معرفی نرم افزار مارولوس

یکی از دغدغه هایی که طراحان لباس هنگام طراحی با آن مواجه می شوند، توجه به جزئیات کوچک در پارچه است که می تواند شامل ایجاد چین ها در پارچه، بافت و … باشد. این مشکل یک چالش بزرگ برای طراحان حرفه ای به شمار می رود. امروزه با گذشت زمان و پیشرفت علم برای تمام مشکلات راه حلی ارائه می شودکه این راه حل طراحی لباس با نرم افزار مارولوس دیزاینر است. برای طراحان سه بعدی لباس هم نرم افزاری طراحی گردیده است که تمام مشکلات احتمالی را در این زمینه بر طرف می نماد. این نرم افزار طراحی لباس که Marvelous Designer نام دارد، با هدف آسان تر نمودن مراحل طراحی لباس به صورت سه بعدی طراحی گردیده است.

نرم افزار طراحی لباس مارولوس دیزاینر بهترین ابزارها را به طراحان ارائه می دهد تا طراحان و هنرمندان بتوانند با ساده ترین راه، لباس هایی با بالاترین سطح از واقع گرایی در طراحی را خلق نمایند. لازم به ذکر است طراحی لباس با نرم افزار مارولوس در مقابل بسیاری از نرم افزارهای سه بعدی که تاکنون جهت شبیه سازی پارچه و طراحی لباس ارائه گردیده است، بسیار کاربردی تر می باشد. زیرا سایر نرم افزارها اغلب دارای محدودیت های قابل توجهی هستند. در ادامه مطلب در سایت هنرآموزی  و یا شرکت در دور های آنلاین طراحی لباس با ما همراه باشید .

نرم افزار مارولوس دیزاینر چیست؟

امروزه نرم افزار طراحی لباس مارولوس دیزاینر، به عنوان بهترین و کاربردی ترین نرم افزار در بازار شناخته می شود. این نرم افزار به هنرمندان در رشته ی طراحی لباس این امکان را می دهد تا در طراحی لباس با نرم افزار مارولوس الگو های زیبا طراحی نموده و در واقع با الگوهای خیاطی که به شکل واقعی و طبیعی هستند، طراحی خود را تکمیل نمایند. از ویژگی های این نرم افزار طراحی به طور مجازی است اما علاقه مندان می توانند دقیقا مانند طراحان مد یا خیاط ها، نسبت به طراحی و خلق لباس های زیبا و جذاب اقدام نمایند. این نرم افزار به کاربران خود این امکان را می دهد که جلوه های فیزیکی متعددی را شبیه سازی نمایند. این جلوه های فیزیکی که می تواند شامل جاذبه یا باد باشد، بسیار با اهمیت است و به شکل شگفت انگیزی باعث واقع گرایانه ای تر شدن طراحی شده و به طور کلی تاثیر به سزایی بر طراحی می گذارد.

نرم افزار مارولوس دیزاینر به عنوان نرم افزار پیشرو در زمینه ی طراحی لباس امکانات زیادی را به طراحان و علاقه مندان به طراحی لباس ارائه می دهد. هنرمندان می توانند در طراحی لباس با نرم افزار مارولوس دیزاینر، لباس های سه بعدی جذاب و زیبایی را به صورت مجازی طراحی نمایند. این نرم افزار کاربردی مزایای زیادی دارد و ابزارهای متعددی ارائه می دهد که به کاربران این امکان را می دهد با استفاده از آن، طرح های با کیفیت تری خلق گردد. از دیگر مزایای طراحی لباس با نرم افزار مارولوس افزایش کیفیت طرح ها در کم ترین زمان ممکن است در واقع  مارولوس دیزاینر باعث صرفه جویی در زمان می شود. همچنین با استفاده از این نرم افزار می توان به طرح های ایجاد شده، سرزندگی بیشتری بخشید. دیگر قابلیت های نرم افزار Marvelous Designer ایجاد لباس ها، از ابتدایی ترین مدل ها تا پیچیده ترین سبک ها می باشد. همچنین می توان با استفاده از آن لباس های چین دار و ناهمواری را طراحی نمود. نرم افزار طراحی لباس مارولوس دیزاینر آنقدر دقیق است که به تمام جزئیات می پردازد. این جزئیات می تواند شامل دکمه ها، لوازم جانبی، پارچه ها و بسیاری دیگر از خصوصیات فیزیکی طرح باشد.

نرم افزار مارولوس دیزاینر بسیار با دقت عمل می کند و کاملا دقیق تمام عناصر را با توجه به سلیقه ی طراح کنار هم قرار می دهد. هدف از نرم افزار مارولوس خلق نهایی بهترین طرح می باشد. از دیگر قابلیت های Marvelous Designer سازگاری آن با سایر نرم افزار های سه بعدی است. نرم افزار طراحی لباس مارولوس می تواند با برخورداری از رابط های تعاملی خود با نرم افزار های سه بعدی، لباس های شبیه سازی شده را ویرایش کرده و نهایتا روی فرم های سه بعدی قرار دهد. یکی دیگر از مزایای مارولوس دیزاینر بی نیاز بودن این نرم افزار از الگوهای CAD است که باعث افزایش سرعت عمل طراحان هنگام استفاده از آن می شود. نرم افزار Marvelous Designer به شکلی طراحی گردیده است، که ضمن ارائه ی قابلیت های متعدد، بتوان به آسان ترین شکل ممکن از آن استفاده نمود.

آموزش مارولوس دیزاینر

سیستم مورد نیاز نرم افزار مارولوس

همچون سایر نرم افزارها که برای نصب و استفاده از آن ها باید سیستم را بررسی نمود، در نرم افزار Marvelous Designer نیز به سیستم خاصی نیاز است. پردازنده ای که برای استفاده از مارولوس دیزاینر مورد استفاده است Intel Corei5 2. 4 GHz یا بالاتر می باشد. همچنین لازم است برای استفاده و نصب نرم افزار طراحی لباس مارولوس سیستم دارای حداقل ۴ گیگابایت RAM باشد.

یکی دیگر از مواردی که باید قبل از نصب و طراحی لباس با نرم افزار مارولوس دیزاینر مورد بررسی قرار گیرد، کارت گرافیک است. توصیه می شود از کارت گرافیک در سطح NVIDIA GeForce GTX 560 یا بهتر از آن استفاده گردد. توصیه می شود، سیستم در هنگام نصب دارای حداقل ۱۰ گیگا بایت فضای نصب و فضای خالی اضافی داشته باشد.

آموزش طراحی لباس با نرم افزار مارولوس دیزاینر

دوره آموزش طراحی لباس به نحوی برگزار می گردد که علاقه مندان به طراحی لباس، تمام قواعد و اصول طراحی لباس را از پایه فرا گرفته و در این رشته ی هنری مهارت های زیادی به دست آورند. در دوره های هنر آموزی به طور کلی مراحل ایجاد لباس بررسی می گردد، و تمام ابزار های موجود در برنامه و شیوه ی استفاده ی درست از آن ها توسط مجرب ترین اساتید در بهترین محیط، آموزش داده می شود. پس از آشنایی با تمام تکنیک های استفاده از این نرم افزار و یادگیری تمام اصول ایجاد الگو برای لباس های متنوع، هنر جویان می توانند به سرعت و سادگی هر چه بیشتر تمام طرح های ذهنی خود را عملی کنند و لباس های دلخواه خود را در نرم افزار مارولوس دیزاینر طراحی نمایند.

دوره های آموزشی طراحی لباس در هنر آموزی به طراحان و علاقه مندان به دنیای مد و طراحی لباس کمک می کند تا در پایان دوره به صورت تخصصی با تمام اصول و قواعد طراحی لباس با نرم افزار Marvelous Designer آشنا شده و در صورت تمایل پس از اتمام دوره وارد بازار کار شوند و به صورت حرفه ای این رشته ی هنری را ادامه دهند.

مزایای طراحی لباس با نرم افزار مارولوس دیزاینر

نرم افزار طراحی لباس مارولوس دیزاینر یکی از بهترین و کاربردی ترین روش ها جهت خلق، تغییر و استفاده مجدد از لباس های سه بعدی محسوب می شود. به عبارت دیگر می توان گفت طراحی لباس با نرم افزار مارولوس دیزاینر برای هنرمندان و طراحان سه بعدی یک راه حل کاربردی محسوب می شود. از دیگر مزایای این نرم افزار سرعت عمل بالای آن است و طراحان لباس می توانند با استفاده از آن بسیار سریع و ساده بهترین طرح ها را خلق نمایند. طرح های ایجاد شده با مارولوس دیزاینر در کم ترین زمان ممکن به صورت کاملا واقعی و طبیعی، شبیه سازی می شوند. موثر و کارآمد بودن نرم افزار Marvelous Designer یکی دیگر از ویژگی های بالقوه ی این نرم افزار محسوب می شود.

همان طور که گفته شد طراحان برای استفاده از این نرم افزار به طراحی الگوهای رایج CAD نیازی ندارند. علاقه مندان به طراحی لباس با نرم افزار مارولوس می توانند با توجه به سلایق شخصی و فردی خود، طرح های ایجاد شده را ویرایش کنند و قسمت مورد نظر خود را از لباس حذف نموده و یا به مدل خود اضافه نمایند. همواره باید توجه داشت که کاربران می توانند نتیجه ی تغییرات را همان لحظه مشاهده نمود. این ویژگی باعث می شود تا نهایتا طرح کم ایرادتری ایجاد شده و در صورت نیاز زیان های احتمالی دوخت لباس نامناسب را به حداقل رساند. موارد بیان شده کمک می کند تا طراحی با استفاده از این نرم افزار از نظر اقتصادی نیز به صرفه می باشد. نهایتا هر کاربری که از این نرم افزار استفاده می کند، می تواند با ایجاد تغییرات با توجه به سلیقه ی خود و بدون محدودیت، به نتیجه ی دلخواه خود رسیده و لباس با کیفیت تری را طراحی نماید.

ویژگی های نرم افزار طراحی لباس مارولوس دیزاینر

در این قسمت به ویژگی های نرم افزار Marvelous Designer پرداخته می شود. این نرم افزار که یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی لباس در زمینه ی طراحی لباس می باشد، شامل بسیاری از ویژگی های کلیدی است که نمونه ای از این ویژگی نصب خودکار، یکپارچه سازی و ایجاد چین و چروک در پارچه می باشد. علاقه مندان به طراحی لباس با نرم افزار مارولوس می توانند تمام این ویژگی های جدید را با یکدیگر ادغام نموده و به کار خود سرعت بخشند.

به طور کلی می توان گفت مارولوس دیزاینر سه بعدی بوده و دارای ویژگی های متعددی جهت مدل سازی، شبیه سازی، متحرک سازی می باشد. در واقعیت اعمالی چون طراحی و ساخت و شبیه سازی انواع لباس به هیچ وجه کار ساده ای نیست اما نرم افزار Marvelous Designer تمام مشکلات و سختی های کار را کم کرده است و طراحی لباس با نرم افزار مارولوس دیزاینر کاربران می توانند خیلی ساده و سریع لباس های دلخواه خود را طراحی نمایند. از دیگر ویژگی های این نرم افزار ارائه ی ابزارهای پیشرفته برای طراحان داخلی است که می توانند با استفاده از آن در کم ترین زمان ممکن، مواردی چون پرده، کفپوش، پارچه ی رو مبلی و … را طراحی و ایجاد نمایند.

آموزش طراحی لباس با نرم افزار مارولوس دیزاینر

الگوسازی طراحی لباس با نرم افزار مارولوس

همان طور که می دانید خیاط ها در مرحله ی اول جهت ایجاد لباس الگوی لباس را رسم نموده و از آن استفاده می کنند. این مراحل به این شکل صورت می گیرد که با توجه به الگوها، پارچه ها برش داده شده و سپس پارچه های بریده شده به هم دوخته می شود. جهت ایجاد لباس های سه بعدی در مارولوس دیزاینر، باید الگوی لباس ها به صورت دیجیتالی ایجاد شوند. طراحی لباس با نرم افزار مارولوس دیزاینر برای تمام افرادی که در حوزه ی خیاطی و نحوه ایجاد الگو سر رشته دارند مناسب است، در غیر این صورت ایجاد الگوهای لباس در Marvelous Designer می تواند چالش برانگیز باشد و توصیه نمی گردد.

الگوسازی در نرم افزار مارولوس برای کاربران بسیار کاربردی می باشد و آن ها می توانند با توجه به سلیقه ی خود الگوهای ایجاد شده را ویرایش کنند. ویرایش و اعمال تغییرات بر روی الگو بسیار راحت است و فقط با چند کلیک ساده و حرکت دادن موس می توان، الگوها را ایجاد کرد و یا تغییرات دلخواه را اعمال نمود. طراحان می توانند پس از آن، الگوهای طراحی شده را روی پارچه پیاده سازی کنند و به صورت کاملا مجازی پارچه را برش داده و برش های ایجاد شده را به یکدیگر بدوزند. از دیگر ویژگی های این نرم افزار امکان مشاهده ی کار نهایی بر تن مدل می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های طراحی لباس با نرم افزار مارولوس الگو سازی و طراحی انواع کلاه ها، شلوار و شلوارک ها، لباس های فرم مانند نظامی و … می باشد. همچنین نرم افزار مارولوس دیزاینر این امکان را به طراحان می دهد تا مواردی چون دامن های گشاد و چین دار، دامن های فانتزی، انواع آستین ها، انواع لباس های راحتی و خواب، کت و شلوار های مردانه و پسرانه، انواع کاپشن های مردانه و زنانه و بچگانه و … را الگوسازی نموده و نهایتا اجرا نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *