با گسترش روز افزون فعالیت در حوزه طراحی لباس، شاخه‌های مختلف و متنوعی برای یادگیری این حرفه وجود دارد. در واقع طراحان لباس برای بهبود یادگیری مهارت طراحی لباس لازم است که شاخه‌ای منحصربه‌فرد را برای یادگیری حرفه‌ای و جداگانه انتخاب کنند. یکی از رشته‌های جذاب و منحصربه‌فرد در طراحی مد و لباس، طراحی لباس عروس بچه گانه است. در طراحی لباس کودکان با سنین مختلف نیز لازم است که فرد دوره‌های حرفه‌ای و کاملی را برای شروع فعالیت در این حوزه آغاز کند. علاوه بر این، شرط موفقیت در دسته بندی‌های مختلف طراحی لباس رعایت نکات ویژه‌ای است که در آن دسته بندی وجود دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا با نکات طراحی لباس عروس بچه گانه به طور کامل آشنا شویم.

طراحی لباس عروس بچه گانه

دختر بچه‌های کوچک معمولاً از سنین پایین به پوشیدن لباس عروس در مجالس مختلف علاقه دارند. یادگیری و طراحی لباس عروس بچه گانه به دلیل استفاده از پارچه‌های مختلف و با جنس‌های منحصربه‌فردی که دارد، با طراحی سایر لباس ها تفاوت‌های ویژه‌ای دارد. علاوه بر این، با توجه به این که میزان رشد کودکان در سنین مختلف برای کودکان با یک دیگر متفاوت است، اندازه‌گیری دقیق از کودکان و طراحی صحیح لباس عروس برای آن ها اهمیت زیادی دارد. مدل‌های فانتزی و پرنسسی به دلیل طراحی منحصربه‌فرد و زیبایی که دارد برای کودکان بین 4 تا 6 سال بهترین انتخاب است. همچنین طراحی لباس عروس طفلانه برای این سنین بهتر است که از پارچه‌های براق تر و پیراهن‌هایی که پف بیشتری دارد، توصیه می‌شود.

 با وجود این که لباس عروس معمولاً با رنگ‌های متنوع و پارچه‌های مختلفی دوخته می‌شود، اما معمولاً برای زیبایی بیشتر لباس عروس برای کودکان توصیه می‌شود از پارچه‌های گیپور، تور و ساتن استفاده نمایید. برای رسم الگو لباس عروس اندازه‌گیری دقیق از سایز سر شانه، اندازه قد دامن، اندازه قد بالا تنه، قد آستین و … کودکان اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، با توجه به این که کودکان در سنین مختلف میزان رشد متفاوتی دارند، در نظر گرفتن چندین سانت اندازه اضافه برای دوخت بیشتر در سنین بالاتر اهمیت دارد. برای یادگیری اندازه‌گیری دقیق تر قسمت های مختلف ذکر شده، می توانید در دوره جامع آموزشگاه هنر آموزی بدون نیاز به گذراندن دوره پیش نیاز شرکت نمایید. در این دوره در 4 ترم متوالی و به صورت صفر تا 100 به آموزش کلیه نکات مهم در مورد طراحی لباس های مختلف پرداخته می‌شود.

نکات طراحی لباس عروس بچه گانه

طراحی لباس عروس بچه گانه همانند طراحی سایر لباس ها با طرح ها و مدل‌های مختلف نکات مهم و مختلفی دارد که رعایت این نکات در طراحی و دوخت هر چه بهتر لباس عروس تأثیر زیادی در زیبایی هر چه بیشتر آن دارد. برای مثال برای دختر بچه‌هایی که سن آن ها نسبت به سایر هم سن و سال ها بیشتر است و سایز بزرگ‌تری دارند، توصیه می شود طراحی لباس عروس طفلانه به‌گونه‌ای باشد که پف ان ها کمی پایین تر از سینه است؛ اما برای دختر بچه هایی که اندازه معمولی و مناسبی دارند، رعایت پف دار بودن یا نبودن اهمیت زیادی ندارد. در بسیاری از موارد و برای زیبایی بیشتر لباس عروس برای دختر بچه ها توصیه می‌شود از ژپون برای زیر دامن استفاده کنید. ژپون ها معمولاً در اندازه و سایزهای مختلف و متنوعی وجود دارد که برای سنین و سایزهای متفاوت مناسب است. همچنین در طراحی لباس عروس بچه گانه یکی از نکات مهم انتخاب رنگ لباس است. در سنین بین 3 تا 7 سال دختر بچه ها معمولاً به رنگ‌های بسیار روشن مثل صورتی روشن، کرم، سفید، نباتی، آبی روشن و … علاقه بیشتری دارند. از طرفی برای چهره معصومانه و زیبای کودکان انتخاب این رنگ ها بسیار مناسب تر است. یکی از نکات دیگری که در طراحی هر چه بهتر لباس عروس طفلانه اهمیت دارد، اندازه‌گیری دور گردن کودک است. برای این اندازه‌گیری متر را روی گودی گردن قرار داده و دور گردن آن قدر بپیچید که مجدد به گودی آن برسید. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که سایز لباس عروس برای کودکان باید کمی آزادتر و گشادتر باشد تا کودک احساس راحتی کند.

انواع طراحی لباس عروس بچه گانه

یکی از زیبایی های منحصربه‌فرد فعالیت در حوزه طراحی لباس، تنوعی است که برای لباس های مخنلف و برای سنین متفاوت دارد. طراحی لباس عروس بچه گانه نیز انواع و اقسام مختلفی دارد که باید با توجه به سن کودک، قد و سایز آن مدل لباس مناسب را برای کودک انتخاب کنید. علاوه بر این، برخی دختر بچه ها صرفاً به پوشیدن لباس عروس با قد کاملاً بلند تا کوتاه علاقه دارند که این موضوع نیز باعث تفاوت در طرح و انتخاب نوع لباس عروس طفلانه می‌شود. انواع طراحی لباس عروس بچه گانه عبارت‌اند از:

  • لباس عروس پف دار
  • لباس عروس اروپایی
  • لباس عروس پرنسسی
  • لباس عروس آستین دار
  • لباس عروس دانتل
  • لباس عروس حریر
  • لباس عروس دنباله دار
  • لباس عروس پشت بلند- جلو کوتاه

جمع بندی

طراحی لباس برای کودکان تفاوت‌های ویژه‌ای با طراحی لباس برای افراد با سنین بالاتر دارد. به همین جهت رعایت نکات مهم در طراحی لباس تأثیر دو چندانی در زیبایی هر چه بیشتر و ظرافت بهتر لباس کودکان دارد. برای یادگیری کامل نکات طراحی لباس کودکان می توانید در دوره آموزش کامل طراحی لباس آموزشگاه هنر آموزی شرکت نمایید. این دوره به دو صورت آنلاین و حضوری و با حضور برترین اساتید مجرب در حوزه طراحی لباس برگزار می‌گردد. پس از اتمام دوره نیز با یادگیری نکات کامل در مورد طراحی لباس های مختلف از جمله طراحی لباس عروس بچه گانه آشنا شده و گواهینامه معتبر دریافت می نمایید. با دریافت این گواهینامه امکان حضور و فعالیت در رشته طراحی لباس برای علاقه‌مندان و هنر جویان به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *