تشخیص انواع چهره

انواع فرم صورت در تمامی افرفرم صورت دارای انواع مختلفی است و از آنجایی که هر کدام از آنها نیز آرایش مخصوص به خود دارد. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم به توضیح انواع فرم های صورت پرداخته و نکاتی که مربوط به مدل آرایش هر کدام آنها را برای شما شرح دهیم.

انواع فرم چهره

به طور کلی فرم های صورت مردانه و زنانه دارای اشکال مختلف هستند. از لحاظ میکاپ صورت چهره ها به فرم های قلبی، گرد، مستطیل، بیضی، مربع و لوزی یاالماسی شکل تقسیم بندی می شوند.

آموزش طراحی لباس با آموزشگاه هنرآموزی

حتی به گفته برخی می توان فرم های مثلثی شکل و گلابی را نیز جزو فرم های صورت دسته بندی کرد. با اینکه این فرم از صورت جزو دسته های دیگر از جمله قلبی. یا مثلثی وارونه تقسیم بندی می شود، ولی با اینحال در این مطلب اشاره کوتاهی به آن می نماییم.

اما شش دسته مهم که ابتدا ذکر شد در اصلی ترین انواع فرم چهره و صورت قرار می گیرند، که با شناخت هر کدام از فرم های چهره می توانید یاد بگیرید که چگونه صورت خود را میکاپ کنید و نیز چهره جذاب تری داشته باشید.

همینطور شناخت فرم و اشکال مختلف صورت می تواند به شما در میکاپ و آرایش کردن چهره دوستان و آشنایانتان نیز کمک کند. در ادامه شما را با انواع فرم و مدل های صورت زنانه و مردانه آشنا می کنیم.

 

انواع فرم صورت

صورت گرد

افرادی که دارای فرم صورتی گرد هستند، چانه و چهره پری دارند. گونه این افراد برجسته می باشد. برابر بودن طول و عرض فرم چهره گرد کاملا مشخص است. همچنین فرم پیشانی، گونه و فک در تعادل بوده و حالت مدور دارد. برای آرایش این گونه فرم های صورت، چهره باید زاویه دار دیده شود. طوریکه لاغری چهره نمایان شده و چهره را جذاب تر کند.

صورت قلبی شکل

در این چهره پیشانی پهن می باشد. فک زاویه دار و در انتها تیز می شود. افرادی که صورت قلبی شکل دارند، طول و عرض چهره شان با هم برابر است. این چهره ها اغلب مهربان دیده می شوند، و دارای گونه های برجسته ای هستند، که آنها را خندان نشان می دهد.

در مورد افراد با فرم صورت قلبی شکل باید گفت که این چهره ها فرم کشیده تری نسبت به صورت های گرد دارند.

صورت الماسی یا لوزی شکل

از بارزترین ویژگی های فرم صورت افرادی به شکل الماسی یا لوزی گونه های پهن آنهاست. این افراد پیشانی تقریبا کوچک تری نسبت به سایر فرم های چهره دارند. از مشخصات دیگر فرم چهره این افراد بلند و کشیده بودن صورت آنها می باشد.

دیگر آنکه فک باریک آنها همانند لوزی که در دو انتها کشیده و باریک بوده و در قسمت گونه ها کمی پهن تر می باشد.

صورت بیضی شکل

صورت این افراد کشیده می باشد. طوریکه این کشیدگی و بلند بودن فرم صورت در همه جا به یک اندازه و متناسب است. پهنی فرم چهره بیضی شکل نیز در تمام قسمت های پیشانی، گونه، و فک متعادل است، و برجستگی گونه با دیگر اجزای صورت هماهنگ می باشد.

همینطور فرم های صورت بیضی شکل دارای فک منحنی است که به جذابیت چهره این افراد می افزاید.

صورت مستطیلی شکل یا کشیده

فرم های چهره مستطیلی شکل از لحاظ ظاهری شبیه فرم های بیضی شکل هستند. با این تفاوت که افراد با چهره های مستطیلی شکل صورتشان از پهنی بیشتری برخوردار است. دیگر آنکه این افراد فک پهنی دارند و طول صورتشان نیز بلند می باشد.

همینطور برجستگی گونه و پیشانی و فک در صورت این افراد متعادل است.

فرم صورت مربعی شکل

افراد با فرم چهره مربعی شکل همانند اضلاع مربع طول و عرض صورتشان با هم برابر است. همینطور فک پهن و قوی دارند، و به همان نسبت پیشانی شان نیز پهن و عریض می باشد.

به طور کلی افراد با چهره مربعی شکل تمام قسمت های گونه و پیشانی و فک شان از لحاظ برجستگی و عریض بودن همانند فرم صورت های مستطیلی شکل متعادل است.

صورت مثلثی شکل یا گلابی

این دسته از افراد صورتی شبیه گلابی دارند. در فرم مثلثی شکل فک پهن و پیشانی باریک به نظر می رسد. چهره این افراد زاویه دار و گونه ها استخوانی می باشد، که به نسبت فرم های دیگر غیر معمولی تر به چشم می آید.

با اینحال اینگونه فرم صورت نیز جذابیت های خاص خود را دارد و می توان با آرایش مختص اینگونه فرم و شکل صورت آن را خاص و جذاب تر نیز نشان داد.

انواع فرم چهره

راه های تشخیص فرم صورت

روش های مختلف و ساده ای برای تشخیص انواع فرم صورت وجود دارد که همه آنها به طور کامل در کلاس آموزش میکاپ به شما آموزش داده خواهد شد. می توانید با توجه به این روش ها فرم چهره خود را تشخیص دهید و بتوانید به راحتی صورت خود را آرایش و میکاپ کنید.

ساده ترین روش این است که یک آینه بردارید، و به صورت خود در آینه نگاهی بیندازید. آینه ای که اندازه آن از صورتتان بزرگتر باشد را انتخاب کرده و بر روی دیوار نصب کنید.

سپس به اندازه یک دست از آینه فاصله بگیرید ( فاصله شما از آینه باید طوری باشد که کلیت صورت خود را در آن ببینید). با استفاده از یک مداد لب یا مداد چشم قابل پاک شدن خطوط دور صورت خود را بکشید.
این خطی که با مداد کشیده اید، فرم صورت شما را مشخص می کند. شاید این کار به نظر سخت بیاید، ولی شما می توانید با مدل موها و نوع عینکی که برای خود انتخاب می کنید متوجه شوید فرم چهره شما چه شکلی است.

تشخیص فرم چهره از روی اصلی ترین قسمت های صورت

یکی از اصلی ترین راه ها برای تشخیص فرم و شکل صورت توجه به قسمت های برجسته و پهن صورت از جمله فک، پیشانی و گونه ها و طول صورت می باشد. شناخت این قسمت ها به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید شکل صورت خود را تشخیص دهید.

در زیر به نکات مربوط به شناخت انواع قسمت های صورت ( فک، طول چهره و پیشانی و غیره) اشاره می کنیم.

تشخیص انواع فک های صورت

به طور کلی همه افراد دارای سه نوع فک می باشند، که با توجه به نوع فک هر کدام از افراد می توان نوع فرم صورت آنها را تشخیص داد. فک مدور یا منحنی، فک زاویه دار و فک گوشه دار انواع آن هستند.

فک مدور یا منحنی

معمولا فک های دایره ای یا منحنی دار را به فرم های صورت گرد یا بیضی شکل نسبت می دهند. این نوع فک ها هیچ گونه زاویه و یا گوشه ای ندارد.

فک زاویه دار

هر گاه فک شما حالت نسبتا باریکی داشته باشد، فرم چهره شما قلبی یا مثلثی وارونه است. این فک حالت زاویه دارد و تیز می باشد.

فک گوشه دار

افراد با فک های گوشه دار صورت پهنی دارند. این فک ها اغلب در صورت های مستطیل و یا مربعی شکل است. اما اگر فک شما باریک تر و حالت گوشه دار نیز دارد، احتمالا فرم چهره شما قلبی یا مثلث وارونه و نیز الماسی یا لوزی می باشد.

شناخت فرم چهره با وسیع ترین قسمت های صورت

پیشانی در فرم های مستطیل و گرد و قلبی پهن است. اما اگر پیشانی شما پهن باشد ولی به سمت چانه شما زاویه دار شده است، به احتمال قوی فرم چهره ای قلبی شکل یا مثلث وارونه دارید.

برای گونه ها، چنانچه استخوانی و یا پهن تر از دیگر قسمت های صورتتان باشد، و به سمت چانه نیز باریک می شود، شما احتمالا صورتی با فرم و شکل الماسی یا لوزی دارید. اگر فک شما نیز پهن تر از بقیه قسمت های صورتتان باشد، شما دارای فرم صورت مستطیلی شکل هستید. در صورت های به شکل مربع و دایره و یا بیضی، پیشانی، فک، گونه ها به طور کلی با هم متوازن و متعادل هستند.

شناخت انواع چهره

شناخت طول چهره

روش ساده ای که می توانید به وسیله آن نیز نوع فرم صورت خود را تشخیص دهید، شناخت و اندازه گیری طول چهره است. به این صورت که یک خط فرضی را زیر چشم های خود به طور افقی تصور کنید. از بالای سر به طور عمودی نیز خطی تا وسط بینی و چانه بکشید. چنانچه نسبت خط عمودی به افقی یک به یک یا برابر بود، چهره شما یکی از سه حالت مربع، گرد و یا قلب می باشد.

اما اگر نسبت خط عمودی به خط افقی فرضی یک و نیم برابر بیشتر باشد، فرم چهره تان احتمالا بیضی است، که اغلب مردم دارای چنین فرمی در صورتشان هستند. چنانچه خط عمودی خیالی یک و نیم برابر بیشتر از خط افقی باشد، فرم چهره تان مستطیلی و یا کشیده می باشد.

روش اندازه گیری دقیق فرم صورت

اگر از هیچ یک از روش های گفته شده نتیجه ای نگرفتید، می توانید روش اندازه گیری دقیق را برای تشخیص فرم چهره تان امتحان کنید. به این صورت که با یک متر و قلم و کاغذ، جلوی آینه ایستاده و عرض بزرگ ترین قسمت های پیشانی، چانه و طول صورت ( یعنی از قسمت پیشانی تا چانه) را اندازه گیری کنید.

با یادداشت کردن و مقایسه اندازه ها می توانید فرم چهره خود را به دست آورید. به این صورت که اگر عرض صورت شما از طول آن بیشتر باشد صورت شما به احتمال قوی مربعی و یا گرد است. البته اگر خطوط گرد باشد صورت فرم گرد و اگر خطوط زاویه دار، فرم صورت مربعی شکلی دارید.

در مورد صورت های بیضی و قلبی نیز چنانچه طول صورت از عرض آن بیشتر ( حدود دو سانتی متر بیشتر) باشد، و خطوط چانه گرد و منحنی صورتتان بیضی شکل و اگر خطوط چانه تان زاویه دار باشد صورت شما قلبی شکل است.

نکته پایانی

دسته بندی گوناگونی برای انواع فرم های صورت وجود دارد که در این مقاله به رایج ترین آنها اشاره شد. شما می توانید با انواع روش های تشخیص صورت فرم خود را با توجه به آنچه که هستید میکاپ و آرایش کنید. اما باید بدانید لزوما شناخت این قوانین دلیل بر صحیح آرایش کردن شما نیست.

بلکه شما می توانید با امتحان کردن روش های جدید و نوع و سبک میکاپ دلخواهتان و آنچه که به شما می آید را خود انتخاب کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید، و این مطلب توانسته باشد اطلاعات کافی در مورد انواع فرم صورت را در اختیارتان قرار دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *