کلاس آنلاین طراحی لباس

اگر بخواهیم بهترین دوره‌های آنلاین برای آموزش طراحی لباس را به شما معرفی کنیم باید ابتدا به این سؤال پاسخ دهیم که تفاوت کلاس آنلاین با مجازی در چیست؟ و کدام یک بهتر است؟ در کلاس آنلاین، مدرس در کلاس حضور دارد ولی در کلاس‌های مجازی فقط فیلم آموزشی پخش می‌گردد و از پشتیبانی توسط مدرس خبری نیست، پس به لحاظ کارایی کلاس‌های آنلاین تفاوت بسیار زیادی با دوره‌های مجازی دارد همچنین طبق بررسی‌های به عمل آمده درصد موفقیت در کلاس‌های آنلاین بسیار بالاتر از دوره‌های مجازی است و ارزش آفرینی بیشتری به لحاظ انگیزشی در هنرجویان ایجاد می‌نماید.

دوره آنلاین طراحی لباس برای ایرانیان خارج از کشور

حال برای اینکه بهتر با رشته طراحی لباس آشنا شوید باید بدانید که ابتدا بایستی با مفهوم تصویر سازی آشنایی پیدا کنید، تصویر سازی در واقع از گرایشات رشته نقاشی می‌باشد که همانطور که از نام آن پیداست در این رشته کانسپت‌های نقاشی با طرح‌های لباس انتزاعی که قابلیت اجرای واقعی ندارند ترکیب شده و به خلق یک اثر هنری می‌انجامد، ولی در طراحی لباس یا مدیریت تولید طراحی لباس، دیگر از نقاشی خبری نیست و همان‌طور که در ابتدای این مقاله توضیح داده شد به ایجاد طرح برای تولید و اجرای لباس خواهیم پرداخت، طراحان لباس بایستی توجه نمایند که این دو گرایش را از یکدیگر تمیز داده و برای یادگیری رشته طراحی لباس زمان خود را در بخش‌های تصویر سازی به هدر ندهند.

اگرچه در خارج از کشور هنر تصویرسازی نیز از درآمد بسیار بالایی برخوردار است اما افرادی که قصد دارند مزون شخصی خود را تأسیس کنند یا برای افراد مختلف لباس طراحی کنند و به صورت آنلاین محصولات خود را به فروش برسانند، بهتر است از ابتدا روی مدیریت تیم خود در مبحث طراحی لباس تمرکز کنند.

مزایای دوره های صنعت و معدن برای ایرانیان خارج کشور

یکی از مهم‌ترین مزایای شرکت در کلاس‌های آنلاین برای افرادی می‌باشد که از کشور مهاجرت نموده‌اند و امکان شرکت در کلاس‌های تخصصی با اساتید هم زبان را ندارند و می‌خواهند در فرصتی اندک کار آفرینی نمایند و یا با یادگیری مهارت بتوانند شاغل شوند و کسب درآمد نمایند.

علاوه بر این کلاس‌های حضوری و آنلاین نیز از نظر کیفیت با هم هیچ‌گونه تفاوتی ندارند. از لحاظ کیفی کلاس آنلاین طراحی لباس با شیوه تعاملی و با حضور استاد متخصص و همچنین پشتیبان آموزشی 24 ساعته حتی می‌توانند از کلاس‌های حضوری کیفیت بهتری داشته باشند، زیرا که در وقت و زمان و هزینه برای رفت و آمد صرفه جویی شده و همچنین فرصت یادگیری بیشتری در اختیار هنرجویان بوده و تجربه ثابت کرده، کلاس‌های تعاملی آنلاین به لحاظ کیفیت آموزشی یک سر و گردن از کلاس‌های حضوری بالاتر بوده، به دلیل اینکه تمرکز و زمان کافی و صرفه جویی در زمان باعث شده هنرجویان از انگیزه بالاتری برخوردار باشند.

علاوه بر این افرادی که شرایط خروج از منزل را ندارند نیز بهتر است در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند و بیشتر وقت خود را صرف تمرین کنند.

کلاس آنلاین طراحی لباس

سرفصل‌های دوره

دوره آموزشی طراحی لباس به شیوه آنلاین مشتمل بر چند بخش آموزشی منطبق بر اساس استانداردهای آموزشی بین المللی و بصورت اجرایی از سطوح مقدماتی تا سطوح پیشرفته به همراه مدارک بین المللی مهارت جهت ورود به بازار کار طراحی و تدوین شده است که در ذیل به صورت کامل توضیح خواهیم داد:

  1. آیتم اول: طراحی فیگوراتیو و تناسبات: در این آیتم همانطور که از نام آن پیداست در رابطه با شناخت آناتومی بدن انسان بایستی اطلاعات کاملی کسب نمایید زیراکه لباسی که بایستی طراحی گردد روی آناتومی بدن انسان سوار خواهد شد و با شناخت کامل آناتومی می‌توان لباسی به زیبایی تمام طراحی و اجرا نمود، همچنین شناخت تناسبات طولی و عرضی بدن جزء موارد بیسیگ در طراحی لباس می‌باشد.
  2. آیتم دوم: رنگ شناسی، جنسیت سازی و روانشناسی رنگ‌ها: در آیتم رنگ شناسی با تکنیک‌های مختلف رنگ و روانشناسی در رنگ برای استفاده از ترکیبات رنگی مناسب در طراحی فشن و همچنین جنسیت سازی انواع پارچه در طراحی لباس آشنا خواهید شد.
  3. آیتم سوم: خلاقیت در طراحی لباس، پارچه شناسی و مدیریت تولید لباس: در این آیتم با مفهوم خلاقیت در طراحی لباس و ایده گرفتن از انواع گیاهان، بناهای معماری و … برای الگو گرفتن در طراحی لباس آشنا خواهید شد و همچنین برای اجرای لباس با زیبایی بیشتر لازم است با انواع پارچه آشنایی داشته باشید تا بهترین پارچه را برای طرح لباس خلق شده انتخاب نمایید و در انتهای کلاس ژوژمان لباس تولید شده را در کلاس ارائه نمایید و در کل با مبحث مدیریت تولید و اجرای لباس به صورت اجرایی آشنا شوید.
  4. آیتم چهارم: اکسسوری و تزئینات لباس: در این بخش به جهت زیبایی لباس با جواهر دوزی و … و همچنین انواع اکسسوری لباس جهت تولید لباس‌های فاخر آشنا خواهید شد.
  5. آیتم پنجم: مولاژ یا الگو سازی به روش حجمی: در الگو سازی به روش حجمی با استفاده از پارچه‌های غیر قابل استفاده طرح لباس را به صورت زنده روی مانکن اجرا می‌نمایید تا بتوانید نواقص اندامی را پوشش داده و همچنین الگوی لباس را به صورت حجمی استخراج نمایید.
  6. آیتم ششم: نرم افزار طراحی لباس: در این آیتم با استفاده از نرم افزار های طراحی لباس، لباس طراحی شده در نرم افزار اجرا می‌گردد و ترکیبات رنگی با نرم افزار روی لباس اجرا می‌گردد و همچنین از قابلیت‌های نرم افزار سه بعدی سازی و شوزنده لباس می‌باشد که قبل از اجرا کمک شایانی در انتخاب رنگ و الگوی مناسب به مشتریان می‌نماید.

دوره آنلاین طراحی لباس

تجهیزات مورد نیاز

تجهیزات مورد نیاز هنرجویان رشته طراحی لباس در هر ترم متفاوت است. در ترم اول به یک مداد B2 ،خط کش، پاک کن و برگه A4 یا A3 نیاز است. در ترم دوم به دلیل اینکه هنرجو با رنگ‌ها کار می‌کند به مداد رنگی، مارکر یا اب رنگ یا گواش احتیاج است که بر اساس تصمیم گیری استاد، مشخص می‌شود که از کدام یک از وسیله‌ها استفاده می‌کنید. گرچه استفاده از مارکر با مدادرنگی به کار سرعت عمل می‌بخشد و لذت بخش تر نیز هست. در ترم مولاژ نیز به سوزن و پارچه‌ی ارزان قیمتی مانند متقال احتیاج است و برای ترم اکسسوری نیز با هماهنگی استاد می‌توانید لوازم مورد نظر را تهیه کنید.

سوالات متداول

آیا برای ورود به دوره باید پیشنیازی گذرانده باشیم؟

خیر. برای آغاز رشته طراحی لباس نیاز به هیچگونه پیشنیازی ندارید. کلاس‌ها از صفر تا صد و به صورت جامع برگزار می‌گردد. حتی دوره‌ها برای کسانی که نقاشی و خیاطی را نیز آموزش ندیده‌اند مناسب است.

آیا رشته طراحی لباس بازار کار خوبی دارد؟

بله. رشته طراحی لباس چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران از درآمد بسیار بالایی برخوردار است. اگر هدفی را که در این حرفه برای خود مشخص کرده‌اید به صورت جدی دنبال کنید و به صورت اصولی آموزش ببینید می‌توانید در بازار کار حرفه‌ای این رشته وارد شوید.

آیا در پایان دوره به هنرجو مدرک بین المللی تعلق می‌گیرید؟

بله. مدرکی که از سوی مجموعه صنعت و معدن به هنرجو تعلق می‌گیرد قابلیت ترجمه از دارالترجمه را دارد و بر روی مدرک مهر دادگستری نیز می‌خورد. علاوه بر مدرکی که پایان دوره به هنرجو تعلق می‌گیرد 2 مدرک خارجی را نیز می‌توانند درخواست کنند و به صورت جداگانه از آموزشگاه دریافت کنند.

هزینه دوره طراحی لباس چقدر است؟

هزینه دوره‌ی طراحی لباس به دو بخش هزینه لوازم مورد نیاز و شهریه کلاس تقسیم بندی می‌شود. هزینه لوازم بسته به اینکه چند رنگ مداد و مارکر لازم داشته باشید متغیر است و هزینه کلاس نیز از 2/500/000 تومان تا سقف 7/700/000 تومان متغیر است و بستگی به سطح شما و نظر کارشناسان ما را دارد. نکته مهم برای ایرانیان خارج از کشور این است که با هزینه‌ی بسیار مناسبی می‌توانند در دوره‌ها شرکت کنند زیرا هزینه با تومان محاسبه می‌شود.

مدت زمان دوره چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان دوره از 6 تا 7 ماه طول می‌کشد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره‌های ذیل از طریق واتساپ یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید.

کارشناس آموزش: ۰۲۱۴۶۰۹۴۱۱۸

کارشناس آموزش:۰۲۱۴۶۰۹۴۱۱۷

کارشناس آموزش:۰۲۱۴۴۱۱۱۲۲

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *