفه‌ای طراحی لباس را گذرانده‌اند کسی قادر به طراحی چنین لباس‌هایی آن هم در نوع مجلسی و زنانه نمی‌باشد. این پارچه زیبا و پرطرفدار با ظرافت خاصی که دارد جلوه اندام و بدن فرد را افزایش داده و زیبایی خیره کننده‌ای را به وجود می‌آورد اما در عین حال باید به مشکلاتی که در استفاده از چنین پارچه ای ایجاد می‌شود نیز توجه نمود چرا که لباس حریر کوچکترین نقص در طراحی یا دوخت را بر نمی‌تابد.

آموزش طراحی لباس حریر

همانطور که در مطالب ابتدایی مقاله نیز بیان کردیم آموزش طراحی لباس حریر اگر به صورت حرفه‌ای صورت گرفته باشد کارآموز می‌تواند مبادرت به طراحی لباس‌هایی شیک با استفاده از چنین پارچه ای نموده و می‌تواند به بازار کار وارد شود. به همین علت لازم است تا در ابتدا دوره های جامع طراحی لباس و بخصوص بخش جنسیت سازی را پشت سربگذارید تا بتوانید از عهده طراحی یک لباس حریر برآیید.

جنسیت سازی پارچه ها در ترم دوم دوره های آموزشی طراحی لباس و در موسسه هنر آموزی آموزش داده می‌شود. البته دوره های آموزشی صرفاً به این مورد محدود نمی‌شود و شما در شش ترم مختلف به ترتیب با فیگور و اندام شناسی، رنگ شناسی و جنسیت سازی پارچه ها، خلاقیت در طراحی لباس، دوخت تزیینی و اکسسوری، مولاژ و نرم افزار طراحی لباس که مارولوس نام دارد آشنا خواهید شد. دوره های آموزش طراحی لباس در موسسه هنر آموزی به دو صورت آنلاین و حضوری صورت می‌گیرد. مدت زمان این دوره ها از شش ماه الی هفت ماه متغیر هستند با این حال می‌توانید با شرکت در دوره های آنلاین، زودتر از موعد تعیین شده موفق به اخذ مدرک و ورود به بازار کار شوید. یکی از مزایای شرکت در دوره آنلاین طراحی لباس، امکان تهیه فیلم آموزشی و بهره گیری از آن در سایر ساعات روز است.

روش آموزش طراحی لباس با پارچه حریر و سایر لباس‌هایی که در این موسسه آموزش داده می‌شود به صورت تعاملی است. درواقع هنرآموزان موظف هستند تا شرکت فعالی در کلاس ها داشته باشند و حتی کلاس های آنلاین نیز به صورت عملی صورت می‌گیرد و امتحانات نهایی نیز صرفاً به صورت تئوری نیست و به صورت عملی نیز برگزار می‌شوند. اکنون که با بهترین روش آموزش طراحی لباس حریر آشنا شده اید نکات مهم این امر را در ادامه بیان می‌کنیم.

طراحی لباس با پارچه حریر با آبرنگ

نکات طراحی لباس حریر

هیچ کدام از بخش های آموزش طراحی لباس حریر به اندازه ترم دوم که به جنسیت سازی پارچه ها اختصاص یافته است حائز اهمیت نمی‌باشد. ضمن آموزش جنسیت سازی در طراحی لباس حریر به ذکر نکات مهم در زمان طراحی این گونه لباس ها اشاره می‌کنیم.قبل از هرچیزی باید مانکن موردنظر را به همراه لباسی که در نظر گرفته‌اید طراحی کنید. سپس خطوط طراحی را با استفاده از یک پاک کن خمیری کم رنگ کنید. باتوجه به اینکه پارچه حریر بسیار نازک است اول باید به طراحی رنگ بدن و سپس لایه ای که در زیر پارچه حریر قرار می‌گیرد بپردازید.

در ابتدا رنگ بدن مانکن را مشخص کنید. اکنون باید رنگ لباسی که در بخش زیرین پارچه حریر بکار می‌رود را تعیین کنید. سپس از قلمی که قصد طراحی پارچه حریر با استفاده از آن را دارید استفاده کرده و برای یک دست کردن فرم لباس و رنگ آن از این قلم استفاده می‌کنیم. سپس از نوک همین قلم برای ایجاد چین و چروک ها و سایه ها استفاده خواهیم کرد. با یک مداد که دو درجه تیره تر است سایه روشن را ایجاد می‌کنیم (برای این کار ابتدا مقاله جامعی که در مورد طراحی لباس با مداد نوشتیم را بخوانید). دقت کنید که در پارچه حریر باید نوع سایه ها بسیار محو و خاص باشند چرا که پارچه حریر خیلی نازک است و سایه روشن و کنتراست بسیار پایین تر از سایه روشن و کنتراست سایر پارچه هاست.

می‌توانید از یک قلم تیره تر و یک قلم خاکستری برای ایجاد بعدهای بیشتر در طراحی استفاده کنید. این کار به خصوص در طراحی لباس مجلسی حریر بسیار کارامد است. در استفاده از سایه های تیره احتیاط کنید چرا که ممکن است نتیجه کار خشن و بدون هیچ گونه ظرافتی به نظر برسد. از یک تکه پنبه همانند گوش پاک کن برای محو سایه ها استفاده کنید تا نتیجه کار به واقعیت نزدیک تر باشد. مهمترین نکته در طراحی لباس حریر این است که از ابتدای کار تا انتهای آن نیاز است تا ظرافت فوق العاده ای داشته باشید و از عجله کردن برای ایجاد سایه روشن ها پرهیز کنید.

جمع بندی

همانطور که مشخص گردید طراحی لباس حریر همانقدر که پردردسر است اما ظرافت خاصی داشته و هنرجویان مستعد نیز با ذوق فراوانی برای طراحی لباس‌هایی با این جنس ناب تلاش می‌کنند. کافیست تا دوره های جامع طراحی لباس را فراگرفته و با استفاده از نرم افزار مارولوس که حرفه‌ای ترین نرم افزار طراحی لباس در ایران می باشد سعی نمایید به مهارت های لازم در این زمینه دست پیدا کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و پاسخ دهی به سوالات می‌توانید با شماره تلفن های درج شده در همین صفحه از وب سایت ما تماس گرفته و بعد از دریافت یک مشاوره اصولی از کارشناسان ما نسبت به شرکت در دوره های حضوری یا آنلاین آموزش طراحی لباس اقدام نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلاس های طراحی لباس با ما تماس بگیرید: 021460941170214411122902146094118

این مطلب برایتان مفید بود؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *