آرایش ابروها

آرایش ابرو مانند آرایش چشم، جز مهم‌ ترین و اصلی ترین قسمت های آرایش صورت به حساب می آید. زیرا ابروها در زیبایی چهره نقش خیلی مهمی ایفا می کنند. جهت آرایش صحیح ابرو لازم است تا با تعدادی از تکنیک های اصلی و ساده آن آشنا شده و با بکارگیری آنها به آرایش خود جلوه ی بیشتری بخشید. ابروهای خوش‌ فرم و پُرپشت باعث زیباتر شدن چشم ها می شوند. فرم و مدل ابروها با توجه نوع سلیقه،فرم چشم،فرم صورت و…انواع مختلفی دارند.برخی از مدل های ابروهایی که می توان نام برد، بلند و باریک ، پهن و کوتاه و… .می باشند.

ابزارهای مورد نیاز جهت آموزش آرایش ابرو

ابزار لازم برای آرایش ابرو

همان طور که می دانیم درهر مرحله از آرایش صورت به لوازم آرایش خاصی نیاز است و هر یک از اجزای صورت، لوازم آرایش مخصوص خود را دارند.جهت آموزش آرایش ابرو ابتدا باید لوازم مخصوص آن را تهیه کنید و سپس شروع به آرایش نمایید. در ادامه به لوازم های مورد نیاز آرایش ابرو می پردازیم. ابزارهایی که می توان از آن برای آرایش ابروها استفاده نمود موچین و قیچی،ریمل (ابرو)،براش یا قلموی مخصوص ابرو،کانسیلر با رنگ دلخواه ،برس ظریف ابرو و … می باشد. یادگیری حرفه ای دوره گریم و میکاپ در بهترین و معتبرترین آموزشگاه یعنی مرکز آموزش هنرآموزی به هنرجویان کمک می کند تا در بهترین فضای آموزشی با به کارگیری برترین متدهای آموزشی به صورت آکادمیک ، افراد به نتیجه دلخواه خود برسند و در نهایت با کسب مدارک معتبر آینده ی حرفه ای خود را تضمین نمایند.

مراحل آرایش ابرو

حال به مراحل آموزش آرایش ابرو می پردازیم ، اولین نکته ای که جهت انجام آرایش ابرو،باید به آن توجه کرد، تمیز کردن ابروها می باشد. مرتب و تمیز کردن ابروها توسط ابزارهای مخصوصی انجام می گیرد . ابتدا توسط یک برس ظریف و مخصوص ابروها را به سمت بالا شانه کنید،سپس توسط یک موچین زیر ابروها را تمیز کرده و با استفاده از یک قیچی ظریف آنها را کوتاه نمایید.توجه فرمایید ابروها به صورت یکدست کوتاه شوند و با یکدیگر متقارن باشند.

می توانید توسط یک مداد زیر ابروها خطی بکشید تا مرز میان ابرو و پلک را مشخص نمایید. این کار باعث می شود تا آرایش ابرو پخش نشود و محدوده آرایش ابرو مشخص گردد.

در مرحله بعد توسط سایه های ابروی متناسب با رنگ پوست و رنگ مو، ابروها را تیره و یا روشن نمایید. برای انجام این مرحله که سایه زدن به ابروها می باشد، باید از یک براش یا قلموی ظریف مخصوص ابرو استفاده نمایید. هنگام تهیه قلمو توجه داشته باشید که این قلمو بهتر است زاویه دار باشد.

قلموی مخصوص را به سایه آغشته نمایید، این کار باید به آرامی انجام شود تا علاوه بر جلوگیری از خم شدن قلمو مانع از آسیب دیدن سایه شود. سایه را توسط قلمو بر روی قسمت پایین کمان ابرو پخش نمایید. سپس بخش بالایی آن را مانند مرحله قبل آرایش کنید.

حال نوبت به قسمت میانی ابرو می رسد این قسمت، آرایش متفاوت تری نسبت به بقیه نواحی دارد،در این مرحله باید بخش میانی ابرو را پر کنید تا با این کار باعث یکدست شدن ابروها شوید علاوه براین،انجام این کار باعث می شود تا ابروها زیباتر و مرتب تر به نظر برسند. نکته ای که هنگام سایه زدن ابروها باید به آن توجه کرد پهن نکردن گوشه های داخلی ابروها می باشد، همچنین بهتر است نقاط انتهایی را خیلی پررنگ نکنید.

جهت طبیعی بودن رنگ و حالت ابروها بهتر است تغییرات رنگ در قسمت داخلی ابروها، بسیار کم باشد.

مهم ترین قسمت آرایش ابروها،قسمت پایانی آن است در این مرحله باید مقابل آینه بایستید و ابروهای خود را بررسی کنید تا در صورت عدم تقارن ویا وجود ایراد،علت را یافته و آن را برطرف نمایید.

جهت اتمام مراحل آرایش ابرو، از یک ریمل با کیفیت و استاندارد که ظاهری طبیعی به ابروهایتان می بخشد، استفاده نمایید.ریمل را روی ابروهایتان به آرامی بکشید. ریمل باعث می شود تا بخش های خالی ابرو پر شود و پررنگ تر به نظر برسد. بسیاری از افراد جهت ریمل زدن به ابروهایشان از ریمل‌های عادی مژه‌ها استفاده می کنند، اما برای آرایش حرفه ای تر ابروها، بهتر است تا از ریمل‌هایی که مخصوص ابرو هستند و حالت ژِلی دارند،استفاده گردد. ریمل‌های ژلی باعث می شوند ابروها خوش حالت و به سمت بالا قرار گیرند و حالت طبیعی خود را بیشتر حفظ کنند.اگر می خواهید ابروهایتان پر رنگ تر به نظر برسد از ریمل‌های ابرو ژل پودری استفاده نمایید.

سپس یک براش نرم و لطیف را به کمی کانسیلر آغشته کنید و به بالا و پایین ابروهایتان بزنید.می توانید در آخر از یک هایلایتر در زیر ابروها برای خوش فرم نشان دادن آنها استفاده کنید.هایلایترها باعث می شوند تا قوس ابروها بهتر نشان داده شوند. در صورتی که هایلایتر ندارید، می توانید از یک مداد چشم یا سایه سفید استفاده نمایید.

آرایش جرفه ای ابرو

 اشتباهات رایج در آرایش ابروها

  • بلند یا کوتاه کردن بیش از حد دم ابروها: کوتاه کردن و یا بلند کردن بیش از حد دم ابروها باعث می شود ابروها ظاهری ناخوشایند پیدا کنند.
  • تیره یا روشن کردن رنگ ابروها: یکی از اصلی ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد رنگ ابروها می باشد. بهتر است رنگ ابروها یک درجه از رنگ موها روشن تر باشد، تا ابروها و آرایش صورت طبیعی تر به نظر برسد. به طور مثال برای موهایی که به رنگ قهوه ای متوسط هستند ابروها باید به رنگ قهوه ای روشن باشد.اما در موهای روشن رنگ ابروها برعکس موهای تیره می باشد و اگر موی سر خیلی روشن باشد بهتر است تا رنگ ابروها یک تا دو درجه تیره تر باشد زیرا در صورتی که ابروهای خود را خیلی روشن کنید چهره گرمای خودش را از دست می دهد.
  • سفید کردن بیش از حد زیر ابروها: بهتر است،کانسیلر تنها یک درجه از رنگ پوست روشن تر باشد و بیش از حد سفید نباشد.
  • استفاده از بند صورت به جای موچین: بند انداختن و یا وکس کردن اطراف ابروها جهت تمیز کردن و مرتب کردن آن،باعث شل شدن پوست اطراف ابرو می شود.این امر موجب پیر شدن زودهنگام پوست شده و ایجاد چین و چروک می کند، پس بهتر است تا از موچین استفاده گردد.
  • استفاده از لوازم آرایش های نامناسب: امروزه تنوع لوازم های آرایشی به قدری زیاد شده است که مصرف کننده دچار چالش می شود زیرا تشخیص بهترین لوازم آرایش از نظر کیفیت بسیار دشوار است، این موضوع باعث می شود تا با استفاده از لوازم آرایش بی کیفیت، به پوست،ابرو و سایر اجزای صورت آسیب وارد شود.
  • پر کردن کل ابروها با مداد: بسیاری از افراد اولین گزینه ای که جهت آرایش ابروها از آن استفاده می کنند مداد ابرو می باشد. اما مداد ابرو گزینه مناسبی برای استفاده در کل ابروها نمی باشد،و باید تنها در قسمت های کم پشت ابرو از مداد استفاده کرد.بهترین گزینه برای استفاده در کل ابروها ،سایه ابرو می باشد.
  •  پهن کردن بیش از حد ابروها: کشیدن خطوط پهن و پیوسته در ابروها یکی از مشکلاتی است که می تواند در ظاهر فرد تاثیر به سزایی ایجاد کند. برای جلوگیری این مشکل بهتر است از سایه های ابرو به نحوی استفاده گردد که باعث پخش شدن آن نشده و ابرو پهن تر به نظر برسد.

یادگیری حرفه ای آرایش ابرو

آموزش آرایش ابرو به صورت حرفه ای یکی از زیر شاخه های حرفه گریم و میکاپ می باشد. امروزه یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در گریم و آرایش صورت، داشتن ابروهای زیبا و مرتب می باشد. آموزش آرایش ابرو به صورت حرفه ای کمک می کند تا فرد بتواند علاوه بر زیبایی بخشیدن به ابروهای خود،ابروهای افراد دیگر را نیز آرایش کرده و در این زمینه مشغول به کار شود.در دوره های یادگیری حرفه ای آرایش ، افراد با انواع فرم های صورت، فرم های ابرو، و نحوه آرایش متناسب با چهره آشنا می شوند.
اینکه هنرجویان بتوانند آموزش آرایش ابرو را به صورت حرفه ای فرا گیرند نیازمند شرکت در دوره هایی است که بر اساس بروزترین متد، این رشته هنری را آموزش می دهند.اساتید برتر و شیوه ی آموزشی نوین باعث می شود تا هنرجو علاوه بر فراگیری و یادگیری کامل و صحیح رشته مورد نظر خود بتواند در آن رشته پیشرفت کرده و وارد بازار کار شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *