آرایش گونه

حقیقتا یکی از فاکتورهای اصلی در زیبایی چهره، گونه های برجسته هستند. گونه ها به قدری در زیبایی نقش دارند که برخی افراد حاضر می شوند برای داشتن گونه هایی برجسته صورت خود را به تیغ جراح بسپارند و یا از طریق تزریق ژل و بوتاکس گونه ها را کمی برجسته تر کنند. اگرچه با چنین روش هایی می توان گونه ها را برجسته کرد اما نمی توان از عوارض آن ها هم به راحتی چشم پوشی کرد. خوشبختانه راه ساده تری هم برای برجسته نشان دادن گونه ها وجود دارد و آن میکاپ و آرایش گونه است. برای این کار تنها به لوازم آرایش و مهارت کافی برای انجام این کار، نیاز دارید. اگر مایل هستید با فوت و فن های آرایش گونه آشنا شوید؛ پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را که در ارتباط با آموزش آرایش گونه است، از دست ندهید.

چگونه با استفاده از لوازم آرایش گونه های خود را برجسته نشان دهیم؟

برای خیلی ها آرایش و گریم گونه ها قبل از رفتن به مجالس و میهمانی ها، از نان شب هم واجب تر است اما برجسته سازی گونه ها؛ بیشتر از آن که به مارک لوازم آرایشی بستگی داشته باشد، به مهارت فرد انجام دهنده وابسته است. تنها در صورت انجام صحیح و مرحله به مرحله آرایش گونه است که می توانید عیب های موجود در صورت خود را بپوشانید و با یک ظاهر ایده آل در مهمانی هایتان حضور داشته باشید. بنابراین برای داشتن یک آرایش گونه حرفه ای و بی نقص بایستی دقت فراوانی داشته باشید و ترفندهایی که برای این کار لازم است را بدانید.

لوازم مورد نیاز برای میکاپ گونه ها

قبل از هر چیز به سراغ معرفی لوازم آرایشی مورد نیاز برای میکاپ گونه ها می رویم. با ما همراه باشید:

  • رژ گونه: برای انجام میکاپ گونه ها به اولین چیزی که نیاز دارید رژ گونه است. بسته به آرایش کلی صورت می توانید از رنگ های مات، شاین و یا تیره استفاده کنید. رنگی که برای رژ گونه استفاده می کنید باید با رنگ استفاده شده برای آرایش اجزای دیگر صورت، هماهنگ باشد.
  • پرایمر: اگر بخواهید برجسته سازی گونه ها را به صورت حرفه ای انجام دهید؛ قبل از اینکه شروع به کار کنید باید از پرایمر استفاده کنید. پرایمر پوست شما را از نظر داشتن روزنه ها و فرورفتگی ها (اصطلاحا به آن پوست پرتقالی گفته می شود)، تا حد زیادی بهبود می بخشد و به پوست حالت صاف و یکنواخت می دهد. تفاوت چندانی برای انتخاب پرایمر از نظر نوع پوست وجود ندارد. حتی اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید؛ داشتن یک پرایمر معمولی برایتان کفایت می کند. البته کار با تمامی این ابزارها در کلاس آموزش گریم هنر آموزی به طور کامل توضیح داده می شود.
  • بی بی کرم یا کرم پودر: برای تهیه کرم پودر باید حساسیت خاصی داشته باشید زیرا بیشترین قسمت آرایش بستگی به کرم پودر دارد. اگر در این زمینه آماتور هستید و نمی دانید دقیقا از چه نوع کرم پودر و با چه  رنگ و برندی استفاده کنید؛ توصیه می شود از آرایشگرهای حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. قدرت پوشش دهی کرم پودر بستگی به برند و کیفیت آن دارد. اگر پوست شما در اثر نور خورشید و یا آکنه های پوستی دچار لک شده است؛ باید از محصولی استفاده کنید که تا حد زیادی توانایی پوشش دهی لک های صورت را داشته باشد. برای اینکه بتوانید یک کرم پودر مناسب پوستتان را انتخاب کنید کافی است کمی از تستر کرم را به قسمت خط فک و یا روی گردن امتحان کنید. همچنین اگر جزو کسانی هستید که رگه های قرمز روی پوست خود دارید بهتر است برای پوشش دهی آن ها کرم پودر هایی با تناژ صورتی انتخاب کنید. بی بی کرم ها (BB) محصولاتی هستند که نسبت به کرم پودر سبک تر بوده اما برای پوست های تیره پوشش دهی لازم را ندارند. بنابراین بیشتر برای کسانی که پوست های روشن با میزان لک کمی دارند، مناسب است.

آموزش آرایش گونه

  • کانسیلر: اگر قصد برجسته سازی گونه ها با استفاده از لوازم مخصوص آرایش یا میکاپ را دارید؛ وجود کانسیلر می تواند تجهیزات شما را برای داشتن یک آرایش بی نقص و حرفه ای، تکمیل کند. ممکن است بر روی قسمت گونه، بخش های کوچک تیره یا هر نوع تغییر رنگ پوست داشته باشید؛ در این خصوص وجود کانسیلر ضروری است. کانسیلر قدرت پوشانندگی کاملی دارد و برای رفع نقایص پوستی، بسیار کارآمد است. اگر لکه های بزرگ و تیره بر روی پوست دارید؛ پیشنهاد می کنیم از کانسیلر به رنگ صورتی یا هلویی برای پوشاندن آنها استفاده کنید.
  • هایلایتر: هایلایتر به اشکال مختلف پودری، مایع، کرمی و ترکیبی از پودر و کرم تولید می شود که هر یک از این اشکال مزایای منحصر به فرد خود را دارند، اما برای مبتدیان در صنعت آرایشی، نوع پودری هایلایتر مناسب تر است. از این وسیله آرایشی جهت برجسته سازی قسمت هایی از صورت استفاده می شود.
  • براش: بدون داشتن براش نمی توانید به خوبی رژ گونه را روی پوستتان پخش کنید. توصیه می شود براش های مورد استفاده را از برند های خوبی تهیه کنید تا در شست و شوهای مکرر از بین نروند. برای آرایش یا میکاپ رژ گونه ها، به یک براش کوچک زاویه دار و کرکی نیاز دارید.
  • فیکساتور:فیکساتور که به صورت اسپری هم می تواند باشد؛ به تثبیت گریم شما در طول روز کمک می کند. اسپری فیکس به منظور بالا بردن دوام و ماندگاری میکاپ در مدت زمان نسبتا طولانی، ضروری است. شما می توانید فیکساتور را متناسب با نوع پوست خود، تهیه کنید.

گریم گونه ها

مراحل آرایش گونه

برای آموزش گریم گونه می توانید مرحله به مرحله عمل کنید. نکته مهمی که وجود دارد و در دوره آرایشگری هم گفته خواهد شد این است که ابتدا باید فرم صورت را مشخص کنید. برای صورت های مربعی شکل بهترین کار این است که رژگونه را روی خط فک بزنید. اگر دارای صورتی کشیده و لاغر هستید بهتر است قسمت شقیقه هایتان را مقداری تیره تر نمایید. در صورتی که صورت گردی دارید و قصد دارید به کمک آرایش گونه کمی صورتتان لاغرتر و کشیده تر به نظر برسد؛ باید روی استخوان گونه ها مقداری رژگونه بزنید.

حال به اصل ماجرا یعنی زدن رژ گونه می رسیم. برای این کار نباید برس را پر کنید زیرا در این صورت گونه هایتان پررنگ به نظر می رسند. با این کار چهره از حالت طبیعی خود خارج می شود. همچنین برای طبیعی به نظر رسیدن آرایش، بهتر است رنگ رژلب و رنگ رژگونه تان را ست کنید و از یک طیف رنگی آن ها را انتخاب نمایید.

اگر قصد دارید برای میکاپ های روزانه خود حتما رژ گونه را داشته باشید؛ توصیه می کنیم از مقدار کمی رژگونه استفاده نمایید؛ زیرا با گذشت مدت زمانی، چربی روی سطح پوست باعث می شود رژ گونه بیشتر خود را نشان دهد و نتیجه این می شود که دیگر چهره شما طبیعی و شاداب به نظر نرسد. مراحل زیر به شما کمک می کند تا یک آرایش گونه بی نقص داشته باشید:

از کرم پودر شروع کنید

اولین مرحله در آموزش آرایش گونه این است که زیرسازی پوست را به درستی انجام دهید. برای این  کار از یک کرم پودر متناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید. بهتر است ار کرم پودرهای مات استفاده کنید زیرا باعث می شوند رژ گونه مدت بیشتری روی پوست بماند و ظاهر طبیعی پوست هم حفظ شود .

رژ گونه مناسب پوستتان را تهیه کنید

هر چقدر هم که در گریم و میکاپ گونه ها حرفه ای شده باشید؛ اگر لوازم آرایشی که استفاده می کنید متناسب شما نباشد و یا از برندهای بی کیفیت انتخاب شده باشد؛ کارتان خراب می شود. مثلا اگر پوست چرب دارید رژ گونه‌ های پودری روی پوست شما دوام بیشتری دارند؛ اگر پوست خشک یا پوستی همراه با چروک های ریز دارید؛ توصیه می ‌کنیم سراغ رژ گونه‌ های کرمی بروید که براق ‌تر هستند و جلای بیشتری به پوست شما می ‌دهند. افراد با پوست های طبیعی هم می توانند هر نوع رژ گونه ای را انتخاب کنند. نکته ای که وجود دارد این است که برای رژ گونه های پودری باید از برس های بزرگ زاویه دار استفاده کنید و برای رژ گونه های کرمی استفاده از نوک انگشت و یا اسفنج های اشکی، مناسب تر است.

با لبخند شروع کنید

برای اینکه متوجه شوید کدام قسمت از گونه ها برجستگی بیشتری دارند؛ می توانید از یک ترفند ساده استفاده کنید. تنها کافی است لبخند بزنید و سپس همان قسمتی که با لبخند زدن بیشتر از همه برجسته می ‌شود؛ رژ گونه بزنید. برای این کار رژ گونه را به خط رویش موها پخش کنید تا رنگ روی پوست طبیعی و یکنواخت شود. برای اینکه رژ گونه به خوبی روی پوست پخش شود باید فرچه را روی استخوان گونه قرار داده و با استفاده از حرکت های نیمه هلالی، به آن قسمت رنگ بدهید. البته برای اینکه کارتان حرفه ای تر باشد؛ نباید رژگونه را تا نزدیکی پره‌ های بینی پخش کنید.

برخی قسمت ها را تیره کنید

سایه های روشن و تیره به شما کمک می کنند که اشکالات صورت را بپوشانید و ظاهر بهتری پیدا کنید. مثلا برای گرد تر نشان دادن صورت، باید رژ گونه یا برنزه کننده را روی خطوط فک بزنید. اگر هم صورتی گرد و تپل دارید؛ می‌توانید برای لاغر نشان دادن آن، تنها روی استخوان گونه را کمی رژ گونه بزنید.

هنوز در انتخاب رنگ مردد هستید؟!

خیلی افراد سخت ترین مرحله در آرایش رژ گونه را انتخاب رنگ مناسب می دانند. البته تا حدودی هم حق دارند زیرا انتخاب رنگ برای افراد مبتدی در این زمینه ممکن است کار چندان آسانی نباشد. به طور کلی اگر رنگ پوستتان بی رنگ و به اصطلاح رنگ پریده است؛ استفاده از رژ گونه با رنگ های صورتی یا صورتی خیلی پررنگ مناسب است چرا که پوست را گرم ‌تر نشان می ‌دهد، افراد با پوست های گندمی بهتر است از رنگ هایی با تناژ رنگی نارنجی استفاده کنند و در نهایت بهترین رنگ رژ گونه برای افراد با پوست های سبزه را می توان رنگ‌های قرمز تیره یا جگری، به حساب آورد.

فیکس کردن را فراموش نکنید

پس از اینکه کار میکاپ صورت تمام می شود؛ بی درنگ باید به سراغ فیکساتور بروید و آرایشی را که وقت صرف آن کرده اید، تثبیت کنید. برای این کار می توانید از یک پودر تثبیت کننده استفاده کنید. پودر را به سرتاسر چهره تان بزنید. این کار باعث می شود رژ گونه شما دوام بیشتری داشته باشد و در طول روز پاک نشود.

گریم گونه برای صورت لاغر

اگر چهره لاغر و کشیده ای دارید؛ تبلیغات و روش های عجیب و غریب چاق شدن صورت را دور بریزید و تنها به معجره میکاپ ایمان بیاورید. شما می توانید با فراگرفتن آموزش آرایش گونه ها به راحتی گونه هایتان را برجسته کنید. برای اینکه صورت تان را کوتاه‌ تر و پهن‌ تر نشان دهید، باید از قسمت لاله گوش به سمت استخوان گونه و به صورت افقی رژ گونه بزنید. توجه داشته باشید که رژگونه نباید به سمت نوک بینی گسترس پیدا کند، زیرا این امر باعث می‌شود صورت کشیده‌ تر به نظر بیاید. حتی اگر کمی رژ گونه تیره و مات در ناحیه چانه بزنید؛ صورت شما کوتاه ‌تر به نظر می آید، البته در نظر داشته باشید که رنگی که برای این کار استفاده می کنید باید با رنگ رژ لب تان هماهنگ و از یک طیف رنگی باشد.

گریم گونه برای صورت چاق

همانطور که برای صورت های لاغر در هنر گریم و میکاپ راهکارهایی وجود دارد؛ افراد با صورت هایگرد و  تپل هم می توانند از ترفندهایی برای لاغرتر نشان داده چهره خود، استفاده کنند. اول اینکه رنگ انتخابی برای این افراد بهتر است از تناژ رنگی صورتی باشد. برای این کار رژگونه را از وسط گونه ها به سمت پایین گوش بکشید. خط رژگونه باید صاف باشد و نباید آن را به صورت گرد و دورانی بکشید. برای لاغر نشان دادن صورت های گرد تنها کافی است روی استخوان گونه را رژ گونه بزنید.

نکات پایانی در برجسته سازی گونه ها

  • با استفاده از پد یا پنکیک خط گونه را ایجاد کنید. این خط از کنار گوش، قابل تشخیص است.
  • برای مشخص کردن برجسته ترین قسمت گونه ها، به هنگام آرایش گونه، لبخند بزنید.
  • رژگونه های براق گونه ها را بیشتر نمایش می دهند.
  • هر چقدر رنگ انتخابی شما برای گریم گونه ها ملایم تر باشد؛ آرایش شما طبیعی تر و چهره شما ملیح تر به نظر می رسد.
  • بهتر است رنگ رژ گونه و رژ لب از یک طیف رنگی انتخاب شود (تکراری اما مهم)
  • اگر برای مهمانی ها با یک سایه کمی روشن ‌تر از رژ گونه بالای استخوان گونه را روشن کنید، باعث جذب نور شده و در عکس ها زیباتر جلوه می کنید.
  • قبل از کشیدن برس روی گونه آن را پوف کنید تا اضافات آن بریزد.
  • اگر رژ گونه را به مقدار زیادی روی پوست زدید؛ می‌توانید روی آن مقداری پودر شفاف ‌کننده بزنید تا کمرنگ ‌تر شود.

امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشیم به شما در داشتن یک آرایش خوب برای گونه ها، کمک کنیم. اگر بخواهید در این زمینه حرفه ای شوید باید تا جایی که می توانید تمرین کنید. البته تمرین زمانی موثر واقع می شود که اصول اولیه این کار را به خوبی فراگرفته باشید. به این منظور می توانید به صورت تخصصی آموزش های لازم را دریافت کنید. آموزشگاه صنعت و معدن در این زمینه آموزش گریم و میکاپ فعالیت دارد و آموزش گریم را در فضای آموزشی و به صورت آکادمیک به شما آموزش می دهد. سر فصل های دوره گریم و میکاپ در آموزشگاه هنر آموزی بدین شرح است :

  • چهره شناسی و آماده سازی پوست
  • آموزش انواع میکاپ و متعادل سازی پوست (کانتورینگ)
  • پرزانته عروس ( آموزش گریم و میکاپ عروس با برترین متد روز دنیا )
  • آموزش انواع شینیون

آموزش های ارائه شده به صورتی است که جامع بوده و شما بلافاصله پس از اتمام دوره می توانید وارد بازار کار شده و به درآمد مطلوبی برسید. علاوه بر این، در پایان دوره مدرک بین المللی و معتبر هم به دانش پذیران، ارائه می گردد. مدت زمان دوره آموزشی گریم و میکاپ چهار تا پنج ماه بوده و جهت تعدیل در هزینه ها به هر گروه آموزشی یک ساک لوازم حرفه ای میکاپ جهت آموزش و تمرینات کلاسی داده می شود تا در طول دوره بتوانند از ابزارهای لازم استفاده نمایند ..

برای ثبت نام دوره جامع گریم و میکاپ در محدوده غرب تهران قبل از هرچیز باید توسط شماره درج شده در سایت با کارشناسان دپارتمان گریم و میکاپ مشورت نمایید.

این مطلب برایتان مفید بود؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *