طراحی لباس با نرم افزار به شما کمک میکند تا طرح های حرفه ای و بی عیب و نقصی ارائه دهید. طراحی و دیزاین لباس یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نکاتی است که افراد هنگام خرید و انتخاب لباس به آن توجه می کنند. طراحی و مد لباس روز به روز در حال تغییر و تحول است و این رشته هم مانند هر کار دیگری، در حال تغییر و به روز شدن است. امروزه دیگر طراحی مانند سابق به صورت سنتی انجام نمی‌شود، زیرا کار خیاطان و طراحان سابق زمان بر و پر هزینه است و دیگر روش‌های سنتی جوابگوی مد و طراحی به روز نیستند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در هر زمینه‌ای روش‌های جدیدی خلق شده‌اند و در زمینه طراحی و دیزاین لباس نیز روش‌های جدید و نرم افزاری زیادی به وجود آمده است. این ابزار هم وقت کمتری را صرف می‌کنند و هم نتیجه مطلوب و عالی خواهند داشت.

طراحی با استفاده از نرم افزار طراحی لباس ، یک روش جدید و امروزی برای طراحی لباس‌های عالی و زیبا است. طراحی نرم افزاری شامل چند قسمت ازجمله نرم افزار طراحی الگوی دو بعدی، نرم افزار سایزبندی و اندازه‌گیری، نرم افزار چیدمان و دیزاین و نرم افزار شبیه سازی لباس روی مانکن می شود. موسسه‌های زیادی برای آموزش طراحی بنا شده‌اند که یکی از این آموزشگاه‌ها آموزشگاه دانش هنر است که برای آموزش از مدرسان با تجربه و کار بلد و بهترین متد های آموزشی استفاده می کند. امتحانات آموزشگاه دانش هنر به صورت تئوری برگزار می‌شوند و با اگر بتوانید در مرحله حاضر قبول شوید، به مرحله بعد راه پیدا می کنید.

نرم افزار طراحی لباس زنانه

طراحی لباس زنانه یکی از شغل‌های پردرآمد است که جایگاه خاص و ویژه‌ای در بازار کار دارد. با وجود رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت و ‌گوناگون، باید بهترین اندازه و مدل را با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها نقاشی کنید. انتخاب رنگ در طراحی لباس زنانه بسیار مهم است زیرا باید برای لباس مناسب باشد. داشتن برخی ویژگی ها مانند آشنایی با آناتومی طراحی لباس زنان، آشنایی کامل رنگ‌ها، شناخت رنگ‌ها متناسب با ذائقه زنان و سلیقه به خرج دادن برای خلق طرح جدید از ملزومات یک طراح لباس هستند. همچنین او باید انواع سبک‌های رایج لباس زنان را بشناسد و با آگاهی کامل از جنس انواع پارچه‌های لباس مانند نازکی، سفتی، نرم، زبر و الیاف پارچه زنان و ایده‌های جدید برای خلق رنگ و طرح پارچه زنان دست به طراحی و دوخت لباس بزند. نرم افزار طراحی لباس زنانه کار شما را راحت کرده است.

طراحی لباس با نرم افزار یک کار شیرین و جذاب و از طرفی پیچیده و دشوار است که ما در آموزشگاه دانش هنر با وجود استادان و مدرسان حرفه‌ای و با تجربه یادگیری آن را برایتان آسان کرده ایم. با اطلاعاتی که در این دوره ها به دست می آورید، می توانید در مدت کوتاهی، به یک طراح لباس ماهر تبدیل شوید. ما در آموزشگاه دانش هنر دو نوع شیوه تدریس داریم یکی حضوری که در طول هفته دو روز کلاس برگزار می‌شود و استادان با تجربه‌ای از صفر تا صد طراحی را با کلامی روان، پشتیبانی کامل و‌ تدریسی عالی به شما ارائه می‌دهند.

روش دوم روش غیرحضوری و آنلاین است. امروزه بنا بر دلایلی، ممکن است شرایط حضور در کلاس برای برخی افراد مهیا نشود و به خاطر مشکلات زیاد، زمان کم و مسافت‌های طولانی، حضوری کاری زمان بر باشد. ما این مشکل را رفع کرده‌ایم و با حضور در کلاس های آنلاین، آموزش شما با همان کیفیت دوره های حضوری انجام می شود. ما همچنین به شما اطمینان می دهیم که هیچ تفاوتی در سطح کیفی و اطلاعات کلاس ها وجود نخواهد داشت و مدرس نکات را با کیفیت یکسان تدریس می‌کند.

از طرفی هنرآموزان دارای پشتیبان تخصصی هستند و هر سؤال و مشکلی هم داشته باشند، به صورت کامل راهنمایی می‌شوند. در دوره های آنلاین، علاوه بر کلاس های مجازی، فیلم های تخصصی و با کیفیت هم برای هنرجویان ارسال می شوند تا بتوانند آن ها را بار ها و بار ها دوره کنند و به مباحث مسلط شوند.

در پایان کلاس آنلاین یک پشتیبان با تجربه به صورت ۲۴ ساعته آماده است تا به سؤالات و شبهات شما در این زمینه پاسخ دهد و می توانید طراحی لباس با نرم افزار را به صورت کامل رفع اشکال کنید. کلاس‌های حضوری برای طراحی لباس، شش تا هفت ماه طول می کشند و کلاس‌های آنلاین پنج تا شش ماه زمان نیاز خواهند داشت. چون کلاس‌های آنلاین سه روز در هفته کلاس برگزار می‌شوند و زمان کمتری برای اتمام دوره طول می‌کشد ولی کلاس حضوری دو روز در هفته کلاس برگزار می‌شوند به همین خاطر، دوره یک ماه دیرتر به اتمام می‌رسد. شما می توانید بدون داشتن هیچ پیشینه‌ای از خیاطی، در موسسه دانش هنر با وجود بهترین و با تجربه ترین مدرسین، به یک طراح و خیاط با تجربه تبدیل شوید. هدف اصلی موسسه دانش هنر، آماده کردن شما برای بازار کار و درآمد زایی است. مدرسان دانش هنر از نرم افزار طراحی لباس زنانه محبوب و بی‌نظیر Marvelous Designer برای تدریس استفاده می‌کنند.

نرم افزار طراحی پارچه

همان‌گونه که گفتیم، با پیشرفت علم و تکنولوژی، کار و فعالیت‌ها نیز دچار تغییر و تحولاتی شده‌اند. ما با کمک نرم افزار طراحی پارچه، می‌توانیم طرح و نقش‌های زیبا و شگفت انگیزی را خلق کنیم. برخی این طرح‌ها را با بهترین کیفیت چه در ابعاد بزرگ و چه در ابعاد کوچک به نمایش می‌گذارند و شما هم می‌توانید طرح‌های زیبایی را برای پارچه، موکت و پرده یا هر چیزی دیگری که دوست داشتید، طراحی و ‌دیزاین کنید. نرم افزار‌های زیاد و متنوعی برای طراحی و آراستن موجود هستند مانند نرم افزار فتوشاپ، ایلوستریتور و کرل که می توانید با استفاده از آن ها، بسیار  عمل کنید.

نرم افزار شبیه سازی لباس روی مانکن

به کمک طراحی لباس با نرم افزار شما می توانید طرحی دقیق از لباسی که می خواهید را قبل از دوخت و برش، به معرض نمایش بگذارید. جزئیاتی مانند بافت پارچه، مدل لباس، برش ها و طرح کلی آن مشخص می شود و باید ببینید مورد قبول واقع می شود یا خیر. از این طرق لباس ها با دقت بیشتر و بهتری تولید می شوند و نتیجه مشتری را راضی خواهد کرد. همچنین از هدر رفتن پارچه نیز جلوگیری کرده‌اید.

نرم افزار طراحی الگو خیاطی

در نرم افزار‌های طراحی الگو، می توانید هر سایز و اندازه‌ای که موردنظرتان باشد را م با دقت بسیار بالا در الگو قرار دهید و منحنی‌های الگو را به بهترین نحو ممکن و با کیفیت عالی به اجرا بگذارد. این نرم افزار بیش از 80 سایز را پشتیبانی می‌کند. این نرم افزار‌ها دارای تابع پیشرفته هستند و می‌توان منحنی و سایزها را بنا بر خواسته خود، ویرایش و تغییر داد. همچنین از زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و… نیز پشتیبانی می‌کنند تا کاربر مشکلی در زمینه زبان نداشته باشد. در نرم افزار‌های طراحی الگو دو روش برای کشیدن الگو وجود دارد، یکی مدل نقطه‌ای و دیگری مدل خودکار هستند که هر دو با کیفیت و سایز دقیقی کارتان را انجام می‌دهند. کار با نرم افزار طراحی الگو‌ خیاطی، بسیار لذت بخش و آسان است و الگو‌های رسم شده با این نرم افزار‌ها بسیار دقیق و عالی هستند. جمینی (Gemini) هم یکی دیگر از این نرم افزار‌های طراحی الگوی خیاطی است. به کمک این نرم افزار طراحی لباس الگو‌ها بسیار دقیق و بدون خطا کشیده می‌شوند.

نرم افزار طراحی لباس

بهترین نرم افزارهای طراحی لباس

امروزه طراحی لباس با نرم افزار‌های گوناگون انجام می شود و با طی کردن چند مرحله، با استفاده از نرم افزار‌ها به یک طرح زیبا و نایاب خواهید رسید. پس از کشیدن طرح الگو، انتخاب پارچه، شبیه سازی روی مانکن و اطمینان از این که طرح زیبا و معرکه‌ای دارید، می‌توانید با بهترین نرم افزار‌ها به نتیجه دلخواه برسید. در این بخش چند نرم افزار فوق‌العاده را برای طراحی لباس معرفی می‌کنیم.

طراحی لباس با نرم افزار  Gemini

نرم افزار طراحی لباس جمینی (Gemini) یکی دیگر از نرم افزارهای طراحی لباس است که با کمک این نرم افزار می‌توانید الگو‌ها را به صورت دقیق و مرتب و بدون هیچ‌ مشکلی به سادگی طراحی کنید. با وجود نرم افزار جمینی بدون هیچ‌ محدودیتی در الگو و سایز بندی، طرحی زیبا به دلخواه و سلیقه خود به نمایش بگذارید.

نرم افزار Marvelous Designer

نرم افزار Marvelous Designer که یکی از بهترین نرم افزارها برای طراحی لباس است و‌ با توجه به این نرم افزار می‌توانید الگو‌های پیچیده و سخت را به آسانی طراحی کنید. همچنین این امکان را به شما می دهد تا طرحی سرسام‌آور و شگفت انگیز را با دقت بالا طراحی کنید. همچنین این قابلیت را دارد که در هر جایی که دوست داشتید تغییر یا ویرایش خود را بر روی طرح انجام دهید. به راحتی و بدون خراب شدن مدل، می‌توانید طرح را ویرایش کنید.

 این نرم افزار مدل را به صورت سه بعدی به نمایش می‌گذارد که باعث می‌شود شما مدل را بهتر و با کیفیت بالاتری طراحی کنید و همچنین نمای طبیعی پارچه را از لحاظ کششی، سفتی، برش، خم و ضخامت، با کیفتی عالی نشان می دهد.

طراحی لباس با نرم افزار گربر (Gerber)

 در این نرم افزار می‌توانید نمونه و طرح را قبل از این که روی پارچه پیاده کنید، به حالت سه بعدی با همان سایز و اندازه بر روی مانکن نشان ‌دهید و اگر مشکل و عیبی در طرح بود، می‌توانید در این جا آن را برطرف کنید. این نرم افزار شباهت زیادی به نرم افزار جمینی دارد و تقریباً کارایی این دو شبیه به هم است.

نرم افزار lectra

نرم افزار لکترا (lectra) که یک نرم افزار کاربردی و شناخته شده در سطح جهان است و‌ می توانید الگوی انتخاب شده را در این نرم افزار بنا به سلیقه طراحی و دیزاین کنید. این برنامه دارای تکنیک‌های پیشرفته‌ای برای طراحی الگو است که بسیار سریع می‌توان با استفاده از این نرم افزار طراحی را انجام داد.

نرم افزار طراحی لباس Optitex

 با وجود نرم افزار اپتی تکس (Optitex) و برنامه عالی و کاربردی، طراحان می‌توانند جنس پارچه و رنگ مدل را انتخاب کرده و از طرح‌های گوناگون در پارچه استفاده کنند. نرم افزار اپتی تکس دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها است تا هر رنگی را با هر تناژی که خواستید برای خلق کردن طرح زیبا در دسترس داشته باشید.

جمع‌بندی

خیاطی یکی از پیچیده‌ترین صنعت هاست که امروزه بسیار پیشرفت کرده است و نقش بسیار مهمی دارد. دیگر خیاطی قدیمی و سنتی جوابگوی نیاز‌ها و خواسته‌ی افراد جامعه نمی‌باشند و لازم است شیوه‌ای جدید را برای طراحی لباس ها به کار بگیریم. امروزه برای هدر ندادن پارچه و خراب نشدن طرح و الگو، از نرم افزار طراحی لباس کاربردی استفاده می‌شود. طراحان با وجود نرم افزار‌های مختلف طرح و الگوی موردنظر خود را بر روی یک مانکن طراحی می‌کنند و وقتی به طرح دلخواه رسیدند، آنگاه نمونه را بر روی پارچه پیاده می‌کنند و این کار باعث صرفه جویی در زمان نیز می‌شود.

 آموزشگاه دانش هنر، کلاس های طراحی لباس را با بهترین کیفیت و بازدهی و با هدف ورود هنرجویان به بازار کار، برگزار می کند. تمامی نکات درباره طراحی لباس سنتی و مدرن و همچنین تکنیک های کار با نرم افزار های طراحی لباس به شما آموزش داده می شوند و با داشتن مربی‌های با تجربه و مدرسان برجسته کشور در زمینه طراحی مد و لباس، می‌توانید بهترین کارها را تحویل بدهید.

این آموزشگاه از طراحی لباس با نرم افزار کاربردی و عالی مارولوس پشتیبانی می‌کند و طراحی با این نرم افزار را آموزش می‌دهد. بعد از اتمام دوره در آموزشگاه، امتحاناتی به صورت تئوری برگزار می‌شوند و با کسب نمره لازم در هر ترم، به ترم بعد می روید. در آموزشگاه دانش هنر، داوطلبان بدون هیچ مشکلی در کار به دوره‌های بعد راه پیدا می‌کنند، چون مدرسان تمام مباحث را به صورت روان و واضح توضیح می‌دهند و جایی هیچ مشکلی باقی نمی‌ماند. همچنین اگر هنگام تدریس نیز مشکلی داشته باشید، کارشناسان به صورت شفاف هر سؤالی که داشته باشید را برطرف می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *