آموزش طراحی لباس

امروز لباس‌های چین‌دار یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین لباس‌ها در میان بانوان است. طراحی لباس چین‌دار یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های هر طراحی است و هر فردی برای این‌که به یک طراح ماهر و حرفه‌ای تبدیل شود و بتواند از این راه درآمد قابل‌توجهی را کسب کند، به یادگیری این تکنیک نیاز دارد. آموزشگاه هنر آموزی ازجمله معتبرترین آموزشگاه‌های کشور است که با برگزاری کلاس‌های حضوری و غیر حضوری تمامی تکنیک‌های طراحی لباس چین‌دار را به کارآموزان خود آموزش می‌دهد. این آموزشگاه با همکاری برترین و مجرب‌ترین اساتید مبتدی‌ترین افراد را می‌تواند به یک طراح لباس حرفه‌ای چین‌دار تبدیل کند.

آموزش طراحی چین لباس

لباس چین‌دار یکی از زیباترین لباس‌های مورد علاقه بانوان است که در چند دهه اخیر از آن در طراحی مدل‌های گوناگونی از انواع لباس‌ها استفاده‌های فراوانی شده است. شاید در ابتدا فکر کنید که طراحی چین لباس کاری آسان و راحت است، درصورتی‌که این‌طور نیست و این رشته تکنیک‌ها و فنون خاص خود را دارد که شما بدون آگاهی از این تکنیک‌ها نمی‌توانید یک چین را در لباس به زیبایی و بدون عیب و نقص طراحی کنید. پیشنهاد می‌دهم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه طراحی چین در لباس را به شما آموزش بدهیم.

شما برای طراحی چین لباس در ابتدا لازم است که وسایل مورد نیاز خود که شامل مداد رنگی، مداد طراحی، پاک‌کن و کاغذ پوستی است را آماده کنید، سپس می‌توانید یک مدل دلخواه را در ذهن خودتان طراحی کنید و آن را بر روی کاغذ پیاده کنید و شما برای ایجاد طرحی زیبا و بی‌عیب‌ و نقص باید مدل‌های زیادی را طراحی و تمرین کنید و برای این‌که بتوانید تمرین بیشتری را انجام بدهید، بایستی از کاغذهای پوستی استفاده کنید؛ بدین روش که کاغذ پوستی را بر روی طرح فیگور موردنظر خود قرار دهید و طراحی دامن خود را آغاز کنید.

در ادامه باید بتوانید کمر دامن خود را طراحی کنید که در این مرحله باید دقت کنید که چین دامن بتواند مماس بر دامن قرار بگیرد و از آنجایی‌که کمر دامن در زیر خط افق گذاشته می‌شود به شکل مقعر طراحی می‌شود.

مراحل طراحی چین لباس

لباس چین‌دار یکی از مورد علاقه ترین لباس‌های خانم‌ها از زمان به وجود آمدن آن تا به امروز است. از این‌رو افراد زیادی مشتاق به یادگیری طراحی چین لباس هستند که بتوانند طرح‌های مورد علاقه خود را طراحی کنند و علاوه‌ بر انجام دادن فعالیت هنری مورد علاقه خود، بتوانند از این راه سود زیادی هم به دست بیاورند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا تمامی مراحل ایجاد چین در لباس و دامن بانوان و حتی دختران کوچک را برایتان توضیح بدهیم.

  1. برای طراحی چین دامن باید دقت کنیم که در محل در محل چین خوردگی دامن به خاطر جمع شدن پارچه لباس، برآمدگی‌های کوچکی به وجود می‌آید که این برآمدگی را شما می‌توانید با ۳ نوع از خط‌های عمودی که شامل خطوط سراسری، خطوط نیمه و خطوط ریز هستند را طراحی و ترسیم کنید.
  2. شما برای طراحی چین دامن باید کار خود را از خطوط سراسری آغاز کنید. خطوط سراسری بایستی در امتداد تاپ دامن و همین‌طور با مد نظر قرار دادن حرکت و طرز قرار گرفتن فیگور طراحی شوند.
  3. شما باید در بین خطوط سراسری و در راستای آن یک یا دو خط نیمه را ترسیم کنید.
  4. در ادامه باید بین خطوط ترسیم‌ شده، خط‌های ریزی را برای نشان دادن چین سوزنی طراحی کنید.
  5. درآخر برای کامل کردن طراحی دامن چین‌دار خود، باید خط موج داری را در لبه پایین دامن متناسب با خطوط عمودی کشیده شده رسم کنید. شما باید محل تلاقی خط‌های عمودی با خط موج دار را پر رنگ‌تر برای به وجود آوردن سایه روشن طراحی کنید.

نکات طراحی چین لباس

طراحی چین لباس یکی از تکنیک‌های طراحی لباس است. پیش‌تر به شما آموزش گام به گام این تکنیک را توضیح دادیم. شما برای این‌که بتوانید به یک طراح لباس حرفه‌ای تبدیل شوید، لازم است یکسری نکات را در این مورد رعایت کرده تا یک طراحی عالی را انجام بدهید که در زیر آن‌ها را بیان می‌کنیم.

جنس پارچه و جاذبه زمین از عوامل بسیار تأثیرگذار در طراحی چین هستند که باید در موقع طراحی لباس چین‌دار به آن‌ها توجه کنید که در ادامه توضیحاتی را درباره هر یک از آن‌ها ارائه خواهیم داد.

  1. تأثیر جنس پارچه بر روی چین لباس: شما در ابتدا باید درباره جنس پارچه‌ای که می‌خواهید طراحی کنید، اطلاعات کافی داشته باشید؛ چون‌که میزان ریزش پارچه‌های گوناگون با یکدیگر تفاوت دارد و بنابراین نوع و ظاهر هر چین در پارچه‌های مختلف نیز مانند یکدیگر نیست.
  2. تأثیر جاذبه زمین بر روی چین لباس: جاذبه‌ی زمین سبب ایجاد خط‌های عمودی روی پارچه می‌شود و این باعث بلندتر دیده شدن دامن در ذهن بسیاری از افراد می‌شود.

جمع بندی

لباس چین‌دار یکی از لباس‌های مورد علاقه خانم‌ها است که طرفداران زیادی را در بین خانم‌های شیک پوش و خوش پسند به خود اختصاص داده‌ است. ما در این مقاله سعی کردیم که آموزش طراحی چین لباس را به‌صورت اختصار به شما توضیح بدهیم، اما شما عزیزان برای حرفه‌ای شدن و کسب مهارت نیاز به یادگیری این تکنیک در آموزشگاه‌های حرفه ای دارید که آموزشگاه هنر آموزی یکی از بهترین آموزشگاه‌ها است که تمامی نکات درباره این تکنیک جذاب را به شما عزیزان آموزش می‌دهد و شما را همواره در طول دوره و پس‌ از آن حمایت و پشتیبانی می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *