عکاسی کودکان

عکاسی از کودک و نوزاد همانقدر که می تواند سخت و غیر منتظره باشد؛ کاری لذت بخش است. برای اینکه بتوانید عکس های جذابی از کودکان بگیرید در وهله اول باید با دنیای کودکان به اندازه کافی آشنایی داشته باشید. بعد از آن، مهارت و سرعت عمل است که می تواند به شما در این حرفه، کمک کند.

ممکن است شما یک عکاس حرفه ای باشید و یا اینکه بخواهید تنها با یک دوربین معمولی و در منزل این کار را انجام دهید. در هر صورت مطالعه آموزش عکاسی از کودک برای شما مفید خواهد بود. پس از خواندن این مقاله و یادگرفتن ترفندها و مهارت های لازم، می توانید بهترین عکس ها را از زیباترین لحظات زندگی کودکان و نوزادان، ثبت کنید.برای شرکت در دوره عکاسی با ما تماس بگیرید

عکاسی کودک

آموزش عکاسی از کودک

آموزش عکاسی از کودک می تواند چالش های بسیاری داشته باشد که برای حرفه ای شدن در این عرصه تنها بایستی تجربه کسب کرد. عکاسی از کودک باید به گونه ای باشد که هم کودک و هم والدین آن احساس رضایت کامل داشته باشند و فضای آتلیه ی شما را با چهره های خندان ترک کنند. تمرین عکاسی از کودکان و نوزادان می تواند تجارب ارزنده ای را برایتان به ارمغان آورد.

البته این کار مستلزم صرف زمان زیادی است. به این منظور بایستی حداقل 4 سال زمان بگذارید. خب مسلما خیلی افراد تمایلی به این کار ندارند و دوست دارند سریع تر به هدف خود برسند. خوشبختانه برای این عزیزان کلاس آنلاین عکاسی وجود دارد که می توانند با شرکت در دوره های آن، به یک عکاس حرفه ای تبدیل شوند. اگر شما هم به عکاسی علاقه مند هستید؛ بدانید که شما با فرا گرفتن این حرفه، می توانید در زمینه های مختلفی از آن استفاده کنید. اگر عاشق طبیعت گردی هستید می توانید به سمت شاخه ای از عکاسی با عنوان “عکاسی طبیعت” بروید.

دوره های آموزش عکاسی برای افرادی که رویای داشتن آتلیه عکاسی را در سر می پرورانند هم می تواند بسیار مفید باشد. این افراد پس از شرکت در این دوره ها و فراهم کردن تجهیزات لازم به راحتی می توانند کار خود را شروع کنند.

در کنار آموزش عکاسی از کودک، عکاسی های تبلیغاتی و عکاسی مدلینگ هم که همواره مورد توجه بوده اند و بازارشان سکه است. بنابراین بعید است که در دوره های عکاسی شرکت کنید اما نتوانید وارد بازار کار این رشته شوید. البته در انتخاب دوره های آموزش عکاسی باید وسواس به خرج دهید و به سراغ آموزشگاه های معتبر بروید.

  • مجموعه هنر آموزی این امکان را برای دانش پذیران فراهم کرده است که بتوانند با شرکت در یک دوره 6 ماهه از صفر تا صد اصول عکاسی را فراگیرند و بلافاصله به کسب درآمد بپردازند. کلاس های آموزش عکاسی در این مجموعه با هدف بازدهی بیشتر و رویکرد حرفه ای بازار کار همراه با مدرک معتبر و بین المللی، برگزار می شود.
  • شیوه برگزاری کلاس های آموزش عکاسی در آموزشگاه هنرآموزی به صورت کاملا عملی و اجرایی است. همچنین در این آموزشگاه دوره کامل و جامع عکاسی تخصصی وجود دارد که از پایه تا پیشرفته و به صورت تخصصی برگزار می شود و شامل تمام سرفصل های عکاسی به صورت مرحله به مرحله می شود.
  • آموزش های این دوره شامل شناخت دوربین های دیجیتال و شیوه کار با آنها در ابتدا و آموزش دید عکاسی و نوپردازی عکاسی و شناخت کلیه شاخه های عکاسی خواهد بود. در این دوره همه آنچه در علم عکاسی به آن احتیاج دارید به صورت جامع و از پایه تا پیشرفته یا صفر تا صد تا مبتدی تا حرفه ای در مدت زمانی معقول به شما آموزش داده می شود.

طول دوره عکاسی حدود ۵ الی ۶ ماه و آموزش شما به صورت جامع و کامل است. با شرکت در این دوره به شما این اطمینان را می دهیم که بتوانید تکنیک های مهم در ارتباط با عکاسی را یاد بگیرید و به سرعت وارد بازار کار شوید. برای ثبت نام و شرکت در دوره عکاسی از طریق شماره های سایت یا واتس آپ ما با کارشناسان دپارتمان عکاسی مذاکره و مشورت کنید. ما تا پایان مسیر در کنار شما خواهیم بود.

 

دوره عکاسی کودک

تجهیزات برای عکاسی کودک

تجهیزاتی که برای این کار نیاز دارید شامل دوربین، نورسنج، لنز، رفلکتور، فلاش، شکل دهنده های نور، سه پایه و اکسسوری های تزئینی می شود. انتخاب لنز مهم ترین اصل برای عکاسی از کودک و نوزادان است. یک لنز ماکرو، می تواند مفید واقع شود، چرا که می توانید به وسیله ی آن از انگشتان پا، چشم ها، لب ها و دستان کودک یا نوزاد، عکس های نزدیک بگیرید. توصیه می شود عکس هایتان را wide open بگیرید تا عمق میدان کم و زیبایی داشته باشید. همچنین حالت دوربین را از Dial به AV تغییر دهید، ISO بالا و دیافراگم باز مناسب را انتخاب کرده و اجازه دهید دوربین، سرعت مناسب شاتر را به کار گیرد.

نکات عکاسی از کودک

برای عکاسی از کودک و نوزادان رعایت برخی از موارد اهمیت دارد. هدف اصلی شما علاوه بر گرفتن عکس های جذاب، باید حفظ آرامش کودک باشد. در این صورت است که می توانید انتظار همکاری را از او داشته باشید. اگر قصد انجام این کار را دارید؛ بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • پس زمینه های متعددی ایجاد کنید
  • نورهای شدید را کنار بگذارید
  • دمای محیط را بسنجید
  • جایگاه امنی برای کودک فراهم کنید
  • لازم نیست واقعیات را بیش از حد نشان دهید
  • ژست های مختلف را امتحان کنید
  • عکاسی از کودک فرایند زمان بری است. بنابراین بهتر است مکانی را در استودیو برای استراحت والدین داشته باشید.
  • نورپردازی را دست کم نگیرید. برای این کار می توانید از وسایلی مثل soft box و رفلکتور برای ملایم کردن نور، استفاده کنید.
  • از فرد دیگری بخواهید به شما در عکاسی کمک کند. این فرد می تواند همکار و یا والدین کودک باشد.
  • اگر قصد دارید عکاسی از کودک و نوزاد را به طور حرفه ای دنبال کنید؛ توصیه می کنیم همواره مطالعه داشته باشید تا بتوانید با کودکان تعامل داشته و به خوبی با آنان، ارتباط برقرار کنید.
  • تصاویر را به بهترین حالت ممکن ویرایش کنید.
  • تا جایی که می توانید آرامش خود و کودک را حفظ کنید.
  • هر چقدر بتوانید بازیگوش، آزادانه و دوستانه رفتار کنید، نتیجه کار بهتر می باشد. اگر معذب باشید، کودک را نیز معذب می کنید.
  • اگر تجربه عکاسی از کودک را داشته باشید؛ می دانید که گاهی برای رسیدن به هدفی که دارید لازم است دست به انجام هر کاری بزنید. مثلا در هنگام عکاسی از کودک، ممکن است نیاز باشد که شکلک و ادا دربیاورید تا توجه نوزاد را به خود جلب کنید. حتی ممکن است نیاز باشد در حد چند دقیقه با او، بازی کنید.
  • برای گرفتن عکس های خوب باید صبور و با حوصله باشید و در مواجه شدن با گریه ها و بازیگوشی های کودک، زود از کوره در نروید.
  • اکسسوری های موجود در یک آتلیه نقش مهمی در خلق تصاویر جالب، ایفا می کنند. بنابراین توصیه می شود به روز باشید و از وسایل جالبی برای این کار، استفاده کنید.

عکاسی از کودک

اصول عکاسی از کودک در منزل

خیلی از والدین برای صرفه جویی در وقت و هزینه، ترجیح می دهند خودشان در منزل از فرزند دلبندشان، عکس بگیرند. این کار چندان سختی نیست؛ تنها کافی است یک دوربین آماده داشته باشید و از کودک در حال انجام کارهای گوناگون، عکس بگیرید.

برای این کار باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. مثلا توجه بیشتر را روی چشم های کودک بگذارید و یا از او در حال انجام کارهای جالب و شیطنت های کودکی، عکس بگیرید. همین تصاویر به نسبت ساده است که در آینده به خاطره انگیزترین تصاویر، تبدیل می شود. توصیه می شود عکاسی از کودک در منزل را در طول روز و زمانی که نور طبیعی وجود دارد، انجام دهید.

استفاده از پس زمینه هایی با رنگ های ساده، استفاده از میوه و اسباب بازی در کادر مربوط به عکاسی و… مواردی است که به جذاب تر شدن عکس های شما، کمک می کند. اگر برای عکاسی از کودک یا نوزاد در منزل به دنبال ایده می گردید؛ بهتر است اولین ها را در ذهن داشته باشید: اولین باری که کودک چشم هایش را باز می کند، اولین باری که او را به حمام می برید، اولین باری که غذا می خورد، اولین باری که لبخند می زند و… همگی می توانند سوژه های نابی برای عکاسی باشند. با بزرگ تر شدن کودک، موقعیت برای گرفتن عکس هم زیادتر می شود. اولین باری که راه می رود، اولین باری که قاشق به دست می گیرد و… .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *