آموزش طراحی لباس عروس مدل پرنسسی

یکی از لباس عروس‌های پرطرفدار و محبوب در سراسر جهان مدل لباس عروس پرنسسی و یکی از مهم‌ترین خلاقیت‌های طراحی لباس در صنعت مد و لباس نیز طراحی لباس عروس پرنسسی است. قطعاً اگر می‌خواهید آموزش طراحی لباس یا دوخت و خیاطی لباس را فرا بگیرید باید به این مسئله نیز کمال توجه را مبذول داشته باشید که یکی از مهم‌ترین توانایی‌های شما باید طراحی لباس عروس پرنسسی باشد چرا که این مدل لباس به عنوان محبوب ترین مدل لباس عروس در سراسر جهان شناخته می‌شود. ما در این مقاله از وب سایت رسمی موسسه هنر آموزی به بررسی نکات تکمیلی در خصوص طراحی لباس عروس پرنسسی خواهیم پرداخت.

آموزش طراحی لباس عروس پرنسسی

در گذشته برای آموزش طراحی لباس باید به صورت حضوری در کلاس های هنرآموزی شرکت می‌کردید اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات دیگر نیازی به شرکت در کلاس های حضوری نیست و اگر زمان لازم برای این کار را ندارید می‌توانید در منزل خود و با استفاده از یک گوشی موبایل، تبلت یا سیستم کامپیوتری نیز در این کلاس های شرکت کنید. البته ما نمی‌خواهیم ارزش و اهمیت کلاس های حضوری را زیر سؤال ببریم با این حال مؤسسات پیشرفته طراحی لباس، کلاس های خود را به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌کنند. از جمله این مؤسسات می‌توان به موسسه هنرآموزی اشاره کرد که آموزش طراحی لباس عروس پرنسسی را به صورت آنلاین و حضوری در شش ترم و از سطح مبتدی تا پیشرفته در دستور کار خود قرار داده است.

شما حتی اگر در ساعت مشخصی نتوانید در کلاس های هنرآموزی شرکت کنید می‌توانید فیلم آموزشی آن دوره را دریافت کنید و در سایر ساعات روز به تماشای آن مشغول شوید. کلاس های حضوری 6 الی 7 ماه به طول می‌انجامد و دوره های آنلاین نیز مدت زمان کمتری نیاز دارند. نکته جالب اینکه برای شرکت در این دوره های آموزش طرحی لباس نیاز به هیچ گونه پیش نیازی ندارید و بدون هیچ مهارتی در زمینه طراحی لباس نیز می‌توانید در این کلاس ها ثبت نام کنید.

نکات طراحی لباس عروس پرنسسی

همه ما می دانیم که لباس عروس پرنسسی یک طراحی کلاسیک و عامه پسند دارد؛ هیچ چیزی هم به اندازه پرنسس های دیزنی لند در معروف شدن و مشهور شدن این لباس ها نقش نداشته است. امروزه که عروس‌های جوان حساسیت بالایی در انتخاب لباس عروس دارند توجه به طراحی و خلاقیت در طراحی لباس عروس‌های پرنسسی که به لباس عروس پرنسس های دیزنی نیز شهرت یافته است افزایش یافته و این مسئله با آموزش نکات خاصی در این زمینه همراه است.

از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی لباس عروس پرنسسی باید رعایت گردد توجه به پف دار بودن دامن است. درواقع این ویژگی مهم‌ترین مشخصه لباس عروس‌های پرنسسی است. در وهله دوم باید به بالا تنه و کمر لباس توجه کرد. این لباس های به صورت دو تکه و سه تکه طراحی می‌شوند. برخی از لباس ها دو کلته هستند که به صورت دو تکه طراحی می‌شوند اما اغلب طراحان حرفه ای برای لباس های آستین دار از شیوه طراحی سه تکه استفاده می‌کند بدین صورت که دامن، نیم تنه و آستین ها به صورت جداگانه دوخته می‌شوند.

نکته دیگر به سایز عروس و فردی که می خواهد این لباس را بپوشد اختصاص دارد. طراحی لباس عروس پرنسسی زمانی زیبا و جذاب است که برای یک خانم قد بلند باشد در غیر این صورت نمی‌تواند یک طراحی زیبا و دل انگیز به حساب آید چرا که دامن پف دار و نیم تنه این لباس ها به گونه ایست که باعث خطای دید و کوتاه به نظر رسیدن انسان می‌شود بنابراین اگر تحمل کفش هایی با پاشنه های بسیار بلند را ندارید بهتر است از سفارش لباس عروس پرنسسی خودداری کنید.

انواع طراحی لباس عروس پرنسسی

انواع مختلفی از لباس عروس‌های پرنسسی در گالری ها و مزون ها مشاهده می‌شود که اصولاً از طرح های مختلفی بهره برده‌اند. متداول ترین طراحی های صورت گرفته در ایران برای سفارش و دوخت لباس عروس پرنسسی شامل موارد ذیل است که با ذکر جزییات معرفی شده‌اند.

طراحی لباس عروس پرنسسی مدل آستین دار

باتوجه به اینکه خاندان های سلطنتی اجازه پوشیدن لباس های دو کلته را ندارند نوعی از لباس عروس پرنسسی را سفارش می‌دادند که به صورت آستین دار بود. این لباس ها امروزه با ظرافت بالایی دوخته می‌شود و جنس آستین ها نیز از تورهای بسیار زیبا و جذاب است. به جرئت می‌توان گفت که این نوع لباس یکی از خاص ترین و ماندگارترین طراحی ها را در عرصه صنعت مد و لباس است.

طراحی لباس عروس پرنسسی مدل دکلته

آموزش طراحی لباس عروس پرنسسی مدل دکلته

به جرئت می‌توان گفت پرطرفدارترین نوع لباس عروس پرنسسی در ایران و حتی سایر کشورها همین نوع است که دامن آن بسیار ساده و پف دار است و نیم تنه بالا نیز هرچند بسیار ساده می باشد با این حال به صورت دوکلته طراحی شده است. این لباس عروس مناسب کسانی است که بالاتنه ظریف و بازوان دخترانه‌ای دارند بنابراین اگر حجم بالا تنه زیاد باشد اصلاً طراحی دل چسبی از آب در نمی‌آید و بهتر است از مدل های بعدی استفاده کنید.

طراحی لباس عروس پرنسسی مدل دامن دنباله دار

در این جا اهمیت طراحی لباس روی دامن است؛ بنابراین می‌توانید بالاتنه را به صورت دو کلته یا آستین دار طراحی کنید اما دامن آن باید در عین حفظ پف دار بودن، دنباله دار نیز باشد. دنباله لباس به سفارش مشتری بستگی دارد اما به هر حال هرچقدر میزان دنباله لباس عروس بیشتر باشد نوعی خلاقیت در طراحی و مهارت در دوخت و دوز و تمول بالای عروس و خانواده داماد را نشان می‌دهد. البته امروزه استفاده از دنباله‌های بسیار طولانی چندان باب نیست و یک دنباله معمولی بسیار زیباتر و شیک به نظر می‌رسد.

طراحی لباس عروس پرنسسی مدل کوتاه

اگر مشتری اندام بسیار ظریف و جذابی داشته باشد می‌تواند این مدل را انتخاب کند. شما نیز به عنوان یک طراح حرفه ای باید به مشتری گوشزد کنید که صرفاً صاحب یک اندام بی‌عیب و نقص قادر است تا چنین انتخاب پر ریسکی داشته باشد. به هر حال اندام‌های ریز یا اندام‌هایی که بسیار ظریف و جذاب هستند یا به‌اصطلاح مانکنی می‌باشند می‌توانند از چنین طرح های خاصی استفاده کنند.

جمع بندی

آموزش طراحی لباس عروس پرنسسی یکی از جذاب ترین بخش‌های آموزشی در موسسه هنر آموزی به حساب می‌آید. اگر توانایی شرکت در کلاس های حضوری را دارید می‌توانید به صورت مجازی در این کلاس های آنلاین طراحی لباس شرکت کرده و همه چیز را به صورت عملی یاد بگیرید. البته آموزش آنلاین نیز به صورت عملی است و حتی آزمون آن نیز به صورت عملی برگزار می‌شود؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید زمان را از دست بدهید می‌توانید در منزل خود و با شرکت در کلاس های آنلاین به فراگیری طراحی لباس بپردازید.

همه آموزش هایی که توسط موسسه هنرآموزی ارائه می‌گردد برگرفته از دوره کامل و جامع مارولوس است که به عنوان بهترین دوره آموزشی طراحی لباس شناخته می‌شود. هزینه شرکت در دوره آموزش طراحی لباس در موسسه هنر آموزی نیز از دو میلیون و پانصد هزار تومان الی هفت میلیون تومان متغیر است. برای تعیین دقیق هزینه‌ها می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از یک مشاوره رایگان و حرفه ای در این زمینه بهره‌مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *